Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

 

Hvem forbrukere? De som skrek høyest er de eneste som har sagt noe, alle oss andre var fornøyde med hva vi hørte og så ikke noen grunn til å gi tilbakemelding. Og Microsoft tok på ingen måte å spurte forbrukerne hva de ønsket.

 

Godt, folk som var fornøyd med konsumentfiendlige rælet til MS er ikke noe å høre på :)

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem forbrukere? De som skrek høyest er de eneste som har sagt noe, alle oss andre var fornøyde med hva vi hørte og så ikke noen grunn til å gi tilbakemelding. Og Microsoft tok på ingen måte å spurte forbrukerne hva de ønsket.

 

Det var nok tallene på hvem som ønsket Sony vs Microsoft. Det var nok også i tilleg forhåndsbestillingene.

 

Er enig, jeg hadde klart å leve med produktet deres. (desverre har holdningen deres vært teit, tenk på "har du ikke nett så har vi xbox, bitch")

Lenke til kommentar

Alt var konsumentfielndlige ræl fordi? Hva med alle gode vi hadde fått?

 

Du som har pleid å se ting fra flere sier.. tsk tsk.

 

Det har ingenting med hverandre å gjøre, MS hadde ikke trengt å fjerne de gode tingene, de har VALGT å gjøre det. Ting som always online, at man ikke kan selge produkter man har kjøpt for egne penger fritt osv, er konsumentfiendtlig ræl.

 

AtW

Lenke til kommentar

Godt, folk som var fornøyd med konsumentfiendlige rælet til MS er ikke noe å høre på :)

AtW

 

Så du mener at alle som ikke har samme meninger som deg ikke burde ha noe å si?

 

Fordi jeg mener at den tidligere løsningen var mer konsumentvennlig, det er ikke fjernet DRM, det er bare erstattet en form for DRM med en annen form for DRM, hvor den nye DRM bare gir meg ulemper i forhold til den gamle.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

 

Hvem forbrukere? De som skrek høyest er de eneste som har sagt noe, alle oss andre var fornøyde med hva vi hørte og så ikke noen grunn til å gi tilbakemelding. Og Microsoft tok på ingen måte å spurte forbrukerne hva de ønsket.

 

Du har tallene på alle forhåndsbestillinger og, regner jeg med? Tror ikke Microsoft hadde brydd seg om folk faktisk hadde stormet til, du vet, de er avhengige av å tjene penger.

Lenke til kommentar

Så du mener at alle som ikke har samme meninger som deg ikke burde ha noe å si?

 

Fordi jeg mener at den tidligere løsningen var mer konsumentvennlig, det er ikke fjernet DRM, det er bare erstattet en form for DRM med en annen form for DRM, hvor den nye DRM bare gir meg ulemper i forhold til den nye.

 

Nei, jeg mener bare at de som mener noe annet enn meg, og det andre er såpass feil ikke burde ha noe å si :) Litt fjasete sagt såklart, men poenget er jeg ser liten grunn til å være fornøyd med den knsumentfiendlige politikken ms har kjørt med xbone.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det har ingenting med hverandre å gjøre, MS hadde ikke trengt å fjerne de gode tingene, de har VALGT å gjøre det. Ting som always online, at man ikke kan selge produkter man har kjøpt for egne penger fritt osv, er konsumentfiendtlig ræl.

 

AtW

 

Ingen DRM var aldri en mulighet.

Lenke til kommentar

Så kjedelig da. Nå blir det jo "same old" med bedre hardware.

Mye av det MS kom med jeg ikke likte, men samtidig var jeg spent på hva de kunne få til. Hvis helomvendingen nå fører til at andre, gode funksjoner og muligheter forsvinner så kan jo det slå negativt ut på sikt.

Only time will tell.

Lenke til kommentar

http://www.pressfire...il-skyte-i-vret

 

Cliff er ute og prater piss igjen, som om xbone med bruktspill-sperre hadde stoppet gamestop, om noe hadde det vært i gamestops interesse. Nyeste GoW hadde jo pre-order bonus om du bestillte på gamestop også, krokodilletårene overbeviser ikke meg.

 

AtW

 

Uten noen endring i policy, hvorfor skulle vi se noen endring i trendene?

 

Som jeg har sagt tidligere er ikke CliffyB relevant lengre, men de fleste i bransjen er vel enige om at spillmarkedet på konsoll er ikke som det burde være. Jeg mener det var en av de gode doktorene fra bioware som hadde en veldig god artikkel om dette.

Lenke til kommentar

Uten noen endring i policy, hvorfor skulle vi se noen endring i trendene?

 

Som jeg har sagt tidligere er ikke CliffyB relevant lengre, men de fleste i bransjen er vel enige om at spillmarkedet på konsoll er ikke som det burde være. Jeg mener det var en av de gode doktorene fra bioware som hadde en veldig god artikkel om dette.

 

Markedet er ikke som det burde være, at folk kan selge spill brukt har dog nada med det å gjøre, enda mere konsumentfiendtlige begrensinger vil heller ikke bedre situasjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

MS la ut informasjon om family sharing på xbox.com, og har svart masse spesifikt om hvordan systemet skulle fungere, blant annet på Twitter. Om du leser deg opp litt om ting du interesserer deg for så hadde du oppdaget det, selv om media fokuserte ensidig på Sonys stikk til MS på E3, og internettforumene flyter stort sett over av whineboys som har latt det gå sport i å hate MS.

 

 

 

 

MS presenterte de tekniske mulighetene til boksen på reveal-pressekonferansen og pushet spill betydelig hardere enn noen andre på E3. Likevel klarer altså folk å lire av seg at Xbox One knapt kan spille spill. Det er såpass sykt at jeg sliter litt med å forstå hvor folk tar det fra.

 

Familiy sharing har vært presentert på Xbox.com lenge, men jeg forstår godt at MS har slitt med å få fram budskapet når media og internett whineboys har vært opptatt med å forklare hvor mye kulere Sony er etter E3.

 

 

 

 

 

 

Sannsynligvis? Jaok, så man må altså tolke det mest mulig negativt? Interessant. Da kan man si det samme på PS4. Alle titlene kommer sikkert til PC (denne generasjonen er arkitekturen så lik at det blir veldig enkelt så se opp for mange PS4-eksklusive titler til PC), og senere til Xbox One også!

Vi må forholde oss til det som blir fortalt og det kom en lang rekke flotte titler som er eksklusive til Xbox One. Utvalget tiltalte i hvert fall meg mye mer på Xbox One enn PS4.

 

 

 

Windows 8? Som er raskere og forbedret fra Windows 7? Men som er umulig å bruke fordi startmenyen er endret? *sukk*

Jaja, var jo folk som sverget til Windows XP 5 år etter at Win 7 var kommet ut, noen sliter med å se noen glede i nyheter og innovasjon, det er tydelig demonstrert både med Win 8 og Xbox One...

 

Siden når skulle det bli så vanskelig å innovere?

Det er delte meninger om windows 8. Noen spesiell forbedring fra windows 7 var det i grunn ikke.

Poenget var at xbox one var veldig brukerfiendlig før de valgte å droppe bruktspillsperre osv.

Det er også mer lønnsomt å ha en wiiU eller ps4 grunnet gratis online play.

Lenke til kommentar

Ting som always online, at man ikke kan selge produkter man har kjøpt for egne penger fritt osv, er konsumentfiendtlig ræl.

 

AtW

 

Helt einig, å dele spel over nett med kompisgjengen er derimot ikkje noko ræl. Eit trivielt krav om online-sjekk og eit krav om å kun selge spela mine til spesielle butikkar mot å kunne dele spel mellom kvarandre? Ja, takk!

Lenke til kommentar

Markedet er ikke som det burde være, at folk kan selge spill brukt har dog nada med det å gjøre, enda mere konsumentfiendtlige begrensinger vil heller ikke bedre situasjonen.

 

AtW

 

Endrer man policy endrer man trender også, hva grunn har vi til å tro at DRM ikke vil gi noen positive endringer?

 

Jeg ser tilbake til forrige gang en plattform fikk en langt strengere DRM-løsning enn det som var vanlig på den tiden, og jeg mistenker at historien ville gjentatt seg selv. Det gjorde litt vondt i starten, men etter hvert så folket de positive sideeffektene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...