Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lager de en ny konsoll nå da eller, med tanke på at de gjentatte ganger har uttalt at konsollen er bygd rundt disse tjenestene, funksjonene og tankegangen de nå går bort fra, og at å skru av disse rett og slett var umulig?

 

Når det er sagt så er jeg fortsatt spent på hvilke uttalelser som kommer i de nærmeste dagene, og hva som faktisk står i avtalene du godtar. Tok jo for eksempel flere dager før de klarte å bestemme seg for hvor ofte man måtte koble seg til internet. Disse avtalene er det uansett mye vanskeligere å håndheve nå som konsollen aldri trenger kobles til internet.

 

Personlig tror jeg nok jeg venter en stund etter lansering for å se hvordan for eksempel TV-funksjonaliteten fungerer her i Norge, da jeg ikke blir spesielt overrasket om mesteparten av de nye tjeneste er svært begrenset her i Norge i forhold til større land. Konkurranse er uansett bra for alle parter, inkludert kundene, så denne helomvendingen ser jeg på som positiv. En del av funksjonene var nok et par forut for sin tid.

Lenke til kommentar

Lurer på om EA nå angrer på at de droppet online pass ...

 

Tror uansett jeg kommer til å gå for PS4 først, med tanke på at de satser tyngre på spill og indieutviklere. Men nå er det plutselig aktuelt igjen med en Xbox One etterhvert.

 

De har sagt at det ikke har noe med konsollene å gjøre, men hvem vet. Det de forteller oss kan være noe helt annet enn det de snakker om bak låste dører.

Lenke til kommentar

Tror du sony lager PS4 fordi "de bryr seg" eller for å tjene penger?

 

Tjene penger. Men Sony har funnet ut at dersom de skal tjene penger, må de levere noe som forbrukerne vil ha. Så du avstemningene over hvem som ble å kjøpe PS4, kontra Xbox One? På Amazon var over 90% rettet mot PS4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst: POKKER! Jævla internett-whineboys har faktisk klart å snu MS. Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. Jada, jeg er for personlig frihet og DRM generelt er vanligvis noe dritt, MEN. Spilldeling og bytting av spill uten å tøve rundt med ripete plast-skiver var noe jeg virkelig så fram til. For meg ble Xbox One mindre interessant nå...

 

 

Jeg har muligheten for å skru av disse når jeg bruker produket, det har jeg ikke med Xbone. Kinect kan aldri slås helt av mens du brukes konsollen. Det er ikke akseptablet i min bok.

Antar du har en dumbphone uten kamera da? Og på laptoppen så demonterer du skjermen for å ta ut kamera-modulen? Eller nøyer du deg med å bare avinstallere driveren? Lenge leve aluminums-folie-hjelmen...

 

Tror dere missforstår litt.. Det var jo ikke sånn at du bare kunne trykke på en knapp så delte du spill med andre.. Du MÅTTE være innlogget hos vennen din for at han skulle spille. Sånn fungerer det ennå, bare at det kun gjelder fysiske kopier av spill sånn som jeg har forstått..

Du har ikke forstått konseptet. Du kunne legge til 10 venner som alle delte alle spillene som de hadde kjøpt, inkludert DLC og XBLA-spill. To kunne ikke spille samme spill samtidig, men om du hadde kjøpt 6 spill så kunne 6 venner spille en av dem hver.

 

 

De rakk ikke engang å annonsere detaljene rundt dette. For alt du vet kan det hende at du måtte forholde deg til én person av gangen med tanke på deling av spill.

Nei, alle i gruppa kan dele spill, si du har kjøpt 20 spill, da kan alle i gruppa spille et av dine spill, samtidig, no problem. (Bekreftet av MS via Twitter).

 

 

Ingenting whoops med det. Det er funksjonalitet som er lett å skru av, OM man går tilbake til steinaldermetoden med plastplater og ingen spilldeling.

 

Jeg vil ganske enkelt ha muligheten for å koble Kinect av og på etter behov. Og ja, det er faktisk mange som teiper over kameraer på diverse enheter. Selv har jeg ikke gjort det, men det er jo forståelig. Det er ingen problemer for Microsoft å tilby kunder valgfrihet i dette tilfellet så jeg er prinsipielt mostander av Kinect kravet.

Fin hatt du har, aluminumsfolie skinner så fint i sola...

 

Så denne på reddit nå. Synes det var bra at microsoft snudde, men det er vel noen positive ting som forsvinner.

http://resme.me/3uwz1t.jpg

De kan "flip a switch" for å fjerne funksjonaliteten, men da blir ikke Xbox One slik de hadde tenkt. Vi snakker om helt annen funksjonalitet nå, uten spilldeling eller spilling uten den jævla plastplata i maskinen.

 

Veldig interessert i det regnestykket der. For det første så starter du å telle poeng nå. Jeg tror det er ganske enstemmig blant folk at PS4 har sett bedre ut enn XOne til nå.

For det andre så koster PS Eye-kameraet $US59 som vil si at PS4 fortsatt er billigere enn XOne med kameraet.

Og med PS Eye-kameraet så er ikke PS4 i NÆRHETEN av å levere funksjonaliteten til Kinect. Sleng på noen Move-kontrollere så blir prisen godt over Xbox One, og fortsatt er det en flau og svak kopi av Kinect.

 

Finally, Whitten could not give any reassurance that Microsoft will not change its policies in the future.

Let me change that for you:

"Finally, Jack Tretton could not give any reassurance that Sony will not change its policies in the future."

 

Tror uansett jeg kommer til å gå for PS4 først, med tanke på at de satser tyngre på spill og indieutviklere. Men nå er det plutselig aktuelt igjen med en Xbox One etterhvert.

Tyngre på spill? hehe, tror du trenger å se E3 pressekonferansen til MS ;)

 

 

Lager de en ny konsoll nå da eller, med tanke på at de gjentatte ganger har uttalt at konsollen er bygd rundt disse tjenestene, funksjonene og tankegangen de nå går bort fra, og at å skru av disse rett og slett var umulig?

Personlig tror jeg nok jeg venter en stund etter lansering for å se hvordan for eksempel TV-funksjonaliteten fungerer her i Norge, da jeg ikke blir spesielt overrasket om mesteparten av de nye tjeneste er svært begrenset her i Norge i forhold til større land. Konkurranse er uansett bra for alle parter, inkludert kundene, så denne helomvendingen ser jeg på som positiv. En del av funksjonene var nok et par forut for sin tid.

Det er umulig å levere de tjenestene som de ønsket uten online-kravene og restriksjonene på salg av spill. Så ja, de kan lett gå tilbake til den gamle måten å gjøre det på, men samtidig gikk alt det nyskapende i dass (som spilldeling med 10 venner, spilling uten plastplata, osv). Online-kravet var ikke noe problem for meg så i mine øyne ble Xbox One plutselig et dårligere tilbud.

 

TV-funksjonaliteten har ingenting med land å gjøre, du bruker dekoderen du allerede har fra Get, Canal Digital, RiksTV eller whatever. Det er derfor konsollen har en HDMI-inngang og en IR-utgang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sa ikke Sony på E3 at man måtte ha ps+ for å spille online på pa4? Altså boe tilsvarende xbox live. Hvis dette er sant ser jeg ingen grunn til å kjøpe ps3 for min del

 

Ja dette stemmer.

 

Selv gikk jeg til innkjøp av PS+ i dag for første gang. Gratis spill, gode tilbud er knall greier :) MS har også kikket litt på denne modellen, og tilbyr nå noe av det samme! Når PS4 kommer er det helt greit for meg om jeg må betale for å spille online, da jeg allerede har PS+. På samme måte som det var greit å betale for Xbox Live, da den i det store og hele hadde en bra online bit fra dag 1. I motsetning til Sony som aldri hadde ett skikkelig fundament for sosial spilling online overhodet. Forventer selvføgelig at dette er på plass på PS4 ettersom vi nå må betale noen kroner for online spilling :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.

 

Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

Hvorfor kan ikke dette kombineres?

Er ingen grunner til å ikke kombinere dette.

Merk at alt er software på konsoll og servere, dette kan endres raskt.

 

Ja såklart om du vil laste ned spillet du kjøpte for å spille hos en venn må du ha tilgang til internett hos han og du må ha registrert spillet hos MS.

Dette var smart av MS, i løpet av One sin levetid vil nedlastning overta marketed uansett.

Lenke til kommentar

Hvor har du det ifra at de ikke kan levere de tjenestene de ønsket uten online kravet? Det er ikke mutual exclusion og langt ifra "whineboysa" sin feil.

 

Men det er jo tydelig mange som har en helt rar oppfatning av hva som skjer nå, og MS kan sikkert melke dette for hva det er verdt og skylde på "whineboysa" som holder tilbake "utviklingen".

 

Ubegripelig.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...