Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stoler rett og slett ikke på Microsoft/Xbox lenger. Min tilitt til selskapet og konsollen er borte.

 

La oss håpe Sony greier å holde privat data og kort-informasjon hemmelig med PS4 i det minste. Og ikke minst online biten oppegående.

 

EDIT: Var mye balluba med dette her også, men virker som alle har "glemt" eller fortrengte dette her nå.

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg er også litt skuffa. Deling av spel med familie og vener over nett hadde jo vore fantastisk og det hadde vore interessant å sjå korleis dette kunne utvikla seg med tanke prisar litt seinare i konsollen si levetid. No er det vel også desto større grunn til å tru at denne frykten for å "ha en ubrukeleg boks" om 10 år også var ubegrunna. Det "beste" med dette er jo at den allereie trivielle internettsjekken forsvinn, så får hyttegamerane endeleg oppleve sin våte draum, gratulerer til dei!

 

Eg trur helt ærleg at om enkelte hadde hatt eit litt meir jordnært syn på kva dei faktisk viste var tilfelle, fått klarhet i rykter før dei godtok dei som fakta og ikkje brukt kvar ei minste anledning til å skrike så høgt dei berre kunne, så ville vi enda opp med ein betre konsoll. Men det er jo desverre slik at dei som skrik høgast gjerne vinn til slutt.

 

Det er klart at MS skal ha mykje, om ikkje all, av skylda for at dei ikkje har klart å formidle intensjonen deira med konsollen, kva positive ringverknadar vi kunne fått, og ikkje har klart å svare konkret på enkle spørsmål som ville roa mange hylekor tidleg.

 

For min del betyr dette utruleg lite. Eg hoppa også på "worst case scenario"-bølgja ei periode og var ganske sikker på å ikkje kjøpe konsollen, helt til eit klarare bilete kom fram og eg gikk tilbake til min normale posisjon i forhold til ny hardware: har den gode spel, så blir det kjøp.

 

Eg ser at nokre skriv at vi no får meir å velje mellom, men slik eg ser det får vi no to meir eller mindre identiske konsollar, i staden for to konsollar som prøvar å gå litt ulike vegar, noko som i mine auge ville vore mykje meir interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså vis mange tror denne delingen av digitale spill BARE lot deg dele spill med 10 venner så tror i hverfall jeg at det er feil. Dette ville skade markedet mye mere enn bruktspill. Synes at denne delingen bare var ment for den ene boxen du har i stua. Fordelt på flere kontoer på den. Du kunne GI 1 spill til en venn.

 

Jeg skal ikke dømme deg for å ikke følge med på alt da det er kjedelig lesing, men prøv å unngå å snakke om ting du ikke vet nok om.

 

Spilldeling var bekreftet, ikke begrenset til hardware enhet, geografisk lokasjon eller nettverksadresse.

 

Begrensingen var på hvor mange som kunne spille ett spill samtidig, så flerspiller og mulighet til at flere kan spille samme spill samtidig i en vennegruppe er hva som ville selge flere kopier.

 

Markedet ville ikke tapt noe som helst da det er samme mulighet man har med disk-basert deling, bortsett fra at man kunne glemme den idiotiske disken. Samt at denne nestegenrasjons tjenesten ville fungert både for heldigitale og spill kjøpt i butikk.

 

Microsoft var klare til å gi oss en neste generasjons tjeneste på konsoll, virkelig synd at folk ikke klarte å se dette :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er en tragedie. I stedet for neste generasjon får vi nå Xbox 360 Part 2.

Jeg så virkelig frem til å slippe de helvetes fysiske platene, men neida... og Family Sharing forsvinner nå. Det var jo den beste funksjonen med hele konsollet.

 

Gamere mener de er så fremtidsrettet, men her viser man sine sanne farger. Microsoft prøvde på innovasjon, men folk ville ikke ha det. Tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er en tragedie. I stedet for neste generasjon får vi nå Xbox 360 Part 2.

Jeg så virkelig frem til å slippe de helvetes fysiske platene, men neida... og Family Sharing forsvinner nå. Det var jo den beste funksjonen med hele konsollet.

 

Gamere mener de er så fremtidsrettet, men her viser man sine sanne farger. Microsoft prøvde på innovasjon, men folk ville ikke ha det. Tragisk.

 

Last ned digitalt, så slipper du diskene.

Lenke til kommentar

Selvsagt hadde det vært restriksjoner, hvis ikke hadde de vært veldig klar om det i forkant. Microsoft har vært veldig kryptiske av all informasjon, er en grunn til at Giant Bomb (tror det var de ihvertfall?) brukte 40 sider for å gjennomgå en side med info fra Microsoft.

 

Hvor mange skulle delt samtidig?

Siden konsollen har regionlås, kan man da låne bort et Sone 1-spill til en som bor i Sone 2?

Kunne utvikler stenge eller aktivere deling?

Må deler være pålogget for at dette skal funke?

Kan man kaste ut personer som er på delelisten for andre?

Osv osv osv.

 

Gamere mener de er så fremtidsrettet, men her viser man sine sanne farger. Microsoft prøvde på innovasjon, men folk ville ikke ha det. Tragisk.

 

Ingen stopper innovasjon.

Lenke til kommentar

Selvsagt hadde det vært restriksjoner, hvis ikke hadde de vært veldig klar om det i forkant. Microsoft har vært veldig kryptiske av all informasjon, er en grunn til at Giant Bomb (tror det var de ihvertfall?) brukte 40 sider for å gjennomgå en side med info fra Microsoft.

 

Hvor mange skulle delt samtidig?

Siden konsollen har regionlås, kan man da låne bort et Sone 1-spill til en som bor i Sone 2?

Kunne utvikler stenge eller aktivere deling?

Må deler være pålogget for at dette skal funke?

Kan man kaste ut personer som er på delelisten for andre?

Osv osv osv.

 

 

 

Ingen stopper innovasjon.

 

Det er dette jeg er skeptisk til. Microsoft rakk aldri å komme med detaljene om dette. Tro meg, om den digitale delingen hadde vært så bra som alle skal ha det til, ville de nok ha kommet med detaljene rundt dette til nå.

 

Personlig tror jeg det ville blitt veldig restriktivt. Å kunne dele forskjellige spill til 10 forskjellige personer samtidig ville vært mer ødeleggende for utviklerne enn bruktspill er i dag. Her hadde det nok blitt kraftige begrensninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er dette jeg er skeptisk til. Microsoft rakk aldri å komme med detaljene om dette. Tro meg, om den digitale delingen hadde vært så bra som alle skal ha det til, ville de nok ha kommet med detaljene rundt dette til nå.

 

Nettopp det som har vore problemet. MS har jo ikkje klart å seie noko konkret om noko som helst, anna enn TV-TV-TV. No får vi aldri vete kor godt dette kunne fungert eller ikkje, synd.

 

MS burde sagt ting slik som det var, hadde dei innrømt at konsollen måtte vere på nett med ein gong, samtidig som dei hadde sagt at du kunne dele ditt digitale bibliotek med vener og familie så hadde nok reaksjonane vore betrakteleg mindre.

Lenke til kommentar

Yap akkurat noe av det jeg egentlig prøvde å få fram tidligere. Det var så mye mere spørsmål rundt hele systemet enn det Microsoft svarte på. Alt dette med deling fikk vi alldri vite hvordan fungerte i praksis. Jeg tror de fleste ville blitt skuffet vis de hadde hold på videre med dette DRM-kjøret.

Lenke til kommentar

Spennende å se om endringene likevel har kommet for sent - i etterkant av at Xbox One stort sett har blitt dømt nedenom og hjem igjen. Virker som om de fleste allerede har bestemt seg for hvilken konsoll de kommer til å skaffe seg. Selv "valgte" jeg PS4 før begge ble annonsert, stort sett grunnet Xbox Live-tillegget. 2 år med å betale for Live holdt for meg.

 

Xbox Live tillegget? Du må jo betale på ps4 skal du ha tilgang på omtrent samme funksjonalitet. Selv har jeg både 360 og ps3, men denne gangen blir det kun xbox one.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som er paranoid for kinecten burde samtidig holde seg unna dette forumet, facebook, skype og generelt alle plasser der info deles. Mobil og Mail må også kuttes ut. For der informasjon deles, hentes det informasjon.

 

Har ingen frykt over at Kinecten står på, personlig. De som har det får gjerne stue den bort i en skuff eller bak tv'n. I tillegg til å skru den av da (som det er blitt bekreftet at man kan). Hvis ikke dette er godt nok, er det bare å ta på seg aluminiums-hatten og sette seg i kjellern! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.
Men "folket" vil ikke ha det....

 

Folket vil ha en oppgradert X360. Enkelt og greit. Alle forsøk på innovasjon ogmtvikling (utover grafikk) er uinteressant for de fleste. Synd, men slik er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tyngre på spill? hehe, tror du trenger å se E3 pressekonferansen til MS ;)
Og se hva? Alle de sannsynligvis tidsbestemte ekslusivene som MS bare har kjøpt og betalt, når de samtidig gir katten i indieplattformen? De beste spillene de viste fram er jo ikke ekslusive en gang.

 

På hvilken måte gir de katten i indieplattformen? Jeg trenger en god, konkret forklarer før jeg skifter mening om at de ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...