Gå til innhold

Hva syns du om iOS 7?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sagt at iOS har sett barnslig ut(pga et bobblete og barnslig utseende, med farger som kan minne om et tivoli. Men har ikke iOS7 et enda barnsligere utseende? Hva syns dere?

Jeg synes først å fremst at du kan spare deg for dette i denne tråden.

Lag en egnen "Open-Source vil redde alle fra Apple tråd" og ta opp diskusjonen der. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt betaen et par dager, og det er en klar forbedring. Merker også at batteritiden er noe redusert, men absolutt til å leve med. Synes høyttaleren gir et par hakk høyere lyd , noe som er meget ålreit.

 

Telefonen virker ellers bra, spesielt til å være en beta. Har ikke merket noen spesielle problemer.

 

Men, jeg er ikke imponert over denne oppgraderingen. Det er mye kosmetikk, i tillegg til en rekke forbedringer. Likevel må jeg blant annet ennå slite med det fordømte tastaturet. Får håpe Apple tillater installasjon av andre tastatur innen rimelig tid, men det blir nok ikke før den endelige versjonen kommer.

Lenke til kommentar

Likevel må jeg blant annet ennå slite med det fordømte tastaturet. Får håpe Apple tillater installasjon av andre tastatur innen rimelig tid, men det blir nok ikke før den endelige versjonen kommer.

 

Du får neppe noe annet tastatur. Imo, er tastaturet i iOS det suverent beste jeg har vært borti, og da inkluderer SwiftKey som jeg brukte på Android. Det eneste problemet er den jævla stavekontrollen, men det klarer jeg å overse.

 

--

 

Har selv brukt 7.0 Beta 1 en liten stund nå og jeg har ikke merket noe til redusert batteritid, enda. Uansett så er dette en beta, og dårligere batteritid er noe man må leve med inntil videre. For min del er det viktig at jeg kommer meg igjennom en arbeidsdag, for jeg lader så fort jeg kommer hjem.

 

Sliter litt med notifications. Fks. så er det ikke alle som gir lyd fra seg, og da hender det at det kan gå både en og to timer før jeg merker at noen har sendt melding eller lignende.

 

Det eneste jeg har merket av bugs er når jeg lukker alle programmer og går tilbake til homescreen, så hender det at alle ikoner forsvinner, og jeg må låse/låse opp iPhonen igjen før de er tilbake. I tillegg er jeg litt OCD-light og irriterer meg over at bakgrunnen resettes når du låser opp telefonen. Syns effekten med bevegelig bakgrunnsbilde er fin, men i og med at den resettes når du låser opp, så merker man effekten ALT for godt, og det er litt irriterende.

Lenke til kommentar

Merkelig nok sammenfaller utbredelsen av patentsystemet gjennom mer enn 500 år med den perioden av menneskehetens historie som har hatt den mest rivende utviklingen....go figure! Kan nevne at James Watt patenterte en dampmaskin i 1781 og ble en rik mann, og vant flere rettssaker som han anla mot senere produsenter av dampmaskiner, uten at det ser ut til å ha stoppet en kontinuerlig teknologisk og industriell revolusjon siden den tid.... ;)

Enorm forskjell på en dampmaskin og runde kanter.

Lenke til kommentar

Syntes på ingen måte ikonene ser barnslige ut, men jeg syntes generelt det å kjøre "hvitbakgrunn" på ikoner er en uting, men så har jo Apple mer eller mindre bekreftet at ikonene er work in progress og noe av det som mest sannsynlig vil se ganske så annerledes ut innen den offisielle utgivelsen av iOS 7.0. Det jo tross alt en BETA nummer 1, altså Uno, som i aller første av temmelig mange som vi bli sluppet utover de neste månedene så det er ingen grunn til å grine på nesa enda.

 

 

EDIT:

 

Selve navigasjonen og menyene syns jeg har blitt mye mer minimalistiske, så her syntes jeg ting har blitt ganske så kraftig forbedret, og her syntes jeg egentlig iOS var hakket bedre enn Android i utgangspunktet og jeg syntes det er enda bedre nå.

 

Eneste jeg syntes de godt kunne lagt til er en mulighet til å kjøre kontra, så istedenfor at alt skal være hvit, hvit og mer hvit med sort skrift så hadde det vært greit å ha muligheten for å kunne stille det inn omvendt så alt er sort, sort og mer sort med hvit skrift da jeg ofte opplever at sorte bakgrunner sliter mindre på øynene enn hvite selv om jeg ikke har opplevd noe problem med det så langt.

 

Dette dreper jo alle umiddelbare muligheter for noen form for AMOLED skjerm på iPhone også da et såpass lyst tema vil være døden for batteriet med AMOLED skjerm. Syntes dog ikke det er noe spesielt negativt, jeg har til gode å se noen AMOLED skjermer på mobil som har imponert meg noe mer enn skikkelig godt kalibrerte IPS paneler.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har gjort noe med lyden ja, for på maks volum så skimer vekkerklokka langt høyere enn tidligere, nå må jeg faktisk redusere lyden så jeg ikke skvetter som pokker hver gang vekkerklokka setter i gang.

 

Har ikke opplevd noe særlig med bugs i selve iOS, men det er mange tredjepartsapplikasjoner som fungerer ymse, men det er jo å regne med spesielt når de har gjort såpass store forandringer "under panseret", ingen tredjepartsapplikasjoner integrerer spesielt bra med det nye utseende heller, logisk nok.

 

Eneste jeg sliter med er at Podcast appen min har gått helt i stå, nå lar den seg ikke starte uansett hva jeg gjør noe som er irriterende da jeg har endel podcasts jeg gjerne vil høre på men regner nesten med at BETA2 dukker opp innen kort tid uansett, tror nok vi ser BETA 3 innen Juli med såpass radikale forandringer som det har vært her og vi vil nok få se endel forandringer på ikonene da Apple selv har sagt de ikke er spesielt fornøyde med flere av de.

 

 

Batteriet mitt tappes ikke raskere enn ved iOS 6.1.4, men så unngår jeg helt bevist å kjøre endel tredjepartsapplikasjoner. I og med at multitasking har blitt forandret på så regner jeg med at så og si samtlige tredjepartsapplikasjoner ikke utnytter den riktig så de fleste ligger å sluker ressurser i bakgrunnen til enhver tid som naturligvis slår veldig negativt ut på batteriet, men alle disse blir nok oppdatert og optimalisert lenge før iOS 7.0 blir ferdigstilt. Når vi inne på nettopp det så har AppStore bugget seg fullstendig hos meg, får ikke oppdatert noe som helst, den bare står å jobber, jobber og jobber til ingen nytte.

 

 

EDIT:

 

Denne fiffige bakgrunnsgreia fungerer overhode ikke hos meg. Har ingen gyroeffekt overhode, dynamiske bakgrunner er riktignok dynamiske og beveger seg litt over skjermen men jeg merker ingenting når jeg jeg tilter rundt på telefonen.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

En litt irriterende ting jeg har lagt merke til når det gjelder SMS-appen. Når jeg får melding, og går inn via denne for å lese, må jeg alltid bla ned ett hakk for å faktisk lese beskjeden. Scrollinga virker å stoppe på sist sendte melding fra meg, litt sndoig sak. Forøvrig ser denne dynamiske bakgrunnen til å fungere, men av og til når jeg går tilbake til hjem-skjermen "hopper" bildet litt på en måte, eller at bakgrunnen får seg ett nykk .

Endret av Mala
Lenke til kommentar

En litt irriterende ting jeg har lagt merke til når det gjelder SMS-appen. Når jeg får melding, og går inn via denne for å lese, må jeg alltid bla ned ett hakk for å faktisk lese beskjeden. Scrollinga virker å stoppe på sist sendte melding fra meg, litt sndoig sak. Forøvrig ser denne dynamiske bakgrunnen til å fungere, men av og til når jeg går tilbake til hjem-skjermen "hopper" bildet litt på en måte, eller at bakgrunnen får seg ett nykk .

Jepp og jepp. Samme her. Har også til tider problemer når jeg skifter fra liggende sms til stående. Da henger bilde igjen som liggende og smsboblene kappes av på midten.

Lenke til kommentar

Denne fiffige bakgrunnsgreia fungerer overhode ikke hos meg. Har ingen gyroeffekt overhode, dynamiske bakgrunner er riktignok dynamiske og beveger seg litt over skjermen men jeg merker ingenting når jeg jeg tilter rundt på telefonen.

 

Kan det være at du har skrudd den av på noen som helst måte? Innstillinger - Generelt - Tilgjengelighet - Reduser bevegelse. Sannsynligvis ikke, men må spørre. :p

 

En litt irriterende ting jeg har lagt merke til når det gjelder SMS-appen. Når jeg får melding, og går inn via denne for å lese, må jeg alltid bla ned ett hakk for å faktisk lese beskjeden. Scrollinga virker å stoppe på sist sendte melding fra meg, litt sndoig sak.

 

Samme problem her. Regner med det fikses til neste beta. Har også problemer med at iMessages tar litt lang tid før de kommer. Får de ofte på iPaden et par minutter før den kommer på mobilen.

 

Forøvrig ser denne dynamiske bakgrunnen til å fungere, men av og til når jeg går tilbake til hjem-skjermen "hopper" bildet litt på en måte, eller at bakgrunnen får seg ett nykk .

 

Som jeg nevnte, så resettes bakgrunnen, om det er det du tenker på? Den hopper tilbake til startposisjonen?

Lenke til kommentar

Tastaturet forsvinner av og til i whatsapp. Legger også merke til at tastaturet er "old style" i whatsapp.

Kunne legge newsstand appen inn i en mappe. Det mener jeg å huske ikke gikk an tidligere?

 

Klokke appen er to timer bak norsk tid.. Hvordan retter jeg opp det?

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Beta1.

 

Ser at enkelte ikke har fått med seg at forskjellige designteam har jobbet med hver sine aspekter i iOS7 (selv om det burde være åpenlyst). Disse teamene har ikke snakket sammen og derfor ser det ut som hummer og kanari i Beta1. (legg merke til tallet 1). Det er altså ikke Ive som har designet hele sulamitten.

 

Hele designet blir nok vesentlig mer konsolidert i løpet av betalevetiden og selv synes jeg menydesignet er helt suverent og håper dette vil styre resten av designet før release.

 

EDIT:

Forvirrende når det lages nye tråder av innlegg slik at man mister hele lesehistorikken og begynner å lese de første innleggene på nytt igjen. Derav et svar out of place.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...