Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Da kan du kjøpe det, da, siden det ikke kjører likt. Xbox One-versjonen kjører med en dynamisk oppløsning, noe som egentlig er genialt.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-division-beta-on-xbox-one-uses-dynamic-resolution

 

Syns ikkje hardware er godt nok utnytta. Ligger nok i at di gjekk for konsoll parity og dermed ikkje har prøvd godt nok. Støtter ikkje opp om den slags spillutvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det kommer stadig flere spill med mulighet for å slå av effekter for å få en mer stabil flyt i spill. Og det bekrefter jo bare hva mange har vist i lang tid. At dagens konsoller og visjonen som spill utviklere har for moderne spill. Ikke går hånd i hånd.

 

Når spill utviklere føler dem må gi spillere på konsoll muligheten for å slå av effekter for å få en mer stabil spill flyt. Så sender det et bekymringsverdig signal om hvordan spill vil bli på PS4 og XBO i årene fremover. 

 

Jeg har ment at det har vært på tide med flere valg for konsoll spillere i lang tid. Og når en ser hvordan ting utvikler seg så bare bekrefter det min mening om at vi burde ha en typisk rimelig konsoll slik som vi har idag med PS4 og XBO. Men at vi også burde ha en modell som koster mer og som er mer i takt med hvor spill medie og maskinvare utviklerne er i dag og er på vei. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg har ment at det har vært på tide med flere valg for konsoll spillere i lang tid. Og når en ser hvordan ting utvikler seg så bare bekrefter det min mening om at vi burde ha en typisk rimelig konsoll slik som vi har idag med PS4 og XBO. Men at vi også burde ha en modell som koster mer og som er mer i takt med hvor spill medie og maskinvare utviklerne er i dag og er på vei.

Det har vært mange spill selskap som har tenkt slik (SEGA og Atari for å nevne noen) og det har vell så og si alltid gått galt med dem. Så jeg tror ikke det er løsningen på problemet. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

Det har vært mange spill selskap som har tenkt slik (SEGA og Atari for å nevne noen) og det har vell så og si alltid gått galt med dem. Så jeg tror ikke det er løsningen på problemet. 

 

 

Synes ikke vi skal se tilbake på alle dem halvhjerta og idag dårlige forsøk som ble gjort tilbake i tid. Idag så har vi kommet så mye lengre med teknologi og hvordan folk generelt forholder seg til det. Føler det blir litt som å si at VR er dødfødt da det ikke gikk sist gang bransjen gjorde et halvhjertet forsøk med teknologien som var tilgjengelig den gang. Noe som er selvsagt bare tull...

 

Så langt så er ikke ytelsen på konsoll et stort problem for en typisk primær konsoll bruker. Men vi har sett en god stund nå at dagens konsoller ikke klarer å henge med på visjonen spill utviklere har for sine spill. Og det er nok noe vi bare i større grad vil se mer og mer av i tiden frem til neste generasjon konsoll kommer om utviklere fortsetter å lage større og bedre spill. 

 

Om Microsoft og Sony kommer til å lage en sterkere konsoll utgave er nok heller tvilsom og mer ønsketenkning. Men det hadde helt klart gjort konsoll mye mer relevant og fremdiskrettet til en viss grad for mange.

 

Nå finnes det heldigvis alternativer allerede for dem som vil bevege seg ut av konsoll miljøet. Og jeg tipper at iløpet av året når AMD og NVIDIA kommer med sine nye små entry model skjermkort så vil vi se mange små maskiner som leverer akkurat det jeg tenker på når det kommer til konsoller med litt mer kraft. :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

http://www.gamespot.com/articles/the-division-ps4xbox-one-lets-you-change-visual-se/1100-6434573/

 

Håper dette blir standard. Så kan alle som bryr seg om gress, skilter og skyskrapere mil unna, runke til det også kan de som bare vil spille og kose seg heller ha god FPS.

 

Hadde vore enklare om man fekk velge mellom 30 og 60 fps, samt 720/900/1080. Det hadde vore nok valgmuligheter for konsollspillere som ikkje takler alle innstillingane man har til spill på PC. For meg som da ville valgt 1080/60 hadde neppe spillet stått fram som den sminkedukka spillutvikleren absolutt ville vise fram med 720/30, men fleire hadde da fått velge å spille spilla slik di sjølv synast best. Det hadde vore knall. :)

Lenke til kommentar

 

 

Det har vært mange spill selskap som har tenkt slik (SEGA og Atari for å nevne noen) og det har vell så og si alltid gått galt med dem. Så jeg tror ikke det er løsningen på problemet. 

 

 

Synes ikke vi skal se tilbake på alle dem halvhjerta og idag dårlige forsøk som ble gjort tilbake i tid. Idag så har vi kommet så mye lengre med teknologi og hvordan folk generelt forholder seg til det. Føler det blir litt som å si at VR er dødfødt da det ikke gikk sist gang bransjen gjorde et halvhjertet forsøk med teknologien som var tilgjengelig den gang. Noe som er selvsagt bare tull...

 

 

Jeg tror VR er like dødfødt som 3D dessverre, er ikke motstander av ny teknologi tvert imot men tror ikke VR går gjennom nåløyet. 

Tror ikke Sega og Atari gjorde et halvhjerta forsøk de bare prøvde å tygge mere enn de kunne svelge dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til VR så er det to sider som diskuterer. Dem som har prøvd ny moderne VR. Og dem som ikke har prøvd det.

Jeg har så langt ikke lest om en eneste som har prøvd moderne VR som sier at dem ikke har troen på det. Og som sammenligner det med 3D.

 

Er du den første?

Nei er nok ikke det. Jeg vil gjerne prøver VR og det hadde vært fantastisk om jeg skiftet mening men tror det blir en flopp men håper at jeg tar feil og at det blir en mega hit som revolusjonerer gaming industrien. Men tror at det blir det samme som skjedde med 3D dessverre Jeg håpet jeg hadde feil da også, men jeg hadde rett da.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Det som skiller 3D fra VR er vel i hovedsak det at 3D var en gimmick når det kom og det er en gimmick den dag i dag. Fra første gang jeg hadde 3D brillene på hodet å så en kino tenkte jeg bare "oi, bildet har litt dybde og er vesentlig mørkere". Det som var forventet av 3D var vel at du skulle føle at spydspissenne ol. kom flygende mot deg, hvor det ble reklamert som en full imersive opplevelse der personer som satt i kinosallen dukket unna osv. når det i realiteten ikke ga annet enn litt mer dybde i bildet. 

 

VR derimot har klart å skape denne 3Den som var det som drev hypen rundt 3D på film fremover, det lurer rett og slett hjernen din trill rundt, har ved flere anledninger i VR spill opplevd at jeg ut av refleks har bevegd hodet for å smette unna objekter i spillet. På grunn av denne faktisk imersive opplevelsen som VR skaper tror jeg at det kommer til å bli en suksess å ikke bare et irritasjonsmoment som jeg anser 3D for å være i mange tilfeller. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Nei er nok ikke det. Jeg vil gjerne prøver VR og det hadde vært fantastisk om jeg skiftet mening men tror det blir en flopp men håper at jeg tar feil og at det blir en mega hit som revolusjonerer gaming industrien. Men tror at det blir det samme som skjedde med 3D dessverre Jeg håpet jeg hadde feil da også, men jeg hadde rett da.

 

 

Da er det bare å glede seg. Du kommer nok til å bli meget overasket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VR er vanvittig oppskrytt. Artig en liten stund. Dessuten er det alt for dyrt til at det vil ta av. Koster mer enn en ny konsoll. 600USD

 

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

Til Fps og bilspill har det potensiale, men igjen, det blir for dyrt. Det blir for spesielt interesserte. I alle fall i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det har vært mange spill selskap som har tenkt slik (SEGA og Atari for å nevne noen) og det har vell så og si alltid gått galt med dem. Så jeg tror ikke det er løsningen på problemet. 

 

 

Synes ikke vi skal se tilbake på alle dem halvhjerta og idag dårlige forsøk som ble gjort tilbake i tid. Idag så har vi kommet så mye lengre med teknologi og hvordan folk generelt forholder seg til det. Føler det blir litt som å si at VR er dødfødt da det ikke gikk sist gang bransjen gjorde et halvhjertet forsøk med teknologien som var tilgjengelig den gang. Noe som er selvsagt bare tull...

 

 

Jeg tror VR er like dødfødt som 3D dessverre, er ikke motstander av ny teknologi tvert imot men tror ikke VR går gjennom nåløyet. 

Tror ikke Sega og Atari gjorde et halvhjerta forsøk de bare prøvde å tygge mere enn de kunne svelge dessverre.

 

Det vet jo vi ikke, før vi får prøve det da. :)

 

VR er vanvittig oppskrytt. Artig en liten stund. Dessuten er det alt for dyrt til at det vil ta av. Koster mer enn en ny konsoll. 600USD

 

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

Til Fps og bilspill har det potensiale, men igjen, det blir for dyrt. Det blir for spesielt interesserte. I alle fall i overskuelig fremtid.

Åsen vet du det er er vanvittig oppskrytt, jeg lurer bare 

Endret av jokingntria
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det har vært mange spill selskap som har tenkt slik (SEGA og Atari for å nevne noen) og det har vell så og si alltid gått galt med dem. Så jeg tror ikke det er løsningen på problemet.

 

Synes ikke vi skal se tilbake på alle dem halvhjerta og idag dårlige forsøk som ble gjort tilbake i tid. Idag så har vi kommet så mye lengre med teknologi og hvordan folk generelt forholder seg til det. Føler det blir litt som å si at VR er dødfødt da det ikke gikk sist gang bransjen gjorde et halvhjertet forsøk med teknologien som var tilgjengelig den gang. Noe som er selvsagt bare tull...

 

Jeg tror VR er like dødfødt som 3D dessverre, er ikke motstander av ny teknologi tvert imot men tror ikke VR går gjennom nåløyet.

Tror ikke Sega og Atari gjorde et halvhjerta forsøk de bare prøvde å tygge mere enn de kunne svelge dessverre.

Det vet jo vi ikke, før vi får prøve det da. :)

VR er vanvittig oppskrytt. Artig en liten stund. Dessuten er det alt for dyrt til at det vil ta av. Koster mer enn en ny konsoll. 600USD

 

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

Til Fps og bilspill har det potensiale, men igjen, det blir for dyrt. Det blir for spesielt interesserte. I alle fall i overskuelig fremtid.

Åsen vet du det er er vanvittig oppskrytt, jeg lurer bare

Jeg har prøvd. Både OR og Sony VR. Største problemet mitt er at det ble veldig uncanny valley. Også slitsomt for øynene/hodet.

Lenke til kommentar

VR er vanvittig oppskrytt. Artig en liten stund. Dessuten er det alt for dyrt til at det vil ta av. Koster mer enn en ny konsoll. 600USD

 

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

Til Fps og bilspill har det potensiale, men igjen, det blir for dyrt. Det blir for spesielt interesserte. I alle fall i overskuelig fremtid.

PS VR kommer nesten garantert ikke til å koste 600USD.

Lenke til kommentar

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

 

 

Det er bra at du dømmer en enhets programmvare før enheten en gang er sluppet, per dags dato er det intet annet enn et utvikler kit som er ute for hvermansen. Når kjemper innen spill som Valve med sin steam tjeneste og sony kaster seg inn i løpet hvorfor tror du at det bare blir gimmicks? Jeg spiller selv flere fullverdige spill på mitt utvikler kit som Assetto Corsa, Project C.A.R.S , Alien Isolation , half life 2 og en hau andre spill som fungerer strålende med VR, har og klart å emulert flere spill som i utgangspunkte ikke fungerer i VR nesten perfekt takket være et svært godt og spirende VR community. Med tanke på innhold som er tilgjengelig i VR nå før engang en eneste konsumer utgave av VR headsett er ute så har jeg absolutt ingen frykt for at det blir mangel på innhold. Tror igrunnen denne utalen din i all hovedsak stammer fra uvitenhet. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

VR er vanvittig oppskrytt. Artig en liten stund. Dessuten er det alt for dyrt til at det vil ta av. Koster mer enn en ny konsoll. 600USD

 

Spillene som lages er også ekstremt gimmicky. Tenk spillene som ble laget til Kinnect.

 

Til Fps og bilspill har det potensiale, men igjen, det blir for dyrt. Det blir for spesielt interesserte. I alle fall i overskuelig fremtid.

PS VR kommer nesten garantert ikke til å koste 600USD.

Nei, det kan godt hende, men da må man spørre seg; hvor sparer de inn kostnadene? OR-folka sier at brillene deres selges til kost. Si Sony VR koster 300usd, hva har de måttet spare på for å få til den prisen? Subsidier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...