Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Hos meg er både PC og Xbox One kablet med gigabit switcher. Satte bildekvalitet på maks og har ikke opplevd hverken noen merkbar forringelse i kvalitet på bilde/lyd og heller ikke noe lag. Nå har jeg ikke spilt Street Fighter, men det går unna også i spill som Forza 6. Det gikk flawless via PCen. Standardinstillingen for streamingkvalitet er auto så om innstillingene ikke er rørt burde kvaliteten draes ned istedet for lag. Men klart, om man sitter med et gammelt treigt AP samtidig som du har brukere som streamer pr0n og laster ned torrents, kombinert med en PC som er for treig til å vise bildestrømmen så kan det nok lagge. Teknisk mulig, men jeg har ikke engang sett spor av det.

 

Hva er omtrentlig båndbredde som streamen bruker med de innstillingene hos deg?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hos meg er både PC og Xbox One kablet med gigabit switcher. Satte bildekvalitet på maks og har ikke opplevd hverken noen merkbar forringelse i kvalitet på bilde/lyd og heller ikke noe lag. Nå har jeg ikke spilt Street Fighter, men det går unna også i spill som Forza 6. Det gikk flawless via PCen. Standardinstillingen for streamingkvalitet er auto så om innstillingene ikke er rørt burde kvaliteten draes ned istedet for lag. Men klart, om man sitter med et gammelt treigt AP samtidig som du har brukere som streamer pr0n og laster ned torrents, kombinert med en PC som er for treig til å vise bildestrømmen så kan det nok lagge. Teknisk mulig, men jeg har ikke engang sett spor av det.

 

Hva er omtrentlig båndbredde som streamen bruker med de innstillingene hos deg?

 

AtW

 

 

Det husker jeg ikke, må isåfall se når jeg er hjemme. Du får en graf som viser båndbreddebruk i appen. Digital Foundry sier peaks på 13-14 mbps. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men klart, om man sitter med et gammelt treigt AP samtidig som du har brukere som streamer pr0n og laster ned torrents, kombinert med en PC som er for treig til å vise bildestrømmen så kan det nok lagge. Teknisk mulig, men jeg har ikke engang sett spor av det.

 

Ser at du nevner Digital Foundry over her. De hadde samme opplevelse som meg, på to forskjellige nettverk. Har sett at det fungerer for mange, og det er fett, men det er tydeligvis ikke utstyret (eller hauger av andre på nettverket) som ødelegger, det er simpelthen det at det ikke fungerer perfekt enda.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hos meg er både PC og Xbox One kablet med gigabit switcher. Satte bildekvalitet på maks og har ikke opplevd hverken noen merkbar forringelse i kvalitet på bilde/lyd og heller ikke noe lag. Nå har jeg ikke spilt Street Fighter, men det går unna også i spill som Forza 6. Det gikk flawless via PCen. Standardinstillingen for streamingkvalitet er auto så om innstillingene ikke er rørt burde kvaliteten draes ned istedet for lag. Men klart, om man sitter med et gammelt treigt AP samtidig som du har brukere som streamer pr0n og laster ned torrents, kombinert med en PC som er for treig til å vise bildestrømmen så kan det nok lagge. Teknisk mulig, men jeg har ikke engang sett spor av det.

 

Hva er omtrentlig båndbredde som streamen bruker med de innstillingene hos deg?

 

AtW

 

 

Det husker jeg ikke, må isåfall se når jeg er hjemme. Du får en graf som viser båndbreddebruk i appen. Digital Foundry sier peaks på 13-14 mbps. 

 

 

Litt det samme som irriterer meg med mange av denne typen tjenester, det er fortsatt ting å hente på kvaliteten i mine øyne, men man bruker for lite båndbredde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Konklusjonen til Digital Foundry går som følger:

"Ultimately, it's difficult to pass judgment on this feature. It's still early days for Windows 10 and it's entirely possible that we'll see improvements made to the streaming functionality over time. It's also difficult to judge a networked solution such as this using a small sample size. We tested game streaming on two separate networks, one of which is using a relatively high-end router, and the results were similar. Yet, there is video evidence out there of other users enjoying relatively smooth experiences in comparison. Our experience wasn't great but that doesn't mean others won't fare better. Seeing that this is a free feature included with Windows 10 it certainly doesn't hurt to try it - just don't expect a class-leading experience for now. The few moments we experienced where Xbox One streaming worked flawlessly proved that the tech is capable of delivering - we just hope that Microsoft can iron out the issues and get this feature working to the full extent of its potential."


Det var et halvt år siden. Så enten har Microsoft "fikset det" eller så er jeg bare heldig. Samma kan det være, både jeg og andre brukere har en flawless opplevelse, og jeg anbefaler tjenesten varmt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Streaming fra konsoll til PC er og kommer til å være helt  uinteressant for meg uansett hvor bra/dårlig det fungerer, men hva jeg mener er jo selvsagt ikke relevant i det store og hele. Det som dog hadde vært interessant for min del var om det fungerte andre veien, fra PC til konsoll helt uproblematisk, da kunne jeg spart meg de pengene jeg brente på en Steam Link  før jul.  Det å kunne streame fra PCen til 60" TVen i stua uten noe kluss en eneste gang har vertfall vært noe jeg ville brukt ganske ofte, på samme måten som jeg bruker Steam Linken  i dag. 

Lenke til kommentar

Streaming fra konsoll til PC er og kommer til å være helt uinteressant for meg uansett hvor bra/dårlig det fungerer, men hva jeg mener er jo selvsagt ikke relevant i det store og hele. Det som dog hadde vært interessant for min del var om det fungerte andre veien, fra PC til konsoll helt uproblematisk, da kunne jeg spart meg de pengene jeg brente på en Steam Link før jul. Det å kunne streame fra PCen til 60" TVen i stua uten noe kluss en eneste gang har vertfall vært noe jeg ville brukt ganske ofte, på samme måten som jeg bruker Steam Linken i dag.

Jeg har en nvidia shield tv til det. Og det fungerer helt greit faktisk. I tillegg til spillene som støtter shield så støttes også steam big screen. Noe som var en stor pluss da jeg skaffet meg den (visste ikke at steam big screen funket å streame)

 

Og når det gjelder streaming fra konsoll til pc/håndholdt så er det noe jeg faktisk bruker i forbindelse med at TVen blir opptatt av fruen i ny og ne.

Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liten verdi om flatskjermen på gutterommet er eneste framviserenhet, det innrømmer jeg gjerne, men når man vanligvis bruker storskjermen i stua, så er det helt innenfor å streame til en av 27"erne på PCen når storskjermen trengs til noe annet. Folk har forskjellige behov, og Xbox One dekker mine bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en tur rundt i Porsgrunn og Skien idag på Elkjøp igjen. Bugner over at XBO konsoller,tilbehør og spill. Mens det er hverken PS4 konsoller,tilbehør eller i nærheten av like mange spill (så si ingen) som til XBO.

 

Ganske klart at Norge er en PlayStation nasjon ja (ikke det at 2 butikker representerer hele landet selvfølgelig...samme situasjon her i lille Notodden)... kjedelig om en spiller på PS4 da det er pokker meg umulig å få tak i ting. Mens det som sagt bugner over om en er XBO spiller.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det der er bare rykter, tviler ikke på at RE7 er i produksjon, vi snakker tross alt om Capcom, men som sagt, venter på at Capcom selv sier at det finnes.

Lenke til kommentar

Var en tur rundt i Porsgrunn og Skien idag på Elkjøp igjen. Bugner over at XBO konsoller,tilbehør og spill. Mens det er hverken PS4 konsoller,tilbehør eller i nærheten av like mange spill (så si ingen) som til XBO.

 

Ganske klart at Norge er en PlayStation nasjon ja (ikke det at 2 butikker representerer hele landet selvfølgelig...samme situasjon her i lille Notodden)... kjedelig om en spiller på PS4 da det er pokker meg umulig å få tak i ting. Mens det som sagt bugner over om en er XBO spiller.

Finnes greit med spill på Elkjøp som jeg har vært på, men det er mindre for begge konsoller enn tidligere. På Lefdal virker det som om de totalt driter i spill for tiden både på xbone og elkjøp.

Lenke til kommentar

Hvis spillet ikke blir bygd opp fra bunnen av etter betaen så er det bare å styre unna. Hadde vært dårlig selv om det var etter Playstation 2-standard.

 

Forferdelig kjedelig og generisk gameplay, og betaen hadde så utrolig mange feil at jeg tror ikke de blir å klare å fikse det. Men selv uten bugsene så er det dårlig.

 

 

Sjeldent jeg aktivt fraråder noen et spill, men Homefront er forferdelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...