Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Mener du Forza ? Det må streames fra One til en PC i tilfelle...jeg har forøvrig ikke helt skjønt dette maset med å streame fra konsoll til PC da. Ærlig talt har jeg ikke fulgt med så mye på den biten der selv da det i grunn bryr meg svært lite. Men det er kanskje fordi jeg aldri har hatt det behovet for fem flate øre i hele tatt selv :p 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du Forza ? Det må streames fra One til en PC i tilfelle...jeg har forøvrig ikke helt skjønt dette maset med å streame fra konsoll til PC da. Ærlig talt har jeg ikke fulgt med så mye på den biten der selv da det i grunn bryr meg svært lite. Men det er kanskje fordi jeg aldri har hatt det behovet for fem flate øre i hele tatt selv :p

Ja, mente at man streama fra konsoll til PC. Menne, jeg er enig, ser ikke helt for meg hva som skulle være grunnen til det.

Kunne tenkt meg en konsoll nå, men bare usikker på hvor mye jeg faktisk kommer til å bruke den, siden jeg spiller aller helst på PC (FPS). Det eneste er hvis det er en del "konsollspill" som er bra, som kan spilles når man ikke gidder å loke rundt i Arma i timesvis, men som heller er litt mer casual av seg. Derfor jeg jeg tenkte på Forza, har jo likt de spillene før. 

 

Men jeg MÅ ikke ha XBOne, men er det noen grunn til at jeg skal ha PS4 over XBone - eller er det mer ellemelle? Jeg bryr meg ikke om VR til konsoll og jeg bryr meg i alle fall ikke om motionsensorer ala Kinect og FPS-spill er for meg PC-spill.

 

Så jeg spør egentlig om det tråden er startet om, bare at det er 2016 - PS4 eller Xbox One?

Lenke til kommentar

Men jeg MÅ ikke ha XBOne, men er det noen grunn til at jeg skal ha PS4 over XBone - eller er det mer ellemelle? Jeg bryr meg ikke om VR til konsoll og jeg bryr meg i alle fall ikke om motionsensorer ala Kinect og FPS-spill er for meg PC-spill.

 

Så jeg spør egentlig om det tråden er startet om, bare at det er 2016 - PS4 eller Xbox One?

 

Jeg vil jo absolutt si at det kommer an på hvilken type spill du liker og hvilke spill som interesserer deg. Klart du har to forskjellige kontrollere hvor noen foretrekker den ene, og noen foretrekker den andre. De må du nesten teste selv for å finne ut hvilken du synes passer best. Så har du operativsystem og interface hvor jeg synes PS4 flyter bedre og er mer intuitiv, men jeg gikk over fra tidligere PS konsoller, så mulig det er fordi jeg var vant til det, og er lenge siden jeg testet XBO så har garantert kommet oppdateringer som forbedrer flyten der.

 

Liker du ideen om streaming så har som sagt XBO mulighet til å streame til Windows. PS4 kan også streames med Remote Play, til enten PS Vita, Xperia telefoner, eller en annen tv via PS TV. Apper som Netflix, TV2 Sumo, osv tror jeg må ses på konsollene, tror ikke det fungerer via streaming til andre skjermer på noen av konsollene. Utvalget av slike apper er også rimelig identisk på begge konsollene vil jeg tro.

 

Da står du som sagt igjen med spillene. Multiplatformspill er ikke noe poeng i å nevne da du kan kjøpe dem på hvilken som helst konsoll, eller PC, som du allerede har. Da gjenstår eksklusiver, og her kommer det som sagt an på hvilken type spill du liker. Her er et par videoer som tar for seg et utvalg eksklusive spill som kommer i 2016 til hver av konsollene. Så kan du avgjøre hvilke som ser mest interessant ut for deg. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=u6azlX6N1hI

 

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forventer ikkje at alle VR-spill til PSVR blir noko for meg, men nokre spill stikker seg ut som aktuelle:

- EVE Valkyrie

- GTS

- Robinson: The Journey

- Adr1ft

- ARK: Survival Evolved

 

Har forsatt mange VR-spill å sjekke ut. Nå er det bare å håpe at PSVR fungerer så bra at det er verdt 3-400 dollar. :)

Når det kommer til denne VR diskusjonen så sier jeg meg enkelt enig med karen i denne videoen her.

 

 

Er fremdeles håpefull, da det ser ut som det satses godt på spill, i alle fall til PSVR.

Lenke til kommentar

Her var konsollen trådløs og PCen kablet. Konsollen er forresten bare 2,5 meter unna routeren. Spilte Destiny, måtte hjelpe eksen med en boss. Og ja. Det var veldig ubehagelig.

Må være noe med din nett-leverandør... hos meg fungerer det perfekt, har ingen merkbar input-lag. Hadde jeg spilt street fighter kunne det nok blitt lagt merke til, men spill generelt så fungerer det ypperlig. Så, tjenesten fungerer. Det er ikke Microsoft sin skyld at enkelte har problemer. Forøvrig er bildekvaliteten så og si identisk hos meg. Det er en genial tjeneste som bare XO har av XO/PS4, så vidt jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her var konsollen trådløs og PCen kablet. Konsollen er forresten bare 2,5 meter unna routeren. Spilte Destiny, måtte hjelpe eksen med en boss. Og ja. Det var veldig ubehagelig.

Må være noe med din nett-leverandør... hos meg fungerer det perfekt, har ingen merkbar input-lag. Hadde jeg spilt street fighter kunne det nok blitt lagt merke til, men spill generelt så fungerer det ypperlig. Så, tjenesten fungerer. Det er ikke Microsoft sin skyld at enkelte har problemer. Forøvrig er bildekvaliteten så og si identisk hos meg. Det er en genial tjeneste som bare XO har av XO/PS4, så vidt jeg vet.

 

 

Det går jo på lokalnettet, så nettleverandøren har neppe så mye å si. Tipper det har mest å si at noen har lavere terskel enn andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

OG slik form for diskusjon er fullstendig avsporing , noe dere alle vet.
Forventer at neste gang jeg er inne i tråden rydder samtlige deltakere i denne avsporingen opp og fjerner eller legger til innhold som har nytteverdig for oss alle og som ikke forsurer tilstedeværelsen for de som hadde ønske om å lese noe nyttig og ikke et oppgulp.
Om du lurer på noe ta det på pm med meg.

Malvado.

Lenke til kommentar

Hos meg er både PC og Xbox One kablet med gigabit switcher. Satte bildekvalitet på maks og har ikke opplevd hverken noen merkbar forringelse i kvalitet på bilde/lyd og heller ikke noe lag. Nå har jeg ikke spilt Street Fighter, men det går unna også i spill som Forza 6. Det gikk flawless via PCen. Standardinstillingen for streamingkvalitet er auto så om innstillingene ikke er rørt burde kvaliteten draes ned istedet for lag. Men klart, om man sitter med et gammelt treigt AP samtidig som du har brukere som streamer pr0n og laster ned torrents, kombinert med en PC som er for treig til å vise bildestrømmen så kan det nok lagge. Teknisk mulig, men jeg har ikke engang sett spor av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...