Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

DigitalFoundry melder om at Uncharted 4 er det mest grafisk tekniske spillet på samtlige konsoller. Sett ifra et teknisk perspektiv. 

 

 

Jeg er ikke veldig imponert egentlig. Rundet akkurat Uncharted i går. Å historien de forteller er veldig god, men kampene er ekstremt kjedelig, du vet når de kommer og dette kunne de ha løst på en langt bedre måte. Nei, dette spillet får langt ifra noe toppkarakter fra meg. 

Glad de endelig er ferdig med denne serien. Uansett hvor flott noe er å se på, så er det gameplay som er viktigst. Spillet må føles bra. Vurderer faktisk sterkt å gå tilbake til xbox igjen 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Rart hvordan ting snur. Nå har folk hyllet PS de to siste årene som konsoll fordi den går litt bedre grafikk enn Xbone, nå som scorpio kommer er det plutselig andre ting som er viktig for PS spillere, mennesker er en morsom rase...

Har de ikke alltid vært sånn, merkelig hvor fort vinden snur... 

Lenke til kommentar

Rart hvordan ting snur. Nå har folk hyllet PS de to siste årene som konsoll fordi den går litt bedre grafikk enn Xbone, nå som scorpio kommer er det plutselig andre ting som er viktig for PS spillere, mennesker er en morsom rase...

 

Rart hvordan en gruppe som inneholder millioner av mennesker kan være uenig med seg selv ja, nesten utrolig.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, Scorpion er forsatt bare tankespinn da MS ikkje har vist nokon konsoll enda. Infoen man fikk om Scorpion seie ikkje stort meir enn at XO pr i dag er for svak og at MS har tenkt å gjere noko med det. Korleis den forbetra XO-konsollen vil prestere samt om kostnaden er innafor vil tida vise, men det er lenge til fjerde kvartal i 2017. Kva om salget av XO raser heilt ned i den bunnløse dal i mellomtida?

 

Dernest synast det rart at man hyller MS for å lage sitt eige lukka økosystem sjølv om det inkluderer XO og win10. Å snakke om at dette gir alle som har PC ein fordel er direkte usant da alle med PC utan win10 blir ekskludert. Samtidig velger MS å ikkje gi XO eksklusive spill lenger og da faller eksistensen for XO bort. Det er som om MS er i ferd med å avlive XO samtidig som di forteller at ein ny sterkare XO er på vei. Mulig det er det som skal til for å glemme fadesen rundt XO og alt MS gjekk tilbake på.

 

Sjølv er eg ute etter å få mange gode spill på ein konsoll, spill som elles ikkje ville dukka opp på PC. Det ser jammen ut for at Sony leverer greit med spill framover slik som før og slik sett innfrir Sony med noko handfast i motsetning til MS som denne gangen har gått imot seg sjølv og avduka ein forbetra konsoll som enda ikkje eksisterer.

 

Så ja, er viktig å støtte opp om PS4 som gir mange gode eksklusive spill, passe mange spill som innfrir mine krav om 1080/60 samt inna kort tid byr på enda fleire spill via VR. Man må være bra skrulle i nepa om spill ikkje er viktige for ein spillkonsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ville støtte opp om en plattform som jobber for mange eksklusiver. "Man er bra skrulla i nepa" om man tror det er en fordel for oss spillere.

 

AtW

 

Vil det seie at du ikkje støtter opp om eksklusive spill på PC?

 

 

Nei, ikke om det er "konsollstil", dvs at noen betaler for å innskrenke andre plattformers mulighet til å spille spillet. Om det feks er en indie-developer som ikke har mulighet til å betale avgift til MS eller Sony for å gi ut spillet sitt, eller ikke har kompetanse til å programmere til andre plattformer, så er det "greit" (selv om det selvfølgelig er heldigere at flere har tilgang til spillet)

 

AtW

Lenke til kommentar

Rart hvordan ting snur. Nå har folk hyllet PS de to siste årene som konsoll fordi den går litt bedre grafikk enn Xbone, nå som scorpio kommer er det plutselig andre ting som er viktig for PS spillere, mennesker er en morsom rase...

Du skjærer alle over én kam. Jeg, og mange med meg har aldri trukket frem kraftigere hardware som fordelen med PS, men heller fordi vi foretrekker spillene til konsollen. Så det er slett ingen ending i meninger ute og går her. Det kan sikkert være noen, men ikke nok til å underbygge påstanden din.

 

Det er heller ikke helt fair å måle PS4/XO opp mot Scorpio, da den konsollen kommer til å koste det dobbelte, minst.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ville støtte opp om en plattform som jobber for mange eksklusiver. "Man er bra skrulla i nepa" om man tror det er en fordel for oss spillere.

 

AtW

Tja, det er nok ingen fordel for spillere generelt nei, men for de som eier plattformen det er snakk om kan det være en fordel, i og med at eksklusiver ofte er bedre enn multiplatformspill, og trolig ikke hadde blitt til, eller i alle fall ikke like bra om de ikke hadde fått støtte nettopp fordi de er eksklusiver. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ville støtte opp om en plattform som jobber for mange eksklusiver. "Man er bra skrulla i nepa" om man tror det er en fordel for oss spillere.

 

AtW

 

Vil det seie at du ikkje støtter opp om eksklusive spill på PC?

 

 

Nei, ikke om det er "konsollstil", dvs at noen betaler for å innskrenke andre plattformers mulighet til å spille spillet. Om det feks er en indie-developer som ikke har mulighet til å betale avgift til MS eller Sony for å gi ut spillet sitt, eller ikke har kompetanse til å programmere til andre plattformer, så er det "greit" (selv om det selvfølgelig er heldigere at flere har tilgang til spillet)

 

AtW

 

 

Men PC er vel den platforma med flest eksklusive spill. Burde ikkje alle spillutgivere på PC-platforma gå forann med eit godt eksempel om målet er at alle spill skal kunne spillast på den dingsen man sjølv ynskje? Burde ikkje da alle PC-spill bli mulig å spille på alle platformer for å sette agendaen?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ville støtte opp om en plattform som jobber for mange eksklusiver. "Man er bra skrulla i nepa" om man tror det er en fordel for oss spillere.

 

AtW

 

Vil det seie at du ikkje støtter opp om eksklusive spill på PC?

 

 

Nei, ikke om det er "konsollstil", dvs at noen betaler for å innskrenke andre plattformers mulighet til å spille spillet. Om det feks er en indie-developer som ikke har mulighet til å betale avgift til MS eller Sony for å gi ut spillet sitt, eller ikke har kompetanse til å programmere til andre plattformer, så er det "greit" (selv om det selvfølgelig er heldigere at flere har tilgang til spillet)

 

AtW

 

 

Men PC er vel den platforma med flest eksklusive spill. Burde ikkje alle spillutgivere på PC-platforma gå forann med eit godt eksempel om målet er at alle spill skal kunne spillast på den dingsen man sjølv ynskje? Burde ikkje da alle PC-spill bli mulig å spille på alle platformer for å sette agendaen?

 

 

Jeg har forklart ganske godt akkurat hva jeg mener, og grunnen til at det ikke er tilfellet, jeg foreslår du stiller litt mer konkrete spørsmål i lys av det, om det er noe du ønsker å diskutere. 

 

AtW

Lenke til kommentar

Så du synes ikke det er noe problem med eksklusiver lengre? Altså, fra egne studioer.

 

Hva med å lese det jeg skriver? Jeg synes det er et problem på den formen som jeg har skissert, når det er avtaler, eller styring fra en ekstern platformaktør som bestemmer om de får gi ut spillet på andre plattformer, eller samarbeide med andre plattformer online osv. Det er ikke det samme om man fritt og gratis kan gi ut på alle plattformer man vil, men man har kanskje ikke ressursene til utgivelse feks. Alle trenger ikke å være enig i det, men det er hakket mer hensiktsmessig om folk faktisk tar utgangspunkt i det jeg har skrevet og klargjort i videre diskusjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, Scorpion er forsatt bare tankespinn da MS ikkje har vist nokon konsoll enda. Infoen man fikk om Scorpion seie ikkje stort meir enn at XO pr i dag er for svak og at MS har tenkt å gjere noko med det. Korleis den forbetra XO-konsollen vil prestere samt om kostnaden er innafor vil tida vise, men det er lenge til fjerde kvartal i 2017. Kva om salget av XO raser heilt ned i den bunnløse dal i mellomtida?

 

Dernest synast det rart at man hyller MS for å lage sitt eige lukka økosystem sjølv om det inkluderer XO og win10. Å snakke om at dette gir alle som har PC ein fordel er direkte usant da alle med PC utan win10 blir ekskludert. Samtidig velger MS å ikkje gi XO eksklusive spill lenger og da faller eksistensen for XO bort. Det er som om MS er i ferd med å avlive XO samtidig som di forteller at ein ny sterkare XO er på vei. Mulig det er det som skal til for å glemme fadesen rundt XO og alt MS gjekk tilbake på.

 

Sjølv er eg ute etter å få mange gode spill på ein konsoll, spill som elles ikkje ville dukka opp på PC. Det ser jammen ut for at Sony leverer greit med spill framover slik som før og slik sett innfrir Sony med noko handfast i motsetning til MS som denne gangen har gått imot seg sjølv og avduka ein forbetra konsoll som enda ikkje eksisterer.

 

Så ja, er viktig å støtte opp om PS4 som gir mange gode eksklusive spill, passe mange spill som innfrir mine krav om 1080/60 samt inna kort tid byr på enda fleire spill via VR. Man må være bra skrulle i nepa om spill ikkje er viktige for ein spillkonsoll.

Scorpion er ekte, utviklere har fått specs på boksen for lenge siden, i går fikk vi også bekreftet infoen.

 

MS gjør jo det motsatte av lukka økosystem, de går faktisk fra veldig lukka (Xbox 360/One only) til ekstremt mye mer åpent med Xbox og Windows. Teller man Xboxer og Win 10 PCer der ute vil utviklere kunne nå enormt mange spillere, og langt mer enn Nintendo og Sony kan drømme om. Så, mer åpent, og det er bra for spillere!

 

Så du er ute etter å sitte der å gnukke på dine eksklusive titler og vil ikke at noen andre skal ha dem? I hvert fall ikke de ekle Xbox og PC-gamerne? Hva er det for en holdning?! Gode spillopplevelser bør så mange som mulig få oppleve, uansett hva slags konsoll eller PC de har tilgang på. Og kjøper man spillet til en boks bør det fungere på de andre boksene også. Og multiplayer burde være felles uansett hvilken enhet man spiller på. Akkurat slik MS gjør nå. Det finnes ingenting som tyder på at man ikke vil få gode spillopplevelser på PC og konsoll. Skulle spillene plutselig bli dårligere fordi de ikke er på en konsoll alene? Tror du GTA hadde vært ekstremt mye bedre om det kun var på PS4? Merkelig tankegang.

 

PS4 prøver pr idag å kjøre den gamle stilen med lange konsollgenerasjoner og innhold låst til de som kjøper boksen deres. Forhåpentligvis tvinges de til å slutte med det snart.

 

 

 

Edit: Ser mange SDF-gutter prøver å mene at Sony "vant" noe som helst på E3 i år. Faktum er at de fikk første spiker i kista fra MS, og jeg tror ikke de har noen annen utvei (på sikt, over flere år) enn å gjøre det samme, tilby cross-platform eierskap og multiplayer på spill. Gjør de det vinner alle gamere. Men E3 i år var det MS som kuppet, det er bare ikke så mange som har oppdaget det enda.

Endret av thklinge
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...