Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både PSN og Live er helt latterlig dårlig med tanke på hva man betaler for (om man se ser bort ifra "gratis" spill). Begge tjenester er mer ustabile og gir deg mye mindre enn hva jeg får på PC, gratis.

 

Kundene burde fått utvidet abonnementet sitt med en dag hver dag tjenesten har problemer, man får tross alt ikke hva man betaler for.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noe selv.

Nå var det Sony som slet i jula i fjor. Jeg hadde iallefall ingen problemer tidlig på julaften og i romjulen. Men flere jeg kjenner som spiller på ps4 fikk ikke spilt på 3 dager tror jeg det var.

 

Det er faktisk helt krise med tanke på hvor mange barn som kommer til å åpne opp disse gavene på julaften men får ikke brukt konsollene.

Jeg er ganske sikker på at Microsoft har et bedre sikkerhetssystem enn Sony, så spørsmålet er vel hvor vidt mye Sony har oppgradert sitt. For hvert eneste år leser jeg om at folk ikke får spilt på den konsollen på flere dager.

 

Den lengste downtimen jeg har vært borti på Xbox One har vært en time. Det sier vel egentlig sitt når jeg er konstant online.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk helt krise med tanke på hvor mange barn som kommer til å åpne opp disse gavene på julaften men får ikke brukt konsollene.

Jeg er ganske sikker på at Microsoft har et bedre sikkerhetssystem enn Sony, så spørsmålet er vel hvor vidt mye Sony har oppgradert sitt. For hvert eneste år leser jeg om at folk ikke får spilt på den konsollen på flere dager.

 

Den lengste downtimen jeg har vært borti på Xbox One har vært en time. Det sier vel egentlig sitt når jeg er konstant online.

Nå er det jo ikke krise med et par dager nedetid heller, da får barna vært med familien i juletiden (forstår jo at man blir veldig gira om man får noe nytt, men man tar ikke skade av å konsentrere på alt det andre i julen - da har man iallfall noe å se frem til)!  :xmas:

 

Microsoft har selv gått ut med (utifra det jeg har sett på /r/XboxOne) at de skal overbemanne i fra jul til nyttår samt at de har brukt fokus og tid på å sørge for minst mulig nedetid i styret (derfor det ble stille med oppdateringer for preview-medlemmer i en kort periode tidligere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Microsoft har et bedre sikkerhetssystem enn Sony

 

Finnes ingen sikkerhetssystem mot DDoS angrep i stor skala. Og DDoS angrep har ingenting med sikkerhets systemer som å holde privat informasjon kryptert og beskyttet. DDoS er som å sende 10000 gale kvinnfolk inn i en å samme klesbutikk. Noen hundre kommer inn mens tusenvis står i kø hylende å desperate  etter å komme inn.

 

Mens stakkars Gunnar ifra Halden som skulle ha et par truser kan bare glemme å komme inn i butikken. Isteden så reiser han hjem. Vrenger trusa og bruker den i et par dager til. Hvor han så tar turen tilbake til butikken i håp om at alle dem gale kvinnfolka har gitt opp å reis hjem.

  :xmas:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå var det Sony som slet i jula i fjor. Jeg hadde iallefall ingen problemer tidlig på julaften og i romjulen. Men flere jeg kjenner som spiller på ps4 fikk ikke spilt på 3 dager tror jeg det var.

 

 

Om du søker litt på det som skjedde i fjor så vil du nok se at både Xbox Live og PSN var nede fra sent julaften. Forskjellen var at Xbox Live klarte å stable seg fortere opp på beina igjen etter angriperenne kuttet DDoS angrepet, men xbox live var fortsatt nede fra 24. desember til 26. desember.

 

Kilder på dette finnes det så mangt av, er ikke være å søke seg opp på "xbox live DDoS christmas 2014" så får en opp plenti av artikler.

Lenke til kommentar

 

Kilder på dette finnes det så mangt av, er ikke være å søke seg opp på "xbox live DDoS christmas 2014" så får en opp plenti av artikler.

 

Bare tull, min gamle 360 klarte seg fint på MW2 hele den perioden.

 

Finnes ingen sikkerhetssystem mot DDoS angrep i stor skala. Og DDoS angrep har ingenting med sikkerhets systemer som å holde privat informasjon kryptert og beskyttet. DDoS er som å sende 10000 gale kvinnfolk inn i en å samme klesbutikk. Noen hundre kommer inn mens tusenvis står i kø hylende å desperate  etter å komme inn.

 

Helt riktig, i disse tilfellene handler det om å være på beredskap og det å kjøre opp serverkapasiteten noen hakk. For min del har jeg ikke merket noen tegn til nedetid på min Xbox One enda!  :)

 

EDIT: Nå er jo nextgen Xbox LIVE satt opp med over 300.000 dedikerte servere over hele verden og da (gl hf scriptkiddies).

Endret av Enquad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare tull, min gamle 360 klarte seg fint på MW2 hele den perioden.

 

 

 

Greit her har du en av 1000 kilder rundt fjorårets DDoS angrep som omsider ble stoppet av Kim Dotcom http://www.engadget.com/2014/12/25/xbox-live-psn-down/. Jeg skjønner ikke helt hva som er meningen med å benekte at noe såpass veldokumentert skjedde. Jeg spilte selv en god del forza rundt juletider i fjord å kan med god samvitighet si at online tjenesten overhode ikke fungerte slik den skulle.

 

Til sammenligning spilte jeg GTA Online på PS4en flere ganger under DDoS angrepet da jeg klarte på somme tider av døgnet å logge meg inn på PSN lenge nokk til at jeg klarte å verifisere PS+ medlemskapet mitt til rockstar sine servere som så tok over Online biten. Jeg kunne da holde meg online der fremtil jeg koblet fra GTA Online igjen, dette betydde ikke at PSN var oppe, for den var vel nede dobbelt så lenge som Xbox Live var det. Hvordan Microsoft hoster xbox live for 360 og One vet jeg dog ikke, så om xbox live for 360 var oppe i fjor vet jeg ikke.

 

Ellers har Xbox Live vært en overlegen og langt mer stabil tjeneste for meg enn hva PSN noengang har vært (også inkludert under fjorårets angrep), bare for å kaste bort fanboy kortet før det engang kommer på bordet.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...