Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Han skriver Live, ikke avgiftene for å spille ESO.

 

Alle med en Xbox eller Playstation har XBL eller PS+. Og han skriver og jeg siterer "hvis de tror det er framtiden for mmo spill så burde de revurdere noe".

 

Derav kommentar.

 

Tøys. Ser gjerne disse tallene dine som viser til at 'alle' har Live eller PS+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle med en Xbox eller Playstation har XBL eller PS+. Og han skriver og jeg siterer "hvis de tror det er framtiden for mmo spill så burde de revurdere noe".

 

 

 

Derav kommentar.

 

Tøys. Ser gjerne disse tallene dine som viser til at 'alle' har Live eller PS+.

 

Ja, det er jeg også interessert i. I vennelista mi har ca 20 % PS Plus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jeg også interessert i. I vennelista mi har ca 20 % PS Plus.

 

 

 

Finner ikke PS+ tall, men ifølge M$ så har dem 48 mill på Gold Live. Om dette er aktive brukere per idag eller hvor mange som totalt har hatt Gold Live konto kommer ikke fram.

 

Uansett så er det litt over halvparten av de 82+ mill solgte 360 / 3+ mill solgte? Xbox One så langt.

 

http://www.xbox.com/en-GB/live

 

 

PS+ er garantert mye mindre, men vil sikkert vokse raskere med PS4.

Lenke til kommentar

 

Ja, det er jeg også interessert i. I vennelista mi har ca 20 % PS Plus.

 

 

 

Finner ikke PS+ tall, men ifølge M$ så har dem 48 mill på Gold Live. Om dette er aktive brukere per idag eller hvor mange som totalt har hatt Gold Live konto kommer ikke fram.

 

Uansett så er det litt over halvparten av de 82+ mill solgte 360 / 3+ mill solgte? Xbox One så langt.

 

http://www.xbox.com/en-GB/live

 

 

PS+ er garantert mye mindre, men vil sikkert vokse raskere med PS4.

 

 

Feil. Xbox Live har 48 millioner, men av desse er det både Xbox Live (tidligare Xbox Live Free(tidligare Xbox Live Silver)) og Xbox Live Gold.

 

Det er antyda at ca 50% av Xbox Live på 48 millioner har Xbox Live Gold som blir sånn ca 24 millioner. På sida du viser til står det: "Xbox Live: 48 million people and growing."

Lenke til kommentar

 

 

Feil. Xbox Live har 48 millioner, men av desse er det både Xbox Live (tidligare Xbox Live Free(tidligare Xbox Live Silver)) og Xbox Live Gold.

 

Det er antyda at ca 50% av Xbox Live på 48 millioner har Xbox Live Gold som blir sånn ca 24 millioner. På sida du viser til står det: "Xbox Live: 48 million people and growing."

 

 

Det kan sikkert stemme, det kommer uansett litt dårlig fram på siden hva de 48 mill referer til (altså gold eller ikke).

 

Når det kommer til diskusjonen ovenfor så kan vi da konkludere med at det er betraktelig flere som ikke har Xbox Live og PS+ enn det er folk som har det.

Lenke til kommentar

Føler meg ganske så sikker på at antallet PlayStation Plus brukere vil øke, det er jo temmelig logisk i og med at det nå kreves for å kunne spille online med PlayStation 4 noe det tidligere ikke gjorde med PlayStation 3. Men jeg er også temmelig sikker på at antallet aktive Xbox Live Gold brukere også vil øke, rett og slett fordi digitialisering blir mer og mer reelt for hvert år som går og mengden potensielle brukere av nettjenestene på disse konsollene øker gradvis for hvert år som går.

 

Når det er sagt så burde det være såpass innlysende for Microsoft at brorparten som er ute etter å spille et spill som dette trolig vil ha Xbox Live Gold uansett så da er det jo generelt et større genistrek å skaffe seg litt god PR ved å droppe Xbox Live Gold kravet kontra å sitte der som griske jævler som desperat ønsker å "dobble dippe" for å sikre seg større inntekt. Kan jo også argumentere for det at Microsoft tilsynelatende ikke står for drifting av noe som helst til dette spillet så det blir jo litt søkt at de skal kreve en ekstra slump penger som går utover utvikler som dermed potensielt ender opp med færre spillere som et direkte resultat av dette. Men samtidig så har jo Microsoft alltid vært temmelig klar siden Xbox Live Gold til Xbox 360 ble introdusert at ALT som har med online å gjøre vil kreve Xbox Live Gold så det kan da umulig komme som noe alt for stort sjokk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Feil. Xbox Live har 48 millioner, men av desse er det både Xbox Live (tidligare Xbox Live Free(tidligare Xbox Live Silver)) og Xbox Live Gold.

 

Det er antyda at ca 50% av Xbox Live på 48 millioner har Xbox Live Gold som blir sånn ca 24 millioner. På sida du viser til står det: "Xbox Live: 48 million people and growing."

 

 

Det kan sikkert stemme, det kommer uansett litt dårlig fram på siden hva de 48 mill referer til (altså gold eller ikke).

 

Når det kommer til diskusjonen ovenfor så kan vi da konkludere med at det er betraktelig flere som ikke har Xbox Live og PS+ enn det er folk som har det.

 

Yepp. Men det forundrer meg ikkje stort om både Xbox Live Gold og PS+ får mange nye kunder dette året.

Lenke til kommentar

Er ganske knallharde krav for å få desse $100. Mulig denne kampanjen har noko med at PS4 solgte ca 1500 fleire konsoller i USA enn XO greidde i uke 3. Startdatoen for kampanjen sammenfaller greit eit par dager etter uke 3 avslutta.

 

Tru om kjøpte positive vendinger på youtube vil øke salget i uke 4. Vidare vil vi vel i uke 5 og gjennom februar sjå korleis denne nye kampanjen slår ut. Har mine tvil om at dette blir storveis.

 

Tipper MS hadde tjent meir på å gi ut XO utan kinect til samme pris eller litt billigare enn PS4. Da hadde di både fått kred og gitt fleire spillere grunnlag for å kjøpe XO. Men neida, sjølvsagt har MS ein slu plan som skal snu alt. Må være noko slikt di har tenkt sia det første eg tenker er at MS framstår som både desperate og patetiske i sitt forsøk på å få solgt XO. Blir spennande å sjå kva MS trekker opp av ermet neste gang.

Lenke til kommentar

Tipper MS hadde tjent meir på å gi ut XO utan kinect til samme pris eller litt billigare enn PS4. Da hadde di både fått kred og gitt fleire spillere grunnlag for å kjøpe XO. Men neida, sjølvsagt har MS ein slu plan som skal snu alt. Må være noko slikt di har tenkt sia det første eg tenker er at MS framstår som både desperate og patetiske i sitt forsøk på å få solgt XO. Blir spennande å sjå kva MS trekker opp av ermet neste gang.

Da hadde de jo "gitt opp" en viktig Point of Difference. MS bruker jo Kinect for alt det er verdt og det gir en ganske stor fordel at faktisk alle konsollene har dette. MS satser på det lange løpet, ikke å selge litt mer til å begynne med.

Lenke til kommentar

 

Tipper MS hadde tjent meir på å gi ut XO utan kinect til samme pris eller litt billigare enn PS4. Da hadde di både fått kred og gitt fleire spillere grunnlag for å kjøpe XO. Men neida, sjølvsagt har MS ein slu plan som skal snu alt. Må være noko slikt di har tenkt sia det første eg tenker er at MS framstår som både desperate og patetiske i sitt forsøk på å få solgt XO. Blir spennande å sjå kva MS trekker opp av ermet neste gang.

Da hadde de jo "gitt opp" en viktig Point of Difference. MS bruker jo Kinect for alt det er verdt og det gir en ganske stor fordel at faktisk alle konsollene har dette. MS satser på det lange løpet, ikke å selge litt mer til å begynne med.

 

Er klar over det, men Point of Difference er blåst om spillutviklere får bruke di 8% av gpu som kinect legger beslag på. Da blir bare eit fåtall av spilla utvikla for å utnytte kinect.

Endret av Maabren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...