Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg for min del sitter på gjerdet frem til det kommer ut noe som gjør konsollene verdt ett kjøp for min del, men begge blir det nok ikke uansett. Foreløpig holder jeg en knapp på PS4 for min del, da jeg ikke ser noen grunn til å betale ekstra for en svakere konsoll som ikke har noe å ekstra å tilby for min del, og Microsoft gjorde alt for mange feil under opptakten. Samtidig er Kinect en såpass joker at jeg ikke lander på noe enda. Hvis Microsoft faktisk klarer å få brukt den på en god måte så tror jeg de har potensialet til å parkere Sony helt. Hvis de ikke klarer dette tror jeg de har ett alt for svakt produkt, sammenlignet med Sony, til at ikke Sony "vinner" generasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Etter noen dager med PS4 er jeg enig med deg RamGuy.

 

Men ekstra + til PS4 er når det kommer en oppdatering til spill feks OUTCAST på onsdag, så var den 100% på plass når jeg startet maskinen fra standby.

 

Med xbox one i standby har jeg aldri opplevd det, må starte spill, trykke A for å oppdatere

 

da har du sikkert ikke skrudd på automatisk oppdatering.

 

Den er på... men kommer det en oppdatering på spill eller Apps må jeg alltid trykke A for å oppdatere.

 

 

Du/andre gjør aldri det?

Lenke til kommentar

. Samtidig er Kinect en såpass joker at jeg ikke lander på noe enda. Hvis Microsoft faktisk klarer å få brukt den på en god måte så tror jeg de har potensialet til å parkere Sony helt. Hvis de ikke klarer dette tror jeg de har ett alt for svakt produkt, sammenlignet med Sony, til at ikke Sony "vinner" generasjonen.

Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare det.

Kinect er ikke noe nytt. Det har vært i 3 år på Xbox360 med kamera, mic og stemmegjenkjenning.

Hvorfor skal da Kinect plutselig bli så mye bedre på One, da prinsippet er det samme som det har vært i 3 år?

Og kinect "lånte" vel 10% av CPU på One. Så var det snakk om å redusere det til 2%.

Skal det skje noe "stort" med kinect må vel CPU-fordelingen så økes igjen til kinect.

Og da risikerer vi dårligere ytelse i spillene på bekostnig av kinect.

Lenke til kommentar

 

. Samtidig er Kinect en såpass joker at jeg ikke lander på noe enda. Hvis Microsoft faktisk klarer å få brukt den på en god måte så tror jeg de har potensialet til å parkere Sony helt. Hvis de ikke klarer dette tror jeg de har ett alt for svakt produkt, sammenlignet med Sony, til at ikke Sony "vinner" generasjonen.

Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare det.

Kinect er ikke noe nytt. Det har vært i 3 år på Xbox360 med kamera, mic og stemmegjenkjenning.

Hvorfor skal da Kinect plutselig bli så mye bedre på One, da prinsippet er det samme som det har vært i 3 år?

Og kinect "lånte" vel 10% av CPU på One. Så var det snakk om å redusere det til 2%.

Skal det skje noe "stort" med kinect må vel CPU-fordelingen så økes igjen til kinect.

Og da risikerer vi dårligere ytelse i spillene på bekostnig av kinect.

 

 

Nå er jo kinect ute på alle konsollene. Om Microsoft begynner å gi ut XboxOne uten Kinect tror jeg de allerede har tapt, men så lenge alle har det tror jeg det er en mulighet for at noen vil klare å utnytte det på en så god måte at grafikkforskjellen ikke blir så viktig. Jeg ville ikke satset penger på det, men det er en liten mulighet.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se hva indieutviklere gjør med Kinect mulighetene altså, regner med de får full tilgang til dette. Nå som absolutt alle har kinect er jo potensiale for kunder som benytter dette deretter. Om MS begynner å kutte ut Kinect allerede blir jeg litt oppgitt egentlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det jeg synes er litt merkelig er siden dem bestemte seg for å gå "all out" med å inkludere Kinect med konsollen, hvorfor de da ikke hadde noen spill klare til launch som virkelig skulle selge det? Det blir mye snakk om potensiale og hvis det virkelig var et potensiale ville vi ikke sett noe till det på 360?

 

Man har helt sikkert ulike meninger om dette og kansje blir jeg positivt overrasket en gang, men selv klarer jeg ikke å se at Kinect og lignende noen gang skal ta helt av.

 

Når det kommer til spill utvikling og opplevelser utenom det vi har idag, så tror jeg heller at VR (Oculus og lignenede) kan bli det neste "store", ikke Kinect.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se hva indieutviklere gjør med Kinect mulighetene altså, regner med de får full tilgang til dette. Nå som absolutt alle har kinect er jo potensiale for kunder som benytter dette deretter. Om MS begynner å kutte ut Kinect allerede blir jeg litt oppgitt egentlig.

 

Det samme jeg tenker. Potensialet er der, så det kan bli veldig bra og endre måten vi spiller på. Eller så kan det renne ut i sanden og bli ett dyrt tilbehør. Blir spennende å se uansett.

Lenke til kommentar

Av spilla som er ute nå til XO og PS4 vil eg påstå at PS4 har minst like bra spill som XO samt at det meste av multi-spill er betre på PS4. Dermed sitter XO att med nokre eksklusive spill som skriker microtransaksjoner. Wii U er jo nærmare eit kjøp enn XO, og det hadde eg egentlig ikkje trudd sånn nå mot slutten av dette reknskapsåret.

 

Tviler og på at Kinect greier å bli noko meir enn ein gimmick. Da trur eg meir på VR-briller som denne konsoll-generasjonens ledestjerne med SM i førersetet. Det einaste som kan forandre på det er om Sony eller MS drar fram nokre VR-briller samt bruker kamera for å tracke VR-brillene. Så av den grunn vil eg ikkje heilt avskrive eit kjøp av XO innkludert kinect. Av samme grunn kan PS4 sitt kamera bli aktuellt og. Pokker ta uvissa rundt VR-brillene.

Lenke til kommentar

Der må jeg nok være sterkt uenig. Ja Ryse ser bra ut på XBO men hadde det vært til PS4 også så hadde det hatt potensialet til å se ende bedre ut. Spill har alltid vært en visuell opplevelse og konsoll spillere er like opptatt av bra grafikk som PC spillere.

 

 

Eeeh, folk har kjøpt Wii og Wii-U i millionvis... De flere hundre millioner menneskene gir seg åpenbart katta i grafikken. Kan det kanskje tenkes at noen velger spillekonsoll utfra spillene som er tilgjengelig? Og da hjelper det jo lite hva enn PS4 kan tilby, hvis Forza-serien er et must f.eks, og omvendt.

 

 

 

 

. Samtidig er Kinect en såpass joker at jeg ikke lander på noe enda. Hvis Microsoft faktisk klarer å få brukt den på en god måte så tror jeg de har potensialet til å parkere Sony helt. Hvis de ikke klarer dette tror jeg de har ett alt for svakt produkt, sammenlignet med Sony, til at ikke Sony "vinner" generasjonen.

Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare det.

Kinect er ikke noe nytt. Det har vært i 3 år på Xbox360 med kamera, mic og stemmegjenkjenning.

Hvorfor skal da Kinect plutselig bli så mye bedre på One, da prinsippet er det samme som det har vært i 3 år?

Og kinect "lånte" vel 10% av CPU på One. Så var det snakk om å redusere det til 2%.

Skal det skje noe "stort" med kinect må vel CPU-fordelingen så økes igjen til kinect.

Og da risikerer vi dårligere ytelse i spillene på bekostnig av kinect.

 

Det er massive forskjeller på Kinect 1 og Kinect 2, les på nett.

Planen til MS er at Kinect skal bruke mindre CPU når Kinect ikke er i bruk. For spill som benytter seg av kameraet så må naturligvis mer CPU-kraft brukes på Kinect. Men det er jo et Kinect-spill så det er vel ikke noe problem? Blir som å droppe multiplayer eller second-screen-løsninger eller å speile spill til PS Vita, for det betyr jo dårligere ytelse i spillene...

Lenke til kommentar

De som kjøpte Wii er i hovedsak ikke i målgruppen til Microsoft eller Sony uansett (eller, Microsoft prøver seg med Kinect, og Sony med Move, selv om sistnevnte kanskje er rimelig dødt nå?), og Wii U er en fiasko.

 

Det er store forskjeller på Kinect og Kinect 2, ja, men nå har det ikke akkurat funket så jævla bra på Xbox One heller, til annet enn småting. Men jeg har trua på at indieutviklere kan komme på fantastiske måter å bruke Kinect på.

Lenke til kommentar

Av spilla som er ute nå til XO og PS4 vil eg påstå at PS4 har minst like bra spill som XO samt at det meste av multi-spill er betre på PS4. Dermed sitter XO att med nokre eksklusive spill som skriker microtransaksjoner. Wii U er jo nærmare eit kjøp enn XO, og det hadde eg egentlig ikkje trudd sånn nå mot slutten av dette reknskapsåret.

 

Tviler og på at Kinect greier å bli noko meir enn ein gimmick. Da trur eg meir på VR-briller som denne konsoll-generasjonens ledestjerne med SM i førersetet. Det einaste som kan forandre på det er om Sony eller MS drar fram nokre VR-briller samt bruker kamera for å tracke VR-brillene. Så av den grunn vil eg ikkje heilt avskrive eit kjøp av XO innkludert kinect. Av samme grunn kan PS4 sitt kamera bli aktuellt og. Pokker ta uvissa rundt VR-brillene.

 

Det går så bra så. Sony har alltid MINST like bra spill som andre, åpenbart. Sær og kul smak er det bare Sony som kan levere, man er ikke ekte gamer om man ikke gamer på Sony-plattformen.

 

Kinect er bare en gimmick og Microsoft er sååå dumme som satser på noe annet enn SPILL SPILL SPILL...

Oi, hvordan skal Microsoft overleve dette, dumme folk altså, hæ.

Lenke til kommentar

Jeg synes Sonys eksklusive lineup på PS3 var mye bedre enn Xbox 360 sin, men igjen så kjørte multiplats bedre på 360, dog var det mye mindre forskjeller enn det er mellom PS4 og Xbox One.

 

Men, for alt vi vet kan det snus for min del nå, med bedre eksklusiver på Xbox One mens PS4 er bedre på multiplats, men det er vanskelig å si enda. Og selvsagt en subjektiv mening, det finnes jo de som mener at Xbox 360 hadde en bedre eksklusiv lineup, og det er helt greit at de mener det.

Lenke til kommentar

The order 1886 bekreftet 30fps.

 

One of the PlayStation 4′s most anticipated games of 2014, The Order 1886 will not be running at sixty frames per second. Instead, for better cinematic presentation and effects, the game will run at 30 frames per second at 1080p resolution.

Read more at http://gamingbolt.com/the-order-1886-will-run-at-30fps-and-1080p-on-the-ps4#sKtljRPCfQ4YmIkv.99

 

Finnes det noen ingame videoer?

 

2014 og spill kjører i 30 fps? lol, rett og slett latterlig.

Lenke til kommentar

Er ikke overasket overhode jeg. Er bare nå i starten vi vil få endel spill i 60fps. Men dem fleste spill vil uten tvil kjøre i 30fps. Utviklere vil prioritere eyecandy over fps. Og det skjønner jeg veldig godt.

 

60fps er selvfølgelig å foretrekke, men mange spill går helt fint å spille i 30fps.

Lenke til kommentar

 

. Samtidig er Kinect en såpass joker at jeg ikke lander på noe enda. Hvis Microsoft faktisk klarer å få brukt den på en god måte så tror jeg de har potensialet til å parkere Sony helt. Hvis de ikke klarer dette tror jeg de har ett alt for svakt produkt, sammenlignet med Sony, til at ikke Sony "vinner" generasjonen.

Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare det.

Kinect er ikke noe nytt. Det har vært i 3 år på Xbox360 med kamera, mic og stemmegjenkjenning.

Hvorfor skal da Kinect plutselig bli så mye bedre på One, da prinsippet er det samme som det har vært i 3 år?

Og kinect "lånte" vel 10% av CPU på One. Så var det snakk om å redusere det til 2%.

Skal det skje noe "stort" med kinect må vel CPU-fordelingen så økes igjen til kinect.

Og da risikerer vi dårligere ytelse i spillene på bekostnig av kinect.

 

 

For det første så sammenligner du 1. Gen og 2. Gen av teknologi, dette blir litt som å påstå at fordi første generasjon med Android telefoner var grisedårlig og grisetrege hvorfor skal andre generasjon av produktene kunne være noe bedre? Følger vi den logikken så hadde vi ikke sett mye fremgang innenfor teknologiverdien for å si det sånn.

 

Det hersker vel ingen tvil om at Kinect 2 er temmelig forbedret sammenlignet med Kinect 1, det har blitt lagt av langt mer ressurser fra Microsoft sin side i utviklingen, den er også langt dyrere å produsere og er generelt ett stykke bedre og mer avansert maskinvare jevnt over sammenlignet med hva som ble levert til Xbox 360. Nå kan den jo faktisk sense hjerterytme og mye rart som førstegenerasjon ikke kunne, og nå kan du faktisk benytte den på mindre flater så du trenger ikke en stor villa med et dedikert gigantisk rom for Kinect for å kunne benytte deg til spill og bevegelser på en effektiv måte som du måtte med Kinect 1 til Xbox 360. Mikrofonene er vesentlig bedre, og ikke minst så er firmware og programvaren bak videreutviklet og mye mer spesialisert og gjennomført enn det var tidligere så nå sliter den faktisk ikke med å forstå min gebrokne engelsk, noe Kinect til Xbox 360 hadde abnorme problemer med.

 

 

Videre så leveres Kinect med HVER ENESTE Xbox One, med andre ord så er brukerbasen til Kinect med Xbox One 100% i forhold til antallet solgte konsoller. Med Xbox 360 så fikk jo Kinect minimalt med oppmerksomhet for det var jo en forsvinnende liten markedsandel som overhode hadde tilgang på Kinect, hvem ved sine fulle fem dedikerer noe særlig med ressurser på utvikle noe mot et tilbehør som kun en brøkdel av konsolleiere der ute faktisk har tilgang på? Svaret var ingen uten om Microsoft sine egne studio som de punget ut penger for at skulle komme med noe halvveis fornuftig til Kinect.

 

Premissene for Kinect under Xbox One kontra Xbox 360 er vell så forskjellige som det kan få blitt, nå er det jo høyst aktuelt for utviklere, spesielt indie og de som står for eksklusive tilter til å optimalisere mot Kinect i og med at de med sikkerhet vet at de ikke kaster bort penger på utvikling mot noe som kun et brøkdel av de potensielle spillerne har tilgang på.

 

Det jeg synes er litt merkelig er siden dem bestemte seg for å gå "all out" med å inkludere Kinect med konsollen, hvorfor de da ikke hadde noen spill klare til launch som virkelig skulle selge det? Det blir mye snakk om potensiale og hvis det virkelig var et potensiale ville vi ikke sett noe till det på 360?

 

Man har helt sikkert ulike meninger om dette og kansje blir jeg positivt overrasket en gang, men selv klarer jeg ikke å se at Kinect og lignende noen gang skal ta helt av.

 

Når det kommer til spill utvikling og opplevelser utenom det vi har idag, så tror jeg heller at VR (Oculus og lignenede) kan bli det neste "store", ikke Kinect.

 

 

Her er jeg helt enig, det er forsvinnende dårlig at Microsoft og ikke ha et spill som Kinect Sports: Rivals klart til lansering. Men det har vell blitt temmelig åpenbart at Xbox One ble sluppet mye tidligere enn tiltenkt for å møte lanseringsvinduet til PlayStation 4. Ideelt så burde Microsoft hatt Kinect Sports: Rivals, Dance Central 4 og et Xbox Nike Training spill for Kinect klart ved lansering. Men så har vell spillutvalget til begge konsoller hvert under enhver kritikk og pisse dårlig for begge konsoller.

 

 

Sammenligningen din mellom Kinect for Xbox 360 og Xbox One blir meningsløs, her kan du egentlig bare lese svaret mitt til Tor ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...