Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kortene er snudd ja. Men det er mer vesentlige forskjeller nå en hva det var under PS3 vs X360 perioden.

 

Helle denne fanboy krigen som har vært i så mang år er for min del over når det kommer til konsollene. PS4 er overlegen og noen som argumenterer for noe annet er enten en idiot eller en fanboy. Som forøvrig er to helt identiske definisjoner når jeg tenker over det...hehe

 

PS4 virker en del bedre på det grafiske, men allikevel selger Xbox One en del maskiner, bare idioter som bare kjøper den maskinen? Eg har en Xbox One, eg skal ikke ha noe annet. Er man en grafikkhore hjelper en pc til 25k ganske mye. På konsollen fronten er det Xbox One som gjelder her i huset. Har ikke så altfor mange spill enda men grafikken er mer enn god nok for min del, og den blir bedre med årene. man holdt da ut med Xbox 360 som etter min mening er forferdlig dårlig grafikk på etter eg begynte å spille en del pc.

 

 

Om det er bare idioter som kjøper XBO så er jeg isåfall en av dem! :D Men denne fanboy krigen som har vært om hvilke konsoll som har bedre grafikk i spill er ihvertfall så langt over. XBO klarer ikke å matche PS4 og jeg tror aldri den vil gjøre det heller.

 

Så den biten av fanboy krigen burde ihvertfall være lagt død. En skal som nevnt være en idiot eller en fanboy for å påstå at XBO har like bra eller bedre grafikk/ytelse i spill.

 

Nå vil nok fanboy krigen vinkles til eksklusive spill kanskje..

 

XB1 har allerede matchet PS4-grafikk med Ryse. Det er ingenting på PS4 som ser bedre ut enn Ryse enda (Killzone er ikke langt unna grafikkmessig dog).

 

Nå skal jeg ikke benekte at PS4 har et lite overtak når det kommer til multiplats, men det eneste idiotiske her er om du kjøper konsoll basert på hvilken som yter best grafisk. Da kjøper du heller PC.

 

For en komplett spillopplevelse kjøper du begge konsollene, samt at du har en gaming PC for å spille strategi/MMO etc. Men da må du selvfølgelig ha penger.

Lenke til kommentar

 

XB1 har allerede matchet PS4-grafikk med Ryse. Det er ingenting på PS4 som ser bedre ut enn Ryse enda (Killzone er ikke langt unna grafikkmessig dog).

 

Nå skal jeg ikke benekte at PS4 har et lite overtak når det kommer til multiplats, men det eneste idiotiske her er om du kjøper konsoll basert på hvilken som yter best grafisk. Da kjøper du heller PC.

 

For en komplett spillopplevelse kjøper du begge konsollene, samt at du har en gaming PC for å spille strategi/MMO etc. Men da må du selvfølgelig ha penger.

 

 

Der må jeg nok være sterkt uenig. Ja Ryse ser bra ut på XBO men hadde det vært til PS4 også så hadde det hatt potensialet til å se ende bedre ut. Spill har alltid vært en visuell opplevelse og konsoll spillere er like opptatt av bra grafikk som PC spillere.

 

Noe en ser klart i fanboy krigen og på alt oppstyret som er når et spill ser bedre ut på et system. Så en behøver ikke å være en idiot for å velge den konsollen som gir den beste visuelle spill opplevelsen. Langt derifra..du er derimot bevist på å skaffe den den beste spill opplevelsen du kan på en konsoll.

 

Og at konsoll spillere er opptatt av grafikk vises veldig klart av millioner av XBO og PS4 konsoller som er blitt solgt. Det er minimalt med eksklusive spill som er noe nevneverdig bra. Men endel multiplatform spill med.......bedre grafikk.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ja helt enig. Om du skal velge grafikk som er bedre enn Xbox One er det mye bedre å bruke 15k på en pc for å få forskjellen.

 

Faen så dumme de argumentene til Xbox-folkene er ang. at PS4 yter bedre.

Om du tror du må bruke 15k for å få en PC med bedre ytelse enn PS4/XB1 tar du grundig feil. Og på hvilken måte er jeg en ''Xbox-person''? Hadde jeg vært det så hadde jeg aldri kjøpt meg PS4.

 

Velger å tro at du har PS4 og ikke har noen planer om å anskaffe XB1. Gjør det deg til en ''PS4-person''? Veldig rart argument.

 

 

 

XB1 har allerede matchet PS4-grafikk med Ryse. Det er ingenting på PS4 som ser bedre ut enn Ryse enda (Killzone er ikke langt unna grafikkmessig dog).

 

Nå skal jeg ikke benekte at PS4 har et lite overtak når det kommer til multiplats, men det eneste idiotiske her er om du kjøper konsoll basert på hvilken som yter best grafisk. Da kjøper du heller PC.

 

For en komplett spillopplevelse kjøper du begge konsollene, samt at du har en gaming PC for å spille strategi/MMO etc. Men da må du selvfølgelig ha penger.

 

 

Der må jeg nok være sterkt uenig. Ja Ryse ser bra ut på XBO men hadde det vært til PS4 også så hadde det hatt potensialet til å se ende bedre ut. Spill har alltid vært en visuell opplevelse og konsoll spillere er like opptatt av bra grafikk som PC spillere.

 

Noe en ser klart i fanboy krigen og på alt oppstyret som er når et spill ser bedre ut på et system. Så en behøver ikke å være en idiot for å velge den konsollen som gir den beste visuelle spill opplevelsen. Langt derifra..du er derimot bevist på å skaffe den den beste spill opplevelsen du kan på en konsoll.

 

Og at konsoll spillere er opptatt av grafikk vises veldig klart av millioner av XBO og PS4 konsoller som er blitt solgt. Det er minimalt med eksklusive spill som er noe nevneverdig bra. Men endel multiplatform spill med.......bedre grafikk.

 

Poenget her er at jeg poengterte at XB1 har spill med visuell ytelse med PS4 akkurat nå (selvfølgelig kan dette endre seg, og jeg benekter ikke at Ryse på PS4 ville sett bedre ut).

 

Konklusjonen er bare at argumentet for å kjøpe en konsoll burde absolutt ikke ha bare med grafikk å gjøre. Spillutvalg/nettverksstruktur etc bør ligge langt høyere på prioriteringslisten.

 

Når det kommer til salg av konsollene, så har begge solgt veldig bra, og XB1 har fortsatt ikke kommet ut i en del markeder enda (PS4 er ute i langt flere markeder så langt).

Lenke til kommentar

Er veldig enig at valg av konsoll burde ikke utelukkende være på ytelse i spill. Flere faktorer som spiller inn på hvilke konsoll du vil bli mest fornøyd med.

 

Jeg foreeksempel kan ikke fordra kontrollen til PS4. Jeg missliker den sterkt... Har hatt flere på besøk her som har prøvd XBO og den sin kontroller først og spilt en stund. Og når dem skal prøve PS4 og den kontrolleren så er det så ekstremt åpenbart forskjell på dem og det er ingen som har vært hos meg som liker PS4 kontrolleren...

 

Og det finner jeg rart når så mange roser den kontrolleren opp i skyene. Jeg forstår det bare ikke.

Lenke til kommentar

PS4 kontrolleren er en massiv forbedring fra PS3 sin. Synes XB1 kontrolleren er veldig uvant egentlig, så jeg liker begge to like bra egentlig.

 

Spilte gjennom Outlast på PS4 i går, føltes veldig naturlig.

 

Touchpad på DS4 er også en mye bedre gimmick enn Kinect i mine øyne. Skulle ønske det var en LED-touch skjerm istedet, så du kunne ha kart osv på kontrolleren.

 

Høytaler på DS4 var også en nice touch på Killzone.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Fikk PS4'en min i hus, for et par dager siden, etter å ha brukt Xbox One'en i ca. 2mnd. Fyrte opp BF4 på PS4en. Og det første som slo meg, var hvor store forskjellene egentlig var. Etter å ha sett alle "comparison videor" på youtube, for lenge siden, forventet jeg egentlig helt minimale forskjeller.

 

Men spillet var mye mer "smooth" på PS4 utgaven (Framerate). I tillegg til at grafikken var noe skarpere.

Endret av soldatfrank
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

PS4 virker en del bedre på det grafiske, men allikevel selger Xbox One en del maskiner, bare idioter som bare kjøper den maskinen? Eg har en Xbox One, eg skal ikke ha noe annet. Er man en grafikkhore hjelper en pc til 25k ganske mye. På konsollen fronten er det Xbox One som gjelder her i huset. Har ikke så altfor mange spill enda men grafikken er mer enn god nok for min del, og den blir bedre med årene. man holdt da ut med Xbox 360 som etter min mening er forferdlig dårlig grafikk på etter eg begynte å spille en del pc.

 

 

Jeg kjøper ikke det argumentet.

Jeg har vært Pro-xbox siden Xbox1 kom i hus ved siden av PS2.

Så likte jeg Xbox360 bedre enn PS3 på grunn av jeg liker Xbox Live bedre enn PS+.

Liker achievementsystemet bedre en trophy-systemet (menysystemene, sammenligning og tilgjengelihet).

Liker Xbox360-kontrolleren bedre enn PS3 og PS4 kontrolleren.

MEN.....det var knapt synlige grafikkforskjeller mellom 360 og PS3.

Når det nå blir snakk om halverte fps, 1080p vs 900p osv.... så teller det også mye hvis bildet er merkbart bedre på PS4.

Jeg sitter tett på min 63" high end plasma. Og da skal grafikken skvises for det den er verdt.

Og konklusjonen blir at PS4 leverer bedre enn XboxOne på en del multiplatforms.

Hvis bedre grafikk ikke betyr noe, ser jeg nesten ikke vitsen med å oppgradere fra PS3 til PS4, eller Xbox360 til One. For per dags dato er det jo kun bedre grafikk som er forskjellen fra last gen til next gen. Ellers fungerer jo konsollene stort sett helt likt som de gjorde for 2 år siden.

 

Det med pc og grafikk blir bare tull for meg.

Et anstendig skjermkort koster mere enn en hel konsoll. Og vi vet alle at en god pc i dag, ikke duger til spillene om 2-4 år.

Mens på en konsoll blir spillene bare penere og penere om 2-4 år.

Og jeg har ikke råd til å kjøre hardware-jag hvert år det kommer et nytt CoD. Eller tulle med drivere, optimaliserer, grafikk, tune opp på det ene for å senke det andre.

Det er det som er så herlig med konsoll. Trykk på påknappen. Maskinen er bootet på kort tid, velg spill og alt bare virker. Ikke noe drivertull.

Kostnad er langt under halve prisen av en god gamer pc.

Bildet blir blåst opp på 63" og ser strålende ut.

Grafikken blir bare bedre og bedre de kommende årene på samme hardware.

 

Touchpad på DS4 er også en mye bedre gimmick enn Kinect i mine øyne. Skulle ønske det var en LED-touch skjerm istedet, så du kunne ha kart osv på kontrolleren.

 

Høytaler på DS4 var også en nice touch på Killzone.

 

Av ren nysgjerrighet. Hvilke spill bruker den touchpad-en til noe?

Nå har jeg bare spilt CoD Ghosts, NFS Rivals, Resogun, og Skylanders.

 

Eneste jeg har sett er at jeg får opp score i CoD hvis jeg trykke på den. Ellers har jeg ikke funnet noe den brukes til.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Hvis bedre grafikk ikke betyr noe, ser jeg nesten ikke vitsen med å oppgradere fra PS3 til PS4, eller Xbox360 til One. For per dags dato er det jo kun bedre grafikk som er forskjellen fra last gen til next gen. Ellers fungerer jo konsollene stort sett helt likt som de gjorde for 2 år siden.

Det gjør de da absolutt ikke. Det er én HELT essensiell forskjell. De nye konsollene får nye spill i 7-9 år til. De gamle får ikke lenger nye spill utenom noen multiplattformspill. Det er da absolutt ikke bare grafikk som tar oss til nye konsoller, men spill.

 

Av ren nysgjerrighet. Hvilke spill bruker den touchpad-en til noe?

Nå har jeg bare spilt CoD Ghosts, NFS Rivals, Resogun, og Skylanders.

Bruker den til å få opp og navigere i kartet på AC4 hvertfall.
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått PlayStation 4 i hus, har nå hatt Xbox One siden november og kan ikke si at forholdet mitt til de to konsollene har forandret seg allverden. For meg blir det en sak som faller på preferanser, det er ikke så enkelt som å si at den ene konsollen er bedre og et mer logisk kjøp enn den andre når det tross alt handler om hva hver person faktisk vektlegger, det er ingen automatikk i at alle vektlegger grafikk og ytelse over alt annet og føler at dette er ensbetydende med alt som har med brukeropplevelse til en moderne konsoll å gjøre.

 

 

Foreløpig så vil jeg vil si at mine (ja mine personlige..) betraktninger er som følger:

 

 

Xbox One:

 

+ Bedre UX design. Et menysystem som for meg virker mer moderne og som er lett gjennkjennlig fra Windows 8 / 8.1 og Windows Phone. Ser rett og slett mer moderne og er mer behagelig for øynene spør du meg.

 

+ God integrering mot Kinect som gjør det sømløst og effektiv å navigere selv uten at jeg må finne frem håndkontroller i det hele tatt. Det at IR-blaster skrur på alt fra TV, til forsterker, HDMI-Switch og det hele gjør at jeg bare sier Xbox On, eventuelt bare starter Xbox One så går alt av relevant utstyr på og rett inn på rett kanal automatisk som er en velsignelse for de av oss som har endel utstyr og gjør det også latterlig mye enklere for samboer og familie å benytte seg av det uten å måtte mase høl i hue på en om hvordan man skrur på alt sammen riktig osv..

 

+ Ansiktgjenkjenning fungerer utmerket så er det jeg som holder kontrolleren så logger Xbox inn meg min bruker, med mine innstillinger, mine applikasjoner med auto innlogging for Skype, YouTube osv og med personlig oppsett av med menyene. Gir jeg kontrolleren til samboer så bytter den bruker sømløst så hun er logget inn med sin bruker på de forskjellige applikasjonene, har sitt menyoppsett osv osv.. Dette er vell det som føles med "next-gen" med begge konsollene så langt.

 

+ Utrolig effektiv hopping mellom applikasjoner, er temmelig imponerende hvordan vi nå kan hoppe mellom YouTube, TV, spill osv på sekundet enten via bruk av håndkontroller, bevegelse- eller stemmestyring. Alt går i save-state så YouTube, Netflix, det spillet vi spilte sist, alt er på nøyaktig samme sted uten at vi må laste det inn på nytt når vi navigerer frem og tilbake mellom forskjellige ting. Kan også "snappe" og dermed ha to ting kjørende ved-siden-av-hverandre uten at vi har benyttet det så fryktelig aktivt.

 

+ WinRT programmering, her vil det trolig dukke opp en bunke med applikasjoner etterhvert som vil muliggjøre ting som Plex.app og det hele som gjør Xbox One til vår soleklare sentrum for underholdning.

 

+ Innkludering av Kinect åpner opp for at utviklere vil ta den halvveis på alvor så vi kan få endel bunnsolide spill som er artige sammen med andre ved konsumering av litt alkohol, åpner også opp for noen bunnsolide treningspill etterhvert.

 

+ Microsoft leverer fremdeles den mest ergonomiske knappelayouten iforhold til konkurrentene, rett og slett mer behagelig under bruk, spesielt over tid.

 

 

- Ytelsen i diverse spill har vært skuffende sammenlignet med konkurrenten.

 

- Fremdeles et labert spillutvalg.

 

- Må få på plass bedre lokalisering med tanke på 60Hz for TV-signaler osv..

 

- Hvorfor er ikke Kinect Sports Rivals klart til lanseringen??

 

- Stopp med mikrotransaksjoner i spill som koster flere hundrekroner, et helt latterlig konsept...

 

 

 

PlayStation 4:

 

+ Mye mer behagelig håndkontroller enn tidligere, skal også ha pluss for å faktisk innkludere en standard minijack for hodetelefoner uten at jeg benytter meg av den.

 

+ Mindre og mer kompakt konsoll.

 

+ Bedre ytelse og høyere oppløsning i de fleste spill, spesielt multi-plattform.

 

+ Har foreløpig sett ut til å tilby bedre gratisspill via PlayStation Plus enn hva konkurrenten gjør med sin tjeneste.

 

- Ikke like ergonomisk layout på knappene på håndkontrolleren sammenlignet med konkurrenten.

 

- Noe uinspirert UX design med veldig, veldig mye tomrom.

 

- Viser ingen ambisjon om å ta konsollen utover spilling, viser ikke noe prov på en fremtid hvor de åpner opp for applikasjonsutvikling fra tredjepart og er tilnærmet blottet for ekstra funksjonalitet i systemet som går utover dedikerte oppgaver. Det er ingen snapping av applikasjoner, ingen åpenbar måte å navigere og hoppe effektivt mellom applikasjoner osv.. som er å finne på konkurrenten sin konsoll.

 

- Et temmelig elendig spillutvalg, hvertfall foreløpig.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter noen dager med PS4 er jeg enig med deg RamGuy.

 

Men ekstra + til PS4 er når det kommer en oppdatering til spill feks OUTCAST på onsdag, så var den 100% på plass når jeg startet maskinen fra standby.

 

Med xbox one i standby har jeg aldri opplevd det, må starte spill, trykke A for å oppdatere

Lenke til kommentar

The order 1886 bekreftet 30fps.

 

One of the PlayStation 4′s most anticipated games of 2014, The Order 1886 will not be running at sixty frames per second. Instead, for better cinematic presentation and effects, the game will run at 30 frames per second at 1080p resolution.

Read more at http://gamingbolt.com/the-order-1886-will-run-at-30fps-and-1080p-on-the-ps4#sKtljRPCfQ4YmIkv.99

 

Finnes det noen ingame videoer?

Kommer gameplay video etter 18 feb, pressen har ikke lov å vise noe før etter denne datoen:

http://www.psu.com/a022397/The-Order--1886-preview-embargo-lifts-February-18

så håper vi endelig får se noe mer enn bare ingame video og ekte gameplay

 

 

Er veldig enig at valg av konsoll burde ikke utelukkende være på ytelse i spill. Flere faktorer som spiller inn på hvilke konsoll du vil bli mest fornøyd med.

 

Jeg foreeksempel kan ikke fordra kontrollen til PS4. Jeg missliker den sterkt... Har hatt flere på besøk her som har prøvd XBO og den sin kontroller først og spilt en stund. Og når dem skal prøve PS4 og den kontrolleren så er det så ekstremt åpenbart forskjell på dem og det er ingen som har vært hos meg som liker PS4 kontrolleren...

 

Og det finner jeg rart når så mange roser den kontrolleren opp i skyene. Jeg forstår det bare ikke.

Regner ikke med du liket ds3 heller, jeg har alltid likt ds3 bedre enn xbox sine kontrollere, og ds4 er jo mye bedre enn ds3 var, så du må ha vendt deg til stikkene, knappene og padden på xbox, jeg liker ikke plasseringa på stikkene og padden hos xb, men dette er nokk en smakssak og en vanesak for den del...

Var dette som var grunn for att de fleste spill ble spilt på ps3 kontra xbox360 for min del, men har ikke fått testa den nye x1 kontrolleren så kan ikke uttale meg enda, men den ser ut som den har alt på samme plass som på tidligere xb360 så regner med det blir like uvandt som alltid når jeg kjøper meg xb1....

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Etter noen dager med PS4 er jeg enig med deg RamGuy.

 

Men ekstra + til PS4 er når det kommer en oppdatering til spill feks OUTCAST på onsdag, så var den 100% på plass når jeg startet maskinen fra standby.

 

Med xbox one i standby har jeg aldri opplevd det, må starte spill, trykke A for å oppdatere

 

da har du sikkert ikke skrudd på automatisk oppdatering.

Lenke til kommentar
ingen åpenbar måte å navigere og hoppe effektivt mellom applikasjoner osv.. som er å finne på konkurrenten sin konsoll.

Det er bare å trykke på ps-knappen for å hoppe ut i menyen og bytte, enkelt som bare det. :)

 

Ellers en bra oppsummering, er mer eller mindre enig. Bortsett fra at jeg liker både UX og kontroller bedre på PS4.

 

Spillutvalg tror jeg vi bør vente i alle fall et år med å sammenligne. Da skulle det ha kommet nok spill fra egge parter til at man kan prøve på en sammenligning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...