Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

 

tullete, ikke søren om jeg betaler for Gold pluss èn gang i mnd for ett spill, hvis de tror det er framtiden for mmo spill så burde de revurdere noe

 

Så du er ikke opptatt av bra og mye innhold. Oppdatering av innhold ved jevne mellomrom, bra servere. Eller support som kan hjelpe deg 24/7? Som når kontoen din blir tatt over av tullinger og flere år med arbeid er borte?

 

Det er ikke en skrivefeil når jeg skriver flere år. Et bra mmo spill er noe dedikerte spillere spiller nesten hver dag. Og ikke i uker eller mnd. Men gjerne over flere år. Jeg spilte WoW i nesten 5 år pga fordelene det har som en P2P spill.

 

Skjønner F2P frister mer for dem som ikke bruker flere år på et spill. Men for dedikerte mmo spillere så er F2P kroken på døra for spillet og sjangeren om utviklere velger å prioritere casual markedet.

 

 

har ikke noe imot å betale for det du nevner, men jeg hr noe imot å betale for det OG xbox live

det burde inngå i Live, eller en kraftig lav pris for spillet

Lenke til kommentar

Haha, tåpelig.

 

 

Ja like tåpelig som å ha en spill PC men uten internet forbindelse.

 

 

 

tullete, ikke søren om jeg betaler for Gold pluss èn gang i mnd for ett spill, hvis de tror det er framtiden for mmo spill så burde de revurdere noe

 

Så du er ikke opptatt av bra og mye innhold. Oppdatering av innhold ved jevne mellomrom, bra servere. Eller support som kan hjelpe deg 24/7? Som når kontoen din blir tatt over av tullinger og flere år med arbeid er borte?

 

Det er ikke en skrivefeil når jeg skriver flere år. Et bra mmo spill er noe dedikerte spillere spiller nesten hver dag. Og ikke i uker eller mnd. Men gjerne over flere år. Jeg spilte WoW i nesten 5 år pga fordelene det har som en P2P spill.

 

Skjønner F2P frister mer for dem som ikke bruker flere år på et spill. Men for dedikerte mmo spillere så er F2P kroken på døra for spillet og sjangeren om utviklere velger å prioritere casual markedet.

 

 

har ikke noe imot å betale for det du nevner, men jeg hr noe imot å betale for det OG xbox live

det burde inngå i Live, eller en kraftig lav pris for spillet

 

 

Jeg skal være enig at Microsoft burde ha latt spillet gå utenfor deres pay wall. Spesielt siden serverparken til MS ikke kommer til å være i bruk men ZeniMax sine egne.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

 

Alle med en Xbox eller Playstation har XBL eller PS+?

 

Er vel noen på bygda eller som ikke får nok lommepenger av mor å far som ikke har det. Men ja i det store bildet så har alle det.

 

 

Fra google search fant jeg ut at ca 50% av Xbox brukere har Live. PS+ klarer jeg ikke å finne noen tall for, men sikkert betraktelig mindre siden det ikke var nødvendig for å spille online under PS3. Nå vil det garantert forandre seg med PS4, så la oss anta at ca 50% (samme som for Xbox) av PS4 brukerne vil gå for PS+.

 

Så i det store bildet (inntill vi får tall fra denne generasjonen) så kan man faktisk gå utifra at halvparten av alle konsoll eiere ikke har Live eller PS+.

 

Selv hadde jeg kun Live det første året før jeg kuttet det ut. PS+ skaffet jeg etterhvert til PS3 da tilbudet var for godt til å være sant med alle spillene man fikk kastet etter seg :-)

Lenke til kommentar

 

Alle med en Xbox eller Playstation har XBL eller PS+?

 

Er vel noen på bygda eller som ikke får nok lommepenger av mor å far som ikke har det. Men ja i det store bildet så har alle det.

 

 

Dette er bare et inntrykk man får fordi alle man møter online har det. Det er faktisk utrolig mange som kjøper spillkonsoller for å bare spille offline, som ikke liker å spille med andre.

Lenke til kommentar

PC = Konsoll.

 

Jaja.

 

Jeg skrev og jeg siterer meg selv siden det tydeligvis må til "Ja like tåpelig som å ha en spill PC men uten internet forbindelse."

 

En spill PC eller en konsoll er begge to plattformer som mangler noe av det viktigste en må ha i en moderne spill plattform om en ikke har internett forbindelse eller mulighet til å gå i multiplayer via XBL/PSN.

 

 

 

 

 

Alle med en Xbox eller Playstation har XBL eller PS+?

 

Er vel noen på bygda eller som ikke får nok lommepenger av mor å far som ikke har det. Men ja i det store bildet så har alle det.

 

 

Fra google search fant jeg ut at ca 50% av Xbox brukere har Live. PS+ klarer jeg ikke å finne noen tall for, men sikkert betraktelig mindre siden det ikke var nødvendig for å spille online under PS3. Nå vil det garantert forandre seg med PS4, så la oss anta at ca 50% (samme som for Xbox) av PS4 brukerne vil gå for PS+.

 

Så i det store bildet (inntill vi får tall fra denne generasjonen) så kan man faktisk gå utifra at halvparten av alle konsoll eiere ikke har Live eller PS+.

 

Selv hadde jeg kun Live det første året før jeg kuttet det ut. PS+ skaffet jeg etterhvert til PS3 da tilbudet var for godt til å være sant med alle spillene man fikk kastet etter seg :-)

 

 

Tipper det er mye barn som eier disse maskinene. Eller folk som ikke spiller spesielt mye overhode. Og har lest at PS+ har eksplodert siden PS4 kom i salg. Men ja du har et poeng om det er så mange.

Lenke til kommentar

Kan ikke du heller forklare hvorfor det er like tåpelig å ikke ha Live eller PS+ på en konsoll som det er å ha en spill-PC uten internettforbindelse?

 

Spill-PC, Steam/Origin osv, laste ned spill

Konsoll, disk, plug & play

 

Så ja, kjør på for faen! Fortell!

 

Du kan jo ikke bruke Steam/Origin om du ikke har intetnettforbindelse?! Noe som tilsier at spill pc'n er mer eller mindre ubrukelig. En konsoll uten XBL eller PSN kan ikke spille online eller ta ibruk andre nettfunksjonaliteter og gjør konsollene til noen maskiner ikke ifra 2014 men pre Internett generasjonen. Ubrukelig for ekstremt mange.

 

Men nå handlet jo dette først og fremst om kreften som sprer seg i spillverden. Nemlig F2P.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Larzen nå trur jeg du tar kraftig feil!

 

Jeg er en av de som ikke har PS+ og ikke har noe lyst på det heller. Jeg er 32, relativt god råd og ikke bor jeg på bygda heller.Grunnen er at jeg foretrekker singel player spill, enkelt og greit.

 

På PS3 spiller jeg f.eks historie spill som Tomb Radier, Bioshock, Uncharted og The last of us..

Liker GTA men det har bestandig vært singel player for min del, jeg føler ingen lyst til å ta det online.

Samme med GT, jeg vil heller bygge karrieren min enn å kaste bort tiden online.

Elsker også Zelda på Nintendo.

 

På pc er det strategi, rpg og adventure som er min greie, og det passer best offline (for min del). Da tenker jeg spill som civilazation, Heroes of might & magic, Broken Sword, elders scrolls,x-com.

 

Skal jeg spille med venner så samles vi i samme stue og spiller f.eks mario party eller fifa. Ellers spiller vi en del brettspill.

 

Dette gjelder ca 50% av vennene mine også.

 

Edit:

Ser dette blir off topic, men jeg synes det blir litt trangsynt å framstille oss som foretrekker offline som småunger, bygdetullinger eller liten spillinteresse.

Endret av Houdini
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kan ikke du heller forklare hvorfor det er like tåpelig å ikke ha Live eller PS+ på en konsoll som det er å ha en spill-PC uten internettforbindelse?

 

Spill-PC, Steam/Origin osv, laste ned spill

Konsoll, disk, plug & play

 

Så ja, kjør på for faen! Fortell!

 

Du kan jo ikke bruke Steam/Origin om du ikke har intetnettforbindelse?! Noe som tilsier at spill pc'n er mer eller mindre ubrukelig. En konsoll uten XBL eller PSN kan ikke spille online eller ta ibruk andre nettfunksjonaliteter og gjør konsollene til noen maskiner ikke ifra 2014 men pre Internett generasjonen. Ubrukelig for ekstremt mange.

 

Men nå handlet jo dette først og fremst om kreften som sprer seg i spillverden. Nemlig F2P.

 

 

Er ikkje så usannsynlig om 50% ikkje har Live eller PS+. Alikevel har di internett og får oppdatert konsollen og spillt di spilla di ønsker samt brukt konsollen til ganske mykje via internett utan at man må ha Live eller PS+, dvs husker ikkje att kor mykje som havna bak paywall'n til Live, men antar at XO fungerer utan Live. PS4 har jaffal mange bruksområder utan at PS+ må kjøpast. Nokre syns jo F2P + MMO er knall, spesiellt viss di slipper å betale for noko di ikkje vil ha så som Live eller PS+.

 

F2P er ikkje noko problem bare spilla blir lagt opp på ein god måte. Det styrer seg sjølv ved at folk ikkje gidder å bruke tid på di spilla som er dårlige.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke du heller forklare hvorfor det er like tåpelig å ikke ha Live eller PS+ på en konsoll som det er å ha en spill-PC uten internettforbindelse?

 

Spill-PC, Steam/Origin osv, laste ned spill

Konsoll, disk, plug & play

 

Så ja, kjør på for faen! Fortell!

 

Du kan jo ikke bruke Steam/Origin om du ikke har intetnettforbindelse?! Noe som tilsier at spill pc'n er mer eller mindre ubrukelig. En konsoll uten XBL eller PSN kan ikke spille online eller ta ibruk andre nettfunksjonaliteter og gjør konsollene til noen maskiner ikke ifra 2014 men pre Internett generasjonen. Ubrukelig for ekstremt mange.

 

Men nå handlet jo dette først og fremst om kreften som sprer seg i spillverden. Nemlig F2P.

 

Vent, Jo man kan bruke Steam i offline modus, til en viss grad.

Men nå må vi dra fram noe som du ikke hadde så veldig mye imot, nemlig at XONE kunne ha blitt en heldigital konsoll, noe som igjen betyr at den ville ha blitt mer ubrukelig enn en PC uten nett. Så hvorfor ser du såpass ned på PCen?

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke du heller forklare hvorfor det er like tåpelig å ikke ha Live eller PS+ på en konsoll som det er å ha en spill-PC uten internettforbindelse?

 

Spill-PC, Steam/Origin osv, laste ned spill

Konsoll, disk, plug & play

 

Så ja, kjør på for faen! Fortell!

 

Du kan jo ikke bruke Steam/Origin om du ikke har intetnettforbindelse?! Noe som tilsier at spill pc'n er mer eller mindre ubrukelig. En konsoll uten XBL eller PSN kan ikke spille online eller ta ibruk andre nettfunksjonaliteter og gjør konsollene til noen maskiner ikke ifra 2014 men pre Internett generasjonen. Ubrukelig for ekstremt mange.

 

Men nå handlet jo dette først og fremst om kreften som sprer seg i spillverden. Nemlig F2P.

 

Vent, Jo man kan bruke Steam i offline modus, til en viss grad.

Men nå må vi dra fram noe som du ikke hadde så veldig mye imot, nemlig at XONE kunne ha blitt en heldigital konsoll, noe som igjen betyr at den ville ha blitt mer ubrukelig enn en PC uten nett. Så hvorfor ser du såpass ned på PCen?

 

 

Du kan spille alt som ikke krever nettforbindelse offline i Steam, men jeg tror ikke det var det han mente. Det var nok heller det at Steam er poengløst å ha om man ikke har Internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...