Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Både telenor og netkom støtter hspa+ enkelte steder(3.75G) sikkert denne som indikeres i telefonen med H+ her i Norge.

Teoretisk er hastigheten da inntil 21Mbps i Norge , og det er jo mere enn de fleste har som fast bredbåndsnett linje hjemme. Så ar det er kjapt å surfe med er jo ikke rart.

 

I Juni 2013 støtter begge operatører offisielt DC HSPA+ (dc = dual carrier) .

Xperia Z støtter dette , det samme gjør iphone5, htc one, samsung S4.

Så er du heldig kan hastigheter i optimale forhold bli inntil 42Mbps i Norge i 3G nettet.

Er usikker på telefon ikonet for denne DC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk fra Play-sjappa:

 

Astro File /Cloud Manager som er et veldig bra filbehandlingsprogram,

vil anbefale sterkt å investere kr 23,- i Astro File Mgr Pro (Key) for bl.a.

å slippe reklamen som ligger og vandrer i bånn på gratisversjonen.

 

Litt sånn utenom for dem som har mange forskjellige bildeformater, så

anbefales meget gjerne Rask Image Viewer (fåes også i gratisversjon).

For meg som over år har scannet bilder i TIFF-formatet så er denne

bildeviseren ypperlig da jeg nå kan hente ut bildeserien, dokumentserier fra

Google Disk og lese dem rett på Z.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Såpass lang tråd at jeg ikke orker å starte å lese alt, så spør like så greit. Fikk Spigen T glas i dag og lurer på om det er best og sette den direkte på beskyttelsen som følger med telefonen (den med Sony logoen på) eller å fjerne denne først for så å sette på glassbeskyttelsen? Det samme gjelder vell egentlig baksiden, for det er vel en beskyttelse av plast der og?

Lenke til kommentar

Såpass lang tråd at jeg ikke orker å starte å lese alt, så spør like så greit. Fikk Spigen T glas i dag og lurer på om det er best og sette den direkte på beskyttelsen som følger med telefonen (den med Sony logoen på) eller å fjerne denne først for så å sette på glassbeskyttelsen? Det samme gjelder vell egentlig baksiden, for det er vel en beskyttelse av plast der og?

 

Jeg har Spigen T, og jeg har montert den på galsset (tatt av det original anti-shatter laget). Av det jeg husker så anbefales det av Spigen å feste den rett på glass for best mulig passform. For ikke å snakke om at du fjerner alt du har av mikroskopiske riper som plastfilmen garantert allerede har.

 

Den er forøvrig veldig enkel å få på, uten bobler, men sørg for at det ikke er ett eneste støvkorn på skjermen når du legger den på. Jeg fikk ett, som mest sannsnylig gjør at jeg kjøper en til om ikke så alt for lenge.

 

hva gjelder beskyttelsen på baksiden valgte jeg å montere den nye. Av kvalitet virker de ganske lik, men Spigen sin film er ikke like stor fingeravtrykkmagnet, så for meg er den bedre.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Jeg har Spigen T, og jeg har montert den på galsset (tatt av det original anti-shatter laget). Av det jeg husker så anbefales det av Spigen å feste den rett på glass for best mulig passform. For ikke å snakke om at du fjerner alt du har av mikroskopiske riper som plastfilmen garantert allerede har.

 

Den er forøvrig veldig enkel å få på, uten bobler, men sørg for at det ikke er ett eneste støvkorn på skjermen når du legger den på. Jeg fikk ett, som mest sannsnylig gjør at jeg kjøper en til om ikke så alt for lenge.

 

hva gjelder beskyttelsen på baksiden valgte jeg å montere den nye. Av kvalitet virker de ganske lik, men Spigen sin film er ikke like stor fingeravtrykkmagnet, så for meg er den bedre.

 

Takk for raskt og bra svar! :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer meg å få denne, men har noen spørsmål.

 

Jeg har lest den blir veldig varm, men hvor varm blir den? Jeg har ikke tenkt å gjøre noe særlig mye spilling på den, da jeg har Nexus 7 til den slags. Det jeg kommer til å bruke den til er sms, whatsapp, ringing, kamera (endel) og se på film.

 

Noen her i Norge som har opplevd at bakplaten løsner fra telefonen? Lest litt om det på nettet, og det hørtes jo ikke helt bra ut. :-P

Lenke til kommentar

Vet ikke om det bare er meg som syns det, men etter jeg gikk over fra S2 til Z så syns jeg lyden er så dårlig ("skurret/utydelig") enten jeg har på høytaler eller ikke. Vet ikke om telefonen er bygget litt spesielt fordi den skal tåle vann og at det er derfor eller om det kan ha noe med codec å gjøre?

 

Andre som har det problemet eller bare meg? (gadd ikke lese igjennom 53 sider for å finne det ut)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...