Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Flott. Det fikk jeg til skjermdump. Sliter fortsatt med telefonlyd

 

Unpair, bootet, og paret.

Nå får jeg ikke valgt telefonlyd. Kun medielyd

Har restartet og paret igjen uten hell.

Hadde ikke dette problemet før oppdatering. :-(

 

Takker for all hjelp så langt.

 

Lama

 

 

Jeg får faktisk ikke valgt telefonlyd på noen av BT enhetene jeg har i huset.

Endret av Lamatryne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva sd card path er? Altså hva jeg må taste inn slags bane for at telefonen skal lagre på sd kortet.

 

Sjauet sjøl nesten 1 mnd da jeg aldri klarte å lagre Spotify på minnekortet, men det er jo en annen prosedyre.

Det som da var det store problemet var å finne eksakt filbane til minnekortet. Jeg fant til slutt følgende fremgangsmåte:

 

1. Start kameraet - Øverst så vises en menylinje, til venstre i den verktøysymbolet - Åpne det, sveip nedover menyen helt til siste linje som er Datalagring, åpne det - Velg SD-kort.

Gå ut av menyen og ta så et helt vilkårlig bilde med kameraet - Lukk kamera.

 

2. Gå til Album - Åpne den og finn det bildet du nettop tok med kameraet - Åpne bildet, aktivere med å trykke på skjermen menyen i toppen - Til høyre i menyen har du innstillingsmenyen (3 prikker over hverandre) - Åpne denne menyen, og den menyen som da viser seg - Åpne Detaljer, der får du alle spesifikasjoner om bildet, nr. 4 der viser filbane og det er fasiten.

 

3. På min Z er filbanen: /storage/sdcard1/

Lenke til kommentar

Ja, det var altså Spotify du vil ha på SD-kortet, dette har vært noe plundrete tidligere. Ikke de eldste versjonene av Spotify, der var det valmuligheter, men i fjor høst kom versjoner uten valg, men ad omveier så fikk jeg Spotify på SD-kortet.

Nå har de i siste versjoner igjen laget muligheten

 

1. Åpne Spotify / logg ev. inn - Åpne settings (3-linjesymbolet oppe til venstre) - Åpne Settings - Sveip nedover til nest siste linje: Delete cache and saved data, der vil du få spørsmål igjen om du vil slette, gjør det og det vil komme en rute som sier at de sletter, dette kan ta tid avhengig av mengden du hadde lagret.

 

2. Logg ut fra Spotify og avslutt. Jeg tok like greit og gikk inn i Programmer og avsluttet/Fjernet Spotify helt.

 

Fra Play lastet jeg den ned på nytt.

 

3. Åpne Spotify og logg inn - Åpne Settings (oppe til venstre) - Sveip ned til Download, ute til høyre der kan du velge mellom 3 kvaliteter, velg Extreme Quality. Nå vil Spotify automatisk velge det stedet som har kapasitet til nedlasting, altså SD-kortet.

 

Jeg synes det enkleste er å velge spilliste for Offline mode på Z fra PC'en der jeg har Premium-abonnementet registrert. Åpne Spotify på PC, sjekk på Z at Offline mode er av, dersom du ikke har aktivert Download over 2G/3G i Settings på Z, sjekk at WiFi er påslått og går på samme ruter som PC.

 

På PC'en så vil Main-menyen til venstre i Spotify nå vise nesten øverste Devices - C6603. Derifra kan du da aktivere hva du vil laste til Z fra din spilliste. Under denne lastingen så vises en strømingsindikator som til venstre angir antall melodier og til høyre resterende plass på SD-kortet i Z.

 

Du kan jobbe med både PC og Z i andre programmer, nedlastingen foregår i bakgrunnen til du har ev. brukt opp kvoten på 3.333 melodier eller SD-kortet er fullt.

For meg tar full kvote ca 30GB av plassen på SD.kortet ved Extreme Quality.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Slik det ser ut foreløpig så virker det som det er visse forhåndsinnlagte widgets fra Sony som er tilgjengelige.

Sveip låseskjermen-pilen mot høyre og det dukker opp fra venstre side med + . Trykk den og velg av det som er tilgjengelig.

 

Bakgrunn på låseskjerm:

Innstillinger > Skjerm > Låst skjerm (sveip til helt nederst i menyen) > Velg fra Album eller Xperia bakgrunner.

Du får samme valg som i Bakgrunn på åpen hovedskjerm.

 

Det er relativ t få apper jeg kan velge. Vil egentlig ha meldinger som snarvei der.

 

Når jeg går inn på instillinger så får jeg kun valg av de to du skrev, Album og Xperia bakgrunner. Jeg har en live walpaper som jeg ikke får valgt der :S

Lenke til kommentar

Denniz84

 

Så langt ser det ut til at dette er alt Sony har foreløpig. Jeg finner ingen måter å legge andre widgets på låseskjermen.

 

Jo Are

 

Nederst har du fra venstre Tilbaketast - i midten Hjemtast - Til høyre Oppgavetast.

 

Bruk Oppgavetasten og du får opp minibilder av alle programmer som er åpne - hold fingeren på hvert av dem etter tur og du får valget Fjern fra listen og Programinfo.

Bruk Fjern fra listen og programmet lukkes. Jeg pleier å lukke alt 1 til 2 ganger i døgnet. Fort gjordt.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Nå er jo android designet på den måten at programmer som ligger bakerst i lista fjernes fra minnet automatisk hvis en applikasjon i forgrunnen har behov for det. Selv om den står på lista betyr det ikke at det fortsatt er i minnet.

 

Mitt forslag, la vær å tukle med minnehåndteringen til Android. Det klarer den helt fint selv. Er det en app som man vil restarte så bare sveiper man den vekk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke så vanskelig nei. Savner likevel en form for task manager, som jeg er vant med fra Samsung. Liker ikke memory booster noe særlig, forslag?

 

Du kan jo prøve RealtimeTask miniprogrammet.

 

1j72_70b_u363v.png

 

1j72_9c0_u363v.png

 

Men, android trenger ikke slik i utgangspunktet. OSet gjør som regel en mye bedre jobb en man selv gjør.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...