Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Installerte det på bruttern sin XZ i stad, funker bra så langt ;) Lastet ned herfra.

 

Noe nytt og spennende? Ser ikke noen changelog noe sted i threaden som linkes. Usikker på om jeg "gidder" å styre med det før offisiell release i Norge om det ikke eventuelt er noe skikkelig heftig med denne oppdateringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke alt, men noe av det viktigste jeg kommer på: man kan selv velge quick toggles i statusbar, nytt utseende på multitasking og small apps, status bar er gjennomsiktig (+ nav bar på stock launcher), ny lockscreen. Sikkert mer som jeg ikke vet om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke alt, men noe av det viktigste jeg kommer på: man kan selv velge quick toggles i statusbar, nytt utseende på multitasking og small apps, status bar er gjennomsiktig (+ nav bar på stock launcher), ny lockscreen. Sikkert mer som jeg ikke vet om.

 

Bra å høre, særlig om du mener valgfrihet i den pulldown-menyen øverst. Den er farlig tom, føler jeg. Kunne lett tenkt meg for eksempel GPS der.

 

Eneste jeg undres på er om bankid på mobil fungerer om man legger inn den updaten før den er "klar" for Norge. Er overraskende avhengig av at det fungerer, merker jeg. Litt kjedelig - burde hatt en reservetulletelefon der jeg slapp å bry meg om slikt :)

Lenke til kommentar

BankID er en vanlig SMS-tjeneste som er knyttet til SIM-kortet. Så vidt jeg har erfart flytter en tjenesten med seg dersom SIM-kortet settes i en annen tlf. med SMS. Så programvareoppdateringer normalt sett har ingen innvirkning på SIM-kort eller BankID.

 

Eneste opplevelsen jeg har hatt med at BankID slutter å virke er når en får nytt SIM-kort (f.eks 4G) på samme tlf.nummer. Dersom en skal bytte SIM-kort må en først gå inn i nettbank og der slette BankID for mobil.

Når så det nye SIM-kortet er satt på plass, inn i nettbank igjen og aktivere BankID for mobil med det nye SIM-kortet, men samme tlf.nr.

Endret av almeli
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg installerte 4.2.2 oppdateringa over PC Companion igår, man må bare roote den, så man får endra en 4 sifra kode så PC Companion tror den er kjøpt i et annet land, og vips så dukker den oppdateringa opp, tok meg 5 min :)

 

BankID på mobil fungerer utmerket med 4.2.2

Jeg orka ikke å vente på 4.2.2 da vi ligger 2 oppdateringer etter i Norge

Endret av yabadaba
Lenke til kommentar

Det var en positiv overraskelse å se at mobilen bare hadde brukt opp 10% batteri siden jeg tok ut laderen klokka 06:15 i morges. Bruker Stamina mode hele døgnet og det fungerer fjell.

 

Skal til og oppdatere telefonen nå, gleder meg til å se forbedringene. :)

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2013/06/25/sony-starts-upgrading-international-xperia-z-to-android-4-2-2/

Det er jo først av alt en oppdatering som gir android 4.2.2 funksjoner. Ting som alle telefoner med versjon 4.2.2 har.

 

"As with the Xperia ZL update, most of the user-facing changes are minor. The biggest addition is support for lock screen widgets; there's also slight (if noticeable) tweaks to the interface look and feel. If those revisions are still meaningful enough for you, we'd suggest a quick upgrade check through the usual desktop and OTA channels."

Lenke til kommentar

Mener du i hjørnet, rett under høyttaleren?

Der kan du feste en reim til å ha rundt håndleddet, så slipper du å miste telefonen i bakken.

 

Eksempel:

mobile_phone_strap.jpg

 

 

Du bruker denne reima i dusjen og henger tlf. over kranhåndtak eller selve dusjhodet, just å legge den på gulvet under strålen blir vel heller tvilsomt.

 

Edit - tilleggsforslag: http://www.prisjakt....t.php?p=1388936

Med denne så får du nesten vann-disco, ellers så finnes det jo blåtann-ørepropper som er vannsikret til sportsbruk. Ulempen da er jo å få vaska ut ørevoksen.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Sitter å vurderer opp og ned å i mente den nye Sony Xperia ZU som oppfølger av min Samsung Note 2.

Har tidligere hatt både Note 1, HTC One og LG Optimus 2X så er ikke redd for forandringer eller noe sånt.

Men noen som vet om det er en stor overgang å gå fra Samsung Touchpiss til Sonys eget system (vetikkenavn) ? :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er trygt og bruke experia z i dusjen? jeg tenker å bare ha den liggendes i dusjen for å høre på musikk.

 

eller tåler den ikke så varmt vann/damp`?

Side 125 i den engelske brukermanualen står dette:

post-63221-0-95767000-1372305464_thumb.png

 

Last ned manualen her: http://www.sonymobile.com/global-en/support/phones/xperia-z/support-documents/

 

Legg spesielt merke til det siste avsnittet:

"If water gets on the speaker, dry the speaker for approximately three hours before using it again."

 

Ikke ta den med i dusjen fordi den er vanntett. At telefonen er vanntett er ingen garanti for at den vil tåle det, i mine øyner. Jeg anser vanntett-merket som en ekstra sikkerhet og ikke en funksjon som kan brukes i det daglige.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Hei, jeg kjøpte denne i går og gikk ifra en Nexus 4 som jeg solgte til kontoen min. Er første gang jeg har gitt fra meg en telefon som jeg elsker men jeg følte behovet for 4G nå som Chess endelig har fått rompa i gir.

Jeg deaktiverte alltid Google Now og lignende Google tjenester i og med at jeg ikke bruker dem og du verden dem tok sin batteritid. I systemmenyen til Sony Z heter det noe annet, noen som har deaktivert dem?

 

Ellers, fjernet akkurat plastikken både foran og bak og du verden den ble enda mer slickere, Nexus 4 har jo i utgangspunktet klin lik design og den behandlet jeg røft siden slutten av desember uten noen riper så forventer det samme her. Holder på å oppdatere til 4.2 nå og er spent på "luggingen" Sony og N4 har jo clean lik hardware, som er egentlig overkill i forhold til behovet til folk flest men jeg legger merke til noe lugging her i der i forhold til N4, men her går jeg utifra at optimaliseringen er enda ikke helt godt nok. (Den burde klare å kjøre 1080p lett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...