Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Designmessig ganske lik, men bruksmessig ulik.

På originalen min er USB-tilkoblingen noe innfeldt midt på baksiden.

Annet eks. på denne biligutgaven er ladekontaktene faste og "piggene ute"

mens på originalen så ligger de beskyttet nedfeldt og skvetter i kontakt nå du

sette Z i docken. Plastkvaliteten synes å være betydelig bedre på originalen

Jeg vil heller anbefale sjekk Prisjakt og kjøp eksempelvis originalen fra CDON

til 189 kr + 49 kr i frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske vanlig på oppladbare batterier at toppspenninga først detter fort og så etterhvert senere. Jeg vil anta at dersom dere sjekker tidsommet for de neste 10% og så de neste igjen, osv så vil tidsforbruket i hver 10%syklus øke,

 

Dersom en lader til 100% så detter batteriet ganske fort ned til 90%.

 

Om årsaken her er batteriet eller elektronikken i telefonen som styrer ladesyklus og dermed også viser et mer uspesifisert %tall, vet jeg ikke. Men jeg vil nok anta at dersom batteriet ble tatt ut og sjekket i helt nøyaktig måleutsyr, så ville nok tallverdiene se anderledes ut.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

USB pinnen min er bøyd, innimellom så legger usb pinnen seg mot kanten inni porten, slik at jeg må ta et lite skrujern å rette den opp igjen. Den lader, og fungerer helt fint, men jeg redd for at over tid vil den knekke av..er dette garanti? Jeg tror det er den vannbeskyttelses greia man dekker til hullet med som har skadet den.

Lenke til kommentar

USB pinnen min er bøyd, innimellom så legger usb pinnen seg mot kanten inni porten, slik at jeg må ta et lite skrujern å rette den opp igjen. Den lader, og fungerer helt fint, men jeg redd for at over tid vil den knekke av..er dette garanti? Jeg tror det er den vannbeskyttelses greia man dekker til hullet med som har skadet den.

 

Om det oppstår feil på produktet innen 6mnd etter kjøp, så anses det som defekt fra fabrikantens side. Det vil si, det er selger som har bevisbyrden for å påvise at det eventuelt er din feil om noe ikke fungerer som det skal. Skader ikke å levere den inn og se om du kan få det fikset/erstattet. Skal ikke være slik.

 

 

§ 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel

Ved bedømmelse av om tingen har en mangel, skal det tidspunktet da risikoen går over på forbrukeren, legges til grunn, selv om mangelen først viser seg senere.

Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art.

-http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg heller litt kaldt vann i blodet her.

 

Dersom denne feilen er ett engangstilfelle så ligger du tynt ann, men dersom Sony har fått flere/mange reklamasjoner på samme feilen så tyder det på produksjonsfeil / konstruksjonssvakhet.

 

Er dette bruksfeil som ikke vil bli erstattet, så er det ikke særlig vanskelig å angi årsaksforhold med sterk lupe. Feil bruk avsløres med unaturlige spor f.eks i lukelokket eller usb-kabel.

Husk å legge med ev den usb-kabel du har brukt til lading/PC-tilkobling.

 

Dette er problemer som jeg ikke er borti med å alltid bruke ladedock samt WiFi til filoverføring/PC-Companion.

Lenke til kommentar

Om det oppstår feil på produktet innen 6mnd etter kjøp, så anses det som defekt fra fabrikantens side. Det vil si, det er selger som har bevisbyrden for å påvise at det eventuelt er din feil om noe ikke fungerer som det skal. Skader ikke å levere den inn og se om du kan få det fikset/erstattet. Skal ikke være slik.

 

 

-http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html

 

Takk for svar, jeg skal kontakte sony å høre hva de sier. :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Hvor mye strøm bruker deres z om natta når den ikke er i bruk? Min har brukt ca 10 % di siste nettene nå. syns det er litt mye!?

Samma skjedde med min, etter siste oppdateringa.

Fulladet før jeg la meg og 7 timer sennere, 90%!

Nå nylig skrudde jeg den av, og på igjen (restart), og da ble det plutselig mye bedre, da brukte batteriet kun 2%. Med android hjelper det vessentlig og restarte telefonen etter oppdateringer ser det ut som, erfart det også fra galaxy II ...

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Etter 2-3 tiår med bruk av PC, mobiltlf, og nå også brett, så mener jeg rimelig

bestemt at det er lønnsomt å slå av/på (restarte) minst 1-2 ganger i uka, for dem

som gidder daglig.

Har det samlet seg opp noe grums & bugs så begynner en på nytt uten dette

ved hver omstart.

Lenke til kommentar

Regner med det, fikk nytt simkort 2 uker siden.

Men ser ut som jeg fant ut av problemet, tlf min er amerikansk (xperia zl), tror ikke den bruker samme frekvenser som europeiske xperia z gjør. Får ikke 3G eller 4G icon selv om jeg har LTE eller WCDMA only i instillingene.

Får opp H+ icon nå med mobildata på, ingen anning hva det betyr, men hastigheten er faktisk ganske god på surfing.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Får ikke 3G eller 4G icon selv om jeg har LTE eller WCDMA only i instillingene.

Får opp H+ icon nå med mobildata på, ingen anning hva det betyr, men hastigheten er faktisk ganske god på surfing.

 

H er raskere enn 3G, og H+ er raskere enn H.

 

3G stands for UMTS and is the successor to the GSM network and faster.

 

H and H+ are standing for HSPA and HSPA+. Both use the UMTS network, where H is faster than 3G and H+ is faster than H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...