Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehmmm noen her som vet hvilke innstillinger man må inn på for og kunne bruke denne mobilen som fjernkontroll på tv'n? Har ikke funnet frem til det enda :p Har Sony Bravia KDL-46W905 og det skal være fult mulig og kunne bruke mobilen som fjernkontroll på tvn :p

 

Men har nå funnet frem til å kunne høre/se musikk videoer på tv'n gjennom throw funksjonen via mobilen ;)

Lenke til kommentar

Ehm etter det jeg har lest på Sony.no og andre steder er jo det at den kan brukes som fjernkontroll på tv'n

Husker jeg ikke helt feil så var det også noe av det som var med i kampanjen de kjørte i sommer der man fikk med en Xperia Z ved kjøp av en Sony Bravia KDL-46W905 eller noen andre Sony modeller. Det var liksom poenget med den kampanjen at man kunne bruke mobilen som blant annet en fjernkontroll ;)

 

Er faktisk sånn jeg fikk denne mobilen også, via kjøpet av Sony Bravia KDL-46W905 :)

 

Overføre bilde/lyd kan jeg uansett via Wi-fi gjennom Thrown funksjonen på mobilen.

Lenke til kommentar

Noen som har fått enda en update forresten? Så nyheter om at Sony har updatet firmware på nytt - og skal visst blant annet ha fått bukt med flimringen noen (for eksempel jeg) opplever. Hadde vært så snasent å bli kvitt det, men virker ikke som om det er noen ny firmware her enda.

 

Jeg fikk oppdatering på fredag var det vel, og flimringen er borte. Jeg opplevde flimring på låseskjermen nå PocketCasts-appen var aktiv. Dette kom med forrige oppdatering og forsvant igjen med denne. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fikk oppdatering på fredag var det vel, og flimringen er borte. Jeg opplevde flimring på låseskjermen nå PocketCasts-appen var aktiv. Dette kom med forrige oppdatering og forsvant igjen med denne. :thumbup:

 

Kjører 6603 her og har heftig flimring nå og da. Hvilken versjon kjører du nå? Har heller ikke fått noen oppdatering eller tilbud om dette. CURSES, SONY! (osv ... fornøyd ellers, strengt tatt).

 

Forresten - har medfølgende headset fra sony volumknapper noe sted? Mitt spiller så dumt lavt at jeg ikke kan høre det på full styrke. Andre headset spiller helt topp ...

Lenke til kommentar

Slik forsikring er bare svindel. En jeg kjenner fikk ikke kjøpe slik forsikring i butikk lengre fordi han ødela så mange mobiler.

 

Ser jo att mange misbruker sånne forsikringer. Kjenner folk som har holdt på med dette for og få nye telefoner.

Men dette var første gang jeg klarte og ødelegge en telefon. Og dyrt ble det.

Men skitt au. Får prøve og være mer forsiktig da serru smile.png

Lenke til kommentar

Har sett litt på denne mobilen, vil koste meg ca 4500.-

Mulig å få høre noen positive og negative egenskaper.

Det jeg reagerte litt negativt på er at power knappen er på siden. (som er egentlig alt)

Hvor er egentlig minijack inngangen? Har sett noen videoer men ingen har vist hvor den er, for den har det vel ut ifra infoen jeg har lest om mobilen.

 

 

Den andre mobilen jeg har sett på er Galaxy S4 til ca samme pris.

 

Mobilen jeg har nå er Sony Ericsson Arc (ikke S....)

Lenke til kommentar

Har sett litt på denne mobilen, vil koste meg ca 4500.-

Mulig å få høre noen positive og negative egenskaper.

Det jeg reagerte litt negativt på er at power knappen er på siden. (som er egentlig alt)

Hvor er egentlig minijack inngangen? Har sett noen videoer men ingen har vist hvor den er, for den har det vel ut ifra infoen jeg har lest om mobilen.

 

 

Den andre mobilen jeg har sett på er Galaxy S4 til ca samme pris.

 

Mobilen jeg har nå er Sony Ericsson Arc (ikke S....)

Dersom jeg var deg ville ikke jeg kjøpt Z, gå heller for HTC One eller S4, jeg har hatt Z siden Mai, og greit nok det er en super mobil, men USB kontakta på den er veldig skjør (jeg fikk nettopp regning på 1800kr for å fikse det). Det er mange (link) som har samme problem.

 

Problemet mitt er at selve tappen løsna litt etter litt over ca en måned, før den bare en dag satt igjen i laderen. Etter 2 måneders krangling med Sony så gidder jeg ikke mer, de henviser bare til garanti uansett hvor mye jeg ber etter reklamasjonsregelene...uansett det er en annen sak. Nå anbefaler jeg andre som lader mobilen ofte å ikke kjøpe den.

Lenke til kommentar

Dersom jeg var deg ville ikke jeg kjøpt Z, gå heller for HTC One eller S4, jeg har hatt Z siden Mai, og greit nok det er en super mobil, men USB kontakta på den er veldig skjør (jeg fikk nettopp regning på 1800kr for å fikse det). Det er mange (link) som har samme problem.

 

Problemet mitt er at selve tappen løsna litt etter litt over ca en måned, før den bare en dag satt igjen i laderen. Etter 2 måneders krangling med Sony så gidder jeg ikke mer, de henviser bare til garanti uansett hvor mye jeg ber etter reklamasjonsregelene...uansett det er en annen sak. Nå anbefaler jeg andre som lader mobilen ofte å ikke kjøpe den.

:hmm: Går kanskje for S4 da. Var litt skeptisk på de tappene du må løsne for å komme til usb etc.

 

Edit

Har bestilt S4'n nå :)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Dersom jeg var deg ville ikke jeg kjøpt Z, gå heller for HTC One eller S4, jeg har hatt Z siden Mai, og greit nok det er en super mobil, men USB kontakta på den er veldig skjør (jeg fikk nettopp regning på 1800kr for å fikse det). Det er mange (link) som har samme problem.

 

Problemet mitt er at selve tappen løsna litt etter litt over ca en måned, før den bare en dag satt igjen i laderen. Etter 2 måneders krangling med Sony så gidder jeg ikke mer, de henviser bare til garanti uansett hvor mye jeg ber etter reklamasjonsregelene...uansett det er en annen sak. Nå anbefaler jeg andre som lader mobilen ofte å ikke kjøpe den.

Er jeg den eneste som aldri bruker USB-tappen? Hva skal man med den liksom? Jeg har både bil-og hjemmelader som bruker ladetappene på siden. Jeg har ikke åpnet noen av tappene siden jeg fikk mobilen mer eller mindre. Når jeg skal sette opp PC Companion til trådløs overføring, så må USB-kabel brukes en gang, men ikke siden.

 

I alle tilfelle, du trenger ikke ta det opp med SOny direkte, ta det opp med forhandler, de er ansvarlig samme pokker hva Sony måtte si. Dessuten, om produktet er yngre enn 6mnd så regnes det som farbrikkfeil, om det skulle oppstå feil på produktet. Det er selger som har bevisbyrde før det er gått 6mnd, der de må bevise uten tvil at det er du som har brukt produktet feil/misshandlet det.

 

 

 

 

http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#18

 

§ 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel

 

Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art.

Lenke til kommentar

Bruker alltid ladedocken samt WiFi til PC for overføringer av bilder, dokumenter osv.

Men jeg har opplevd, mener det var muligens i forbindelse med storoppdateringen

til 4.2.2. at PC-Companion forlangte USB-kabel tilkobling.

 

Har også merket meg at uoriginale USB-kabler synes å være litt for slingrete og med

toleranser som gjør at det er lett å få skade på USB-kontakten.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som aldri bruker USB-tappen? Hva skal man med den liksom? Jeg har både bil-og hjemmelader som bruker ladetappene på siden. Jeg har ikke åpnet noen av tappene siden jeg fikk mobilen mer eller mindre. Når jeg skal sette opp PC Companion til trådløs overføring, så må USB-kabel brukes en gang, men ikke siden.

 

I alle tilfelle, du trenger ikke ta det opp med SOny direkte, ta det opp med forhandler, de er ansvarlig samme pokker hva Sony måtte si. Dessuten, om produktet er yngre enn 6mnd så regnes det som farbrikkfeil, om det skulle oppstå feil på produktet. Det er selger som har bevisbyrde før det er gått 6mnd, der de må bevise uten tvil at det er du som har brukt produktet feil/misshandlet det.

 

 

Jeg har krangla med Djuice, Sony og selv Telekiosken i flere måneder. Telekiosken sender meg til Sony --> Djuice --> og til slutt Djuice til kjedehuset som står øverst. Jeg har klaga skriftlig, og selv da henviste de til garanti. Fordi det er skjedd en fysisk feil...

Jeg begynte å fylle ut skjema til forbrukerrådet, men nå uten å ha hatt mobilen siden starten av juli så gidder jeg ikke mer. Kanskje jeg går til forbrukerrådet etter at jeg har fått den igjen bare for å høre om de kan gjøre noe da. :)

jeg anbefaler deg å fortsette å ikke bruke mikro usb tappen, det er nok en grunn til at Sony sender med lade dock til denne mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...