Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har sjekket volumet på hodetelefonutgangen etter siste oppdateringer? For et par uker siden var jeg på ferie og fløy ned til Frankrike, og da var volumet på hodetelefonene helt fint. Kanskje noe lavere enn Iphone / min gamle Galaxy S3, men høyt nok.

 

Trente i dag, og noterte meg at volumet nå er så absurd lavt at jeg nesten ikke kan høre det selv på 100% volum. "Noe" har skjedd i løpet av en av de siste updatene. Tipper det er noe håpløst "nå skal vi redde hørselen din samme faen om du vil eller ikke", men for meg har det nå blitt så lavt at det omtrent ikke er mulig å bruke hodetelefoner.

 

Noen som har noe fix / forslag her, eventuelt har merket det samme? Kan skyte inn at mine Westone 4 ikke har dette problemet, tilsynelatende kun Sonys eget headset som følger med.

 

I samme slengen noterer jeg meg at skjermen min har begynt å flimre ganske voldsomt til tider, som om hz er for lav eller noe. Det har definitivt ikke vært der hele tiden, men kommet i det siste. Har kontaktet djuice med tanke på reklamasjon, men er redd det er softwarerelatert. Bleh ...

Endret av hreple
Lenke til kommentar

Har ikke noe av dette. Hos meg er det nesten motsatt; laveste volum er litt i høyeste laget. Heller ikke opplevd flimring av noe slag.

 

Prøv full backup og bruk reparere Xperia i programvaren for PC / Mac. Hvis du nå fortsatt har samme problem så synes jeg det lukter hardware.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Fikk meg denne telefonen idag og alt funker meget bra hittil. Men det er noe jeg savner litt, er det mulig og få til sånne widgets som jeg hadde på HTC'n min her? Altså ikke bare snarveien til appen på forsiden, men selve appen i ett lite vindu eller noe sånt, musikkspilleren har det jo allerede og jeg kunne tenkt meg facebook i en sånen eller en god rrs leser, da gooogle som kjent har kuttet ut sin rrs feed. Kunne likt og fått en sånn en feed med de fleste nyhetene innenriks osv. Hadde det på min gamle HTC Sensation XE og Desire før det igjen.

 

Vil ha noe og fylle de tomme sidene med haha :p

Lenke til kommentar

Hold fingeren på siden du ønsker Ting & Tang på

> Nederst kommer da 4 valg -velg Moduler

> Du får så 2 laaange rekker med valg av Widgets

så da er det bare å velge det ønskelige og spre det

utover dine tomme sider.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Fy faen. Mista tlf når eg var på jobb i dag. maks 1 meter ned på grusen. Hadde maks uflaks og den landa med skjermen ned på en liten spiss stein og skjermen knuste.. :hm:

 

Kjedelig :/

 

Jeg mista min i et betonggulv, med slik taske man sklir telefonen nedi, likevel traff den på det ene hjørne som ikke var beskyttet, men hadde flaks og fikk kun et lite merke.

Lenke til kommentar

Har en Xperia Z, eneste det står i statusfeltet er H+, H og E på mobiltilkobling. Mulig å få det til å stå 4G/LTE eller 3G?

 

Nei, tydeligvis ikke. Om det er nettverket som angir dette eller andre vet jeg ikke.

Men det har ingenting å si hvilke type SIM du har, 3 eller 4G.

Sjekket på det jeg har tilgjengelig, Telenor/Djuice og Netcom samt Xperia Z, Xperia Go og Samsung S2.

Alle viser kun H+ H E - Jeg har slått av 4G, utenfor dekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://no.wikipedia..../Portal:Forside

Søk på 3G eller 4G.

 

 

Generasjoner for trådløse kommunikasjonssystemer

 

1G

NMT · AMPS · Hicap · CDPD · Mobitex · DataTAC · TACS · ETACS

2G

GSM · iDEN · D-AMPS · IS-95 · PDC · CSD · PHS · GPRS · HSCSD · WiDEN

2.75G

EDGE/EGPRS · CDMA2000 (1xRTT)

3G

UMTS (W-CDMA) · CDMA2000 (1xEV-DO/IS-856) · FOMA · TD-SCDMA · GAN/UMA

3.5G

UMTS (HSDPA) · UMTS (HSUPA) · CDMA2000 (EV-DO Rev.A)

3.75G

UMTS (HSPA+) · CDMA2000 (EV-DO Rev.B/3xRTT)

4G

WiMAX · Flash-OFDM · 3GPP LTE

 

H= HSDPA - H+= HSPA+

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Noen som har fått enda en update forresten? Så nyheter om at Sony har updatet firmware på nytt - og skal visst blant annet ha fått bukt med flimringen noen (for eksempel jeg) opplever. Hadde vært så snasent å bli kvitt det, men virker ikke som om det er noen ny firmware her enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...