Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvordan fikk du 4G på Netcom????? Bruker du et simkort for Data??

Tror NetCom tester ut 4g fortiden og da vil man i enkelte perioder få 4g

 

 

Testet 2 xperia z i dag. Samtalekvaliteten synes jeg ikke var helt der:( er det ha eller er det noe som blir fikset i framtiden?

 

Testet videoer på den og med bravia engine ble jeg mektig inponert

Endret av Christoffero89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går jo faen ikke an å ringe TIL min Xperia Z. Nå har jeg gjennopprettet den til fabrikksinstillinger, men NEI... Talkmore sier det er telefonen det er problemer med.

 

Har du ikke kamerater eller foreldre/søsken du kan låne et annet simkort av og teste? Virker det da så er det simkortet/talkmore som trolig er problemet, ikke telefonen. Fungerer det ikke så kan det være feil på telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt AMOLED i S2 og SGN men skjermen på f.eks HTC One X er mye bedre enn på begge disse.

 

Det overrasker meg virkelig at så mange - også testere som burde vite bedre - lovpriser (AM)OLED. OLED har dårligere holdbarhet og mindre fargenøyaktighet enn hva LCD kan skilte med.

 

Er man interessert i størst mulig stabilitet og at fotografier man ser på skal vises mest mulig nøyaktig, er det LCD man skal ha.

 

Mangt kan sies om Apples iPhone og innelåsningen de driver med, og iPhone har hverken permanent blinkende varslingslys eller minnekort, men iPhones særdeles gode byggekvalitet og topp holdbarhet i materialene kan ikke trekkes i tvil. Det er en grunn til at Apple velger LCD til sine skjermer.

Lenke til kommentar

-Tok en Z i øyesyn for første gang i går. Og jeg må si huff, huff og huff for en blass skjerm fra t.o.m rett vinkel. Dette var også i et dunkelt belyst rom. Greit nok at det gikk an å sku opp brightness, men hva er poenget med å svi av unødvendig batteri for å få den til å se ut som noe som tilhører et flaggskip anno 2013...

 

-Det er en fryktelig dårlig unnskyldning og forsøk på rasjonalisering at man ikke ser på skjermen fra vinkel. I tilfellet til fyren som eide mobilen så lå mobilen på kafébordet foran han, påslått nesten hele tiden, og det minte meg veldig lite om noe kostbart noe. Tror faktisk han ble misunnelig på skjermen til min eldgamle S2 da jeg tok den fram...

 

Jeg tror slettes ikke det er så uvanlig at en mobil ligger påslått på bordet (skrå vinkel) om man bruker f.eks sosiale medier mye, slik som han på det kafébesøket.

 

Jeg har hatt Sony Xperia Z i tre dager nå.

 

Skjermen er alt annet enn blass!

 

Den er ganske enkelt briljant. Helt tydelig bedre og riktigere farger enn min kamerats Samsung SIII. (Galaxy S4 har jeg ikke sett skjermen på, så den kan jeg ikke uttale meg om.)

 

Så alle anfektelser basert på at denne skjermen er annenrangs på noen måte, kan bare glemmes. Skjermen er av svært høy klasse, og gir et briljant bilde til både tekst, fotografier og film. Minnekort er et stort pluss, og et varslingslys i form av en liten diode som kan settes opp til å blinke kontinuerlig men diskret når noen har forsøkt å få tak i deg er også en meget stor fordel. Da slipper man å "vekke" telefonen for å se etter om man har mottatt et oppkall eller en melding, svært praktisk å kunne sjekke fra flere meters avstand der telefonen ligger.

 

Jeg er glad for at jeg valgte denne telefonen, og kan gjerne anbefale den til andre. Mitt eneste ankepunkt er at bare telefonen er litt "firkantet" å holde i - men det har jeg løst ved å kjøpe et skin til den og vips var det problemet løst. Med et skin er også telefonen bedre beskyttet.

 

Sony Xperia Z er ganske enkelt en topp telefon. :grin:

Lenke til kommentar
For å si det rett ut så driter jeg i om du skal på kajakktur eller ikke. Så kjøp deg noe annet da. XZ egner seg altså ikke for kajakktur. Punktum.
Dere diskuterte bruk av telefonen på sjøen.

 

De fleste har vel oppfattet dette med saltvann for lengst. Back to topic :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg fjerna den anti shatter plastikk filmen fra telefonen, både foran og bak.

 

Sony merket er nå borte, men det ser mye bedre ut. :D

 

Att det går ann å legge på noe slik på en telefon, og i tillegg printe Sony logoen på filmen er over min fatteevne, men jeg er veldig fornøyd uansett, logoen i front er ikke noe must.

 

Da er det bare å vente på Spigen glas.t.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Da har jeg fjerna den anti shatter plastikk filmen fra telefonen, både foran og bak.

 

Sony merket er nå borte, men det ser mye bedre ut. :D

 

Att det går ann å legge på noe slik på en telefon, og i tillegg printe Sony logoen på filmen er over min fatteevne, men jeg er veldig fornøyd uansett, logoen i front er ikke noe must.

 

Da er det bare å vente på Spigen glas.t.

Opplevde du noen forandringer på innsynsvinkelen?

Lenke til kommentar

Opplevde du noen forandringer på innsynsvinkelen?

 

Har egentlig ikke tenkt så mye på dette med innsynsvinkel, tror ikke det er store forskjellen. Men telefonen i seg selv ser mye bedre ut, og skjermen ble litt mer crisp, ingen STOR forskjell, men jeg kan se forskjellen. En annen ting er også att skjermen føles mer responsiv uten filmen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Dere diskuterte bruk av telefonen på sjøen.

 

De fleste har vel oppfattet dette med saltvann for lengst. Back to topic :)

Æh, javel.

Telefonen tåler utmerket saltvann den, sålenge du spyler den i ferskvann etterpå.

For meg intet problem. Altså en utmerket telefon å ha med i båten for meg.

Lenke til kommentar

Da har jeg fjerna den anti shatter plastikk filmen fra telefonen, både foran og bak.

 

Sony merket er nå borte, men det ser mye bedre ut. :D

 

Att det går ann å legge på noe slik på en telefon, og i tillegg printe Sony logoen på filmen er over min fatteevne, men jeg er veldig fornøyd uansett, logoen i front er ikke noe must.

 

Da er det bare å vente på Spigen glas.t.

 

Blir det fort merker i glasset uten film?

Lenke til kommentar

Blir det fort merker i glasset uten film?

 

Nå fjerna jeg filmen i går, og jeg bruker ikke Sony'en på jobb, men utfra det jeg har lest på XDA, så er glasset ganske så ripesikkert, det er vel på lik linje med andre mobiler som bruker gorilla/dragontrail.

 

Så vidt jeg vet, skal det være dragontrail på Xperia Z.

Lenke til kommentar

Er det et oleofobiskbelegg på selve glasset? Altså er det like lett å fjerne fettfingerflekker?

 

Eller så kan man bruke Crystalusion fra http://www.crystalusion.com/

Dette er mye enklere å påføre en en film og man slipper bobler i filmen. Påførte min over filmen som allerede satt på, men denne hadde fått noen riper som nå irriterer meg litt så vurderer å ta den av og påføre på nytt.

Lenke til kommentar

Har et underlig problem på min nye Xperia. Får ikke avsluttet enkelte samtaler fordi skjermen har slått seg av. Får den heller ikke på med powerknappen. Ganske kjipt når noen ikke tar telefonen, og man havner på en telefonsvarer. Eneste måten jeg får skjermen opp igjen, er å sette telefonen på lading. Telefonen er bare noen dager gammel, men er helt oppdatert. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...