Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det normalt med svake ulyder når den står i docken og er fulladet? Er jo ikke verre enn at det går an å leve med... men, allikevel. Ulyd er ulyd. :shrug:

 

Edit: Fins det noen måte å få led-lyset til å *ikke* blinke grønt når den står fulladet i docken?

 

Det samme har jeg. Hvis jeg aktiviserer eller trykker på telefonen når den står i krybba så kommer det en slags "frese" lyd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hmm. Har ikke opplevd noe av de problemene som dere nevner her. Hverken med at skjermen forblir svart etter samtale eller "lyder" fra docken.

Et skudd i mørket, men det kan ikke være noe feil med strømnettet?

Lenke til kommentar

Apropos strøm...

Billader til denne telefonen? Takket være stamina-mode er det sjelden nødvendig, men av og til går jeg tom for strøm, særlig når jeg waze'er meg hjem til ferdig dekket middagsbord. :)

 

Billaderen jeg har i dag er på 1000mA og det holdt ikke... Laderen som fulgte med telefonen leverer noe sånt som 2000 mA, så det er jo definitivt litt forskjell.

Endret av ckl77
Lenke til kommentar

Apropos strøm...

Billader til denne telefonen? Takket være stamina-mode er det sjelden nødvendig, men av og til går jeg tom for strøm, særlig når jeg waze'er meg hjem til ferdig dekket middagsbord. :)

 

Billaderen jeg har i dag er på 1000mA og det holdt ikke... Laderen som fulgte med telefonen leverer noe sånt som 2000 mA, så det er jo definitivt litt forskjell.

 

Du kan bruke noe slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617873#extra

 

Jeg har personlig kun billadere med 2A effekt, da det er like greit å ha en lader som kan gi 2A enn ikke. Er fremdeles telefonen som setter begrensning så lenge laderen kan gi mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Da har jeg brukt telefonen ute i regnet til å høre musikk på, og selvfølgelig har det kommet en dråpe på det "lakmuspapiret" som sitter ved jack-inngangen. Regner med at den vil bli rød for alltid, men er dette noe de kan bruke mot meg ved eventuelle garantisaker? I så tilfelle er det meget svakt av Sony.

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen ute i regnet til å høre musikk på, og selvfølgelig har det kommet en dråpe på det "lakmuspapiret" som sitter ved jack-inngangen. Regner med at den vil bli rød for alltid, men er dette noe de kan bruke mot meg ved eventuelle garantisaker? I så tilfelle er det meget svakt av Sony.

 

Godt mulig. Du får jo f.eks beskjed om å huske å tette igjen pluggen når du tar ut laderen. Men selve lappen er uansett ikke mer enn en indikasjon, telefonen din er nok ikke skadet. Anbefaling: Bytt til trådløs HF.

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen ute i regnet til å høre musikk på, og selvfølgelig har det kommet en dråpe på det "lakmuspapiret" som sitter ved jack-inngangen. Regner med at den vil bli rød for alltid, men er dette noe de kan bruke mot meg ved eventuelle garantisaker? I så tilfelle er det meget svakt av Sony.

I utgangspunktet ja.

 

Men er jo flere fuktindikatorer inni telefonen. Aner ikke hvordan garantiordningen er på akkurat det der hos Sony

Lenke til kommentar

Har et underlig problem på min nye Xperia. Får ikke avsluttet enkelte samtaler fordi skjermen har slått seg av. Får den heller ikke på med powerknappen. Ganske kjipt når noen ikke tar telefonen, og man havner på en telefonsvarer. Eneste måten jeg får skjermen opp igjen, er å sette telefonen på lading. Telefonen er bare noen dager gammel, men er helt oppdatert. :hmm:

Jeg leverte inn telefonen. Fikk løst problemet, og fremsto samtidig som en komplett idiot. Jeg stod der foran disken og ytret min nød med en lettere fortvilt stemme. Mannen bak disken kikket litt på telefonen, og fikset problemet på 2 sekunder. Det viste seg at etuiet jeg har på telefonen hadde dekket over en sensor i øvre kant på telefonen.. :whistle:
Lenke til kommentar

Flere som har opplevd at den sorte gummi pakningen som er rundt luka til hodetelefoninngangen (eller andre luker) har begynt å ryke?..

Bruker hodetelefoner så og si hver dag og har oppdaget (hvit telefon) at denne gummien har revnet og at jeg kan "flytte" på en bit slik at jeg ser rett inn på det hvite.

Da vil jeg tro at telefonen er mindre vanntett (ikke at jeg har tenkt til å prøve) Men, telefonen er jo bare to måneder. Burde jo tåle litt mer en å åpne og lukke (lukke godt) hver dag?

 

Opplevd noen ganger at jeg ikke har fått lukket den luka 100% og det er vel fordi gummien har bretta seg dobbelt og tar for mye plass.

Lenke til kommentar

Tenkte dette kunne bli et problem på sikt, derfor bruker jeg trådløst JabraStreet2.

Åpner så å si aldri noen luker, lader med dock.

 

Må si jeg er kjempefornøyd med min XZ.

 

Det neste blir nok Xperia Z Tableten. Vanntett og robust den også. Nydelig design.

Hater Samsung og deres kjipe plastikk design, og alt den ubrukelige gimmicken dem putter på.

Lenke til kommentar
Flere som har opplevd at den sorte gummi pakningen som er rundt luka til hodetelefoninngangen (eller andre luker) har begynt å ryke?.. Bruker hodetelefoner så og si hver dag og har oppdaget (hvit telefon) at denne gummien har revnet og at jeg kan "flytte" på en bit slik at jeg ser rett inn på det hvite. Da vil jeg tro at telefonen er mindre vanntett (ikke at jeg har tenkt til å prøve) Men, telefonen er jo bare to måneder. Burde jo tåle litt mer en å åpne og lukke (lukke godt) hver dag? Opplevd noen ganger at jeg ikke har fått lukket den luka 100% og det er vel fordi gummien har bretta seg dobbelt og tar for mye plass.

 

Min fikk en heftig vannskade etter at mobilen tok inn vann, og den fikk jeg erstattet. Går ut ifra at dårlige pakninger er årsaken, så Sony har gjort det litt vanskelig for seg selv ved å kreve at luken må åpnes for å bruke headset. Et alternativ hadde vært å bundle med et godt BT-headset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...