Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Nå har jeg flere båter, både med og uten pantry.

Har ikke pantry i Zodiac'n vi var ute med idag.

Men jeg hadde da fantasi til å ha med ei 1,5 liter vannflaske i bag'n.

Men dette ligger vel utenfor din fatteevne.

Når man er på tur i kajakk og har et par timer foran seg motstrøms i bølger og motvind så ønsker man ikke å sløse verdifult drikkevann på å spyle telefoner.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan forøvrig nevne at Deltaservice har jobbet med mobilen min som ble vannskadet (se noen sider tilbake) i over en uke nå, og har enda ikke nådd en konklusjon på om jeg får ny eller om de sier brukerfeil.

Bare 1 uke? På datterns tok det nesten 3 uker før vi fikk beskjed om at fuktindikatoren hadde slått ut. Noe vi sjekket på forhånd at den ikke hadde.
Lenke til kommentar

Når man er på tur i kajakk og har et par timer foran seg motstrøms i bølger og motvind så ønsker man ikke å sløse verdifult drikkevann på å spyle telefoner.

 

Takk Theo. Oppegående fyr.

Til andre som synes det høres søkt ut med kajakkbruk, så kan det sies at kun i 2012 regnes det at det kom 100.000 nye mer eller mindre aktive padlere her til lands, og en vanntett mobil står høyt på ønskelisten i våre sirkler. Padling regnes som den nye folkesporten. Bare i mitt ør-lille klubbmiljø med femten medlemmer er det fem stykker som har snust på Z. Så kan man tenke seg til på landsbasis.

 

Virkelig synd om man hadde, la oss si 20-30.000 Z-eiere som ville opplevd mobil-problemer en etter en pga utilrådelig saltvannsbruk de aldri fikk høre et kvekk om. Spesielt ille om noen av disse var alene på sjøen og trengte hjelp pga illebefinnende eller uhell.

 

Klart at man putte Z i en pose, men da forsvinner hensikten og man kan like gjerne ha kjøpt en annen mobil. Og som allerede nevnt, hvem visste/vet dette med saltvannet og en IP-sertifisert mobil?

 

Da sier den surmaga gammalerik seg ferdig med mindre noen har noen tilføyelser.

Endret av gammalerik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å si det rett ut så driter jeg i om du skal på kajakktur eller ikke.

Så kjøp deg noe annet da.

 

XZ egner seg altså ikke for kajakktur. Punktum.

 

Poenget som du i din narsissisme misset var at det dreier seg ikke om kun to-tre personer, men potensielle estimerte 50.000 entusiaster som forhåpentligvis fant ut i tide at "den hellige vannsport-gral" var kun et pappbeger.

My work here is done.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ta deg ei pera Gammalerik, slutt og grin og kjøp noe annet å ta med i den jævla kajakken din.

Skulle vi liksom gjette oss til at du i din narsissisme skulle ha telefonen i kajakk uten tilgang på ferskvann.

I tidligere innlegget under nevnte du ingenting om kajakk, det har kommet til i det siste.

Du hadde til og med fersvann tilgjengelig tidligere.

Du fremstår jo ikke som noe annet enn en sytete tulling.

Hva blir det neste vrøvlet du kommer med ?

 

Noen som har utsatt mobilen for saltvann? Ser den like bra ut? Slik ser ladepunktene ut på den vanntette VHF'en min etter ca 10 turer på sjøen. Laderen min rett og slett detonerte som resultat. Det ble et kraftig smell og adapteret åpnet seg i ei ca 3mm stor glippe.

Godt mulig at punktene på Z er av annen legering, men jeg vil anbefale å ha dette i bakhodet. Kanskje sette på ei tynn stripe av ductape over punktene når man drar på sjøen. Og definitivt ha med en ekstra skvett drikkevann til å skylle av saltlake.

post-131485-0-74494100-1363431600_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en mobiltråd tråd utenom Samsung S4 tråden gammalerik ikke har trollet i ?

Ser for meg S4'en hans i kajakken :rofl:

 

Er du gammel når du kan kalle postene mine for trolling? Joda, jeg er kjent for å komme med kvass kritikk men alt har vært berettiget foruten litt harselering med iPhones. Å synge lovsang er ingen poeng, det er 1000 slike poster. Noen må si fra om ting ingen har engang tenkt på.

 

Her er S2en min (har postet dette før) men det trengs visst en reminder for folk som ikke kan lese lenger enn få poster tilbake. S4 blir akkurat det samme, dessverre.

Hadde håpet å slippe membranen foran med XZ. Når det er uunngåelig, går man heller for en kvassere mobil og putter den i et etui. XZ minus motstandsdyktighet mot sjøvann = middels, forglemmelig mobil.

 

Vær nå flinke gutter og i det minste prøv og se hva jeg skulle fra til i de siste postene. Jeg gjentar, det dreier seg ikke om et lite fåtall, men mange tusen mennesker som jeg prøver å gjøre en tjeneste Og, nei det finnes ennå ikke noe annet å kjøpe som er foreslått som gir samme skjermstørrelse.

 

post-131485-0-31525000-1366236874_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prøv nå å se litt lenger enn din egen nesetipp gammalerik.

Det finnes faktisk friluftsmennesker med andre kriterier enn padlere som trenger mobil.

Og de finnes i et atskillig større antall.

 

Og du har ENNÅ ikke skjønt poenget. Ja, mobilen er sikkert knall til fritidsbruk på land og det har jeg ikke nektet for heller. Det har aldri heller vært min agenda å advare disse.

Begynner jeg snart å trenge gjennom skallen din? Er som å diskutere med et dophau jo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor lenge batteriet bør holde, bruker tlf veldig lite, men står her at den skal holde såvidt over en dag, fikk den i forrigårs,. Den har ladet natt til i dag og slik ser det ut nå.. Ringer kanskje 10min om dagen, ca 20sms og så og si null surfing.

post-126182-0-42835700-1366270878_thumb.png

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Tviler på at alle de potensielle estimerte 50.000 entusiaster som forhåpentligvis fant ut i tide at "den hellige vannsport-gral" var kun et pappbeger hadde tenkt å kjøpe Xperia Z. Uansett: den egner seg ikke på sjøen (saltvann), det er sant det.

 

Eg har et helt annet spørsmål. Blir deres Xperia Z også j***** varm ved vanlig bruk?

Lenke til kommentar

Synes tilbakemeldingene fra gammalerik angående kajakk og Z egentlig var av store nytteverdi.

Som lykkelig eier av både ny kajakk og ny Z så fikk jeg en liten tankevekker med tanke på saltvann og korrosjon.

 

Utenom det så må jeg bare si at jeg er kjempefornøyd med min mobil til mitt bruk. Og selvom den ikke funker så bra sammen med saltvann så vil den være jæv å ha med på tur på land ihvertfall. I kajakken så havner den nok i en beskyttelsespose.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...