Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Skikkelig kvalitet til grei pris: http://www.expansys....e-black-242302/

 

Har brukt'n helt siden Z'en kom i salg, men OBS en liten detalj, legg Z'en i med på/av-knapp opp slik at høyttaler blir fri.

 

Fåes også i hengende utførelse: http://www.expansys....d-black-242303/

 

Kraftig klemme på baksiden som passer både til belte og bukselinning - Anbefales.

 

Da er denne bestilt, valgte "liggende" da jeg har best erfaring med det for kameraer. Prisen ble oppgitt til 174 men da jeg skulle bestille, kostet den bare 163 inkl. frakt. Mulig 174 er inkl. fransk moms som vi slipper unna. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noen eksakte tips på hva jeg kan gjøre for å spare strøm?

Hadde 100 % på mobilen klokken tolv. Da dro jeg på skolen og brukte den bare til litt snapchat og facebook.

Så hadde jeg gym i en og en halv time. Nå har jeg bare 50 % igjen.... Skjerm på 41 % og android operativsystem på 13 % på strømstyring..

Har vurdert å gå tilbake til fabrikkinnstillinger... Noen som har innspill? :)

Lenke til kommentar

Hei, leste en del sider og gikk litt lei av å lete etter svaret på det jeg ønsker å vite,så stiller spørsmålet:

 

Noen som kan hjelpe meg med å forklare hvordan jeg lager mapper inni album? Er intr. i å legge f.eks babes i en mappe, biler i en annen, og bikkja i en tredje etc, You get the point?

 

Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjelpe meg, søkt på google og youtube siden kl 17 i dag til nå uten å være heldig, lest manualen også.

Føler meg nærmest evneveik i dette tilfellet.

 

Takker for svar på forhånd da jeg ikke er så ofte innom.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å forklare hvordan jeg lager mapper inni album? Er intr. i å legge f.eks babes i en mappe, biler i en annen, og bikkja i en tredje etc, You get the point?

 

Jeg bruker Astro File Manager i pro-versjon, kr 23,- i Play-sjappa. Finnes og som gratisversjon.

Denne virker just som filbehandlingen i Windows 7-8 og brukes til å opprette nye mapper, flytte filer/bilder til andre mapper. Atlså meget allsidig.

Dersom denne så kombineres med filbehandlingen i Sony PC-Companion tilkoblet via USB-kabelen, så kan en fra PCen enkelt bedrive avansert filbehandling.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Dersom det dårlige batteriet kommer av feilbruk, så bør du endre bruksmønsteret hvis du kjøper xperia Z fordi den ikke har utsiftbart batteri.

 

Det skal vistnok gå å bytte batteri ved å bruke varmluftspistol. Men jeg tror det kan bli vanskelig å få den vanntett igjen etter en slik reparasjon. https://www.youtube.com/watch?v=jNrtamZuf7E

 

Tror alle Sony-mobiler leveres med en plastikfilm montert på fra fabrikk. Den ripes veldig lett opp, så derfor anbefaler sony at du setter på en ekstra beskyttelsesfilm utenpå den fabrikkmonterte filmen. Noen foretrekker å fjerne den fabrikkmonterte filmen fordi glasset i seg selv er ganske ripebestandig. Men da har du den ulempen at om glasset knuser, så får du glassskår alle veier.

 

Hvis du vil bruke den telefonen du har litt til, så er jo en mulighet at du river av den fabrikkmonterte plastfilmen for å få vekk alle ripene. Også kan du kjøpe nytt batteri om nødvendig.

 

Hvis du sliter ut batteri fort og ønsker vanntett telefon, så ville jeg sett på Xperia V som har utskiftbart batteri eller ventet på Galaxy S4 Active. Samsung har har jo vanligvis utskiftbart batteri.

 

Men det kan jo hende at du bare er uheldig og har fått et dårlig batteri. Eller så kan det hende det ikke er batteriet i det hele tatt, men noe softwarerelatert. Du kan jo se hvor slitt batteriet er med å gå inn på service-menyen (tast *#*#7378423#*#*, tallet tilsvarer service på t9-tastatur). Gå deretter på "service tests" og velg "battery health test". Nytt batteri skal ha kapasiteten 1750000 uAh

Lenke til kommentar

Alvorlig svekket batteri var en overdrivelse når jeg tenker meg om. Batteriet synker raskt dersom jeg har lite å gjøre og begynner å trykke på telefonen. Har nå 55% batteri igjen og da var den fulladet i morges klokka 6. Men da satt jeg kun i lunsjen og leste nyheter på jobb, og tre samtaler på 10 min hver.

 

Har Xperia Z automatisk lysjustering på skjerm? Hvis ja, er den med offset så jeg kan bestemme hvor intens den skal være?

 

Xperia S kom med film i esken som man måtte sette på selv. Jeg hadde film på den en stund men tok den av fordi den satt så dårlig.

 

Har dog ikke knust noen smarttelefon i mitt liv, og "kun" druknet en telefon (Nokia 3510i) etter det jeg husker så jeg tør å påstå at jeg er forsiktig med telefoner. Ripene kommer av metallspon i lommer på jobb. Så det kan forebygges med å bruke den dedikerte mobillommen på arbeidsklærne eller legge den i en skuff.

 

Batteri ok, ifølge service meny.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er slik på Xperia S. Men mange av de siste sonymobilene har en plastikfilm som du nesten ikke kan se montert ferdig fra fabrikk. Den er der kun for å holde sammen glasset om det skulle knuses, men den ripes veldig lett opp. Derfor legger sony med en ekstra beskyttelsesfilm som man valgfritt kan tå på for å beskytte den fabrikkmonterte filmen mot riper. Glasset som er under der igjen skal det mye mer til for å ripe opp.

 

Her er en video som viser dette på Xperia Z. Men jeg er IKKE 100% sikker på at der er likt på Xperia S, men hva har du å tape når den allerede er full av riper.

 

Stod det noe tall under bateristatusen? Når batteriet er OK, så kan det jo godt hende at det er noe program som sluker strømmen. Ville sett under batteribruk hva som bruker strøm.

 

Xperia Z har lyssensor for automatisk lysstyrkejustering. En kan stille lysstyrken selv om automatisk kontroll er aktivert, slik at det skal mer eller mindre til for at den skal gå til full lysstyrke.

 

Edit: Glemte linken til

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Almeli: takk, men var ikke helt slik jeg så for meg.

 

Lastet ned X-plore, den var enklere og bedre å bruke for en som ikke har noe peiling.(Men fortsatt ikke helt hva jeg ønsker).

Skulle ønske det gikk å trykke øverst til høyre innpå Album-greia og at det da stod "Ny mappe", "Geo-tag" etc

 

 

 

Men ser etter et program, eller en måte der jeg kan lage en mappe inni Album, hele greia med masse ekstra virker veldig rotete.

Lenke til kommentar

Det virker sannsynlig at denne plastfilmen er på min telefon. I så fall skal denne av ganske snart. Så kan min bror få arve telefonen. Hans HTC kræsjer og blir alt for varm under samtaler.

 

Sony har hatt dette siden Xperia-serien startet etter min kunnskap (og eierskap av mye av slektstreet fra X1 til Z). Er bare til å bruke en nål for å lirke løs ett hjørne, så river du den forsiktig av.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg en Xperia Z, og er generelt ganske fornøyd. Men det ligger mange programmer på den som jeg aldri bruker.

Er det mulig å slette noen av programmene som ligger på telefonen når man kjøper den? Og er det noen programmer man ikke bør slette? Det er jo f.eks plenty av Google progr. på den, Google+, Google Talk osv. Trenger man noen av dem for å bruke nettleseren?

Facebook er det eneste sosiale mediet jeg bruker, og jeg trenger ikke å streame musikk. Hva kan jeg kvitte meg med, og hvordan?

Lenke til kommentar

Alvorlig svekket batteri var en overdrivelse når jeg tenker meg om. Batteriet synker raskt dersom jeg har lite å gjøre og begynner å trykke på telefonen. Har nå 55% batteri igjen og da var den fulladet i morges klokka 6. Men da satt jeg kun i lunsjen og leste nyheter på jobb, og tre samtaler på 10 min hver.

 

Har Xperia Z automatisk lysjustering på skjerm? Hvis ja, er den med offset så jeg kan bestemme hvor intens den skal være?

 

Xperia S kom med film i esken som man måtte sette på selv. Jeg hadde film på den en stund men tok den av fordi den satt så dårlig.

 

Har dog ikke knust noen smarttelefon i mitt liv, og "kun" druknet en telefon (Nokia 3510i) etter det jeg husker så jeg tør å påstå at jeg er forsiktig med telefoner. Ripene kommer av metallspon i lommer på jobb. Så det kan forebygges med å bruke den dedikerte mobillommen på arbeidsklærne eller legge den i en skuff.

 

Batteri ok, ifølge service meny.

Haaalla! :-) Send den på service! :)
Lenke til kommentar

Noen som har fått knust skjerm/glass? Min ble ødelagt (touch screen) etter at jeg dro den opp fra lomma (eller jeg merket det ikke før jeg dro den opp). Har aldri mistet den og har alltid vært forsiktig med den. Fikk svar fra moobi, sier det er selvforsynt og jeg må ut med 3000 for å fikse den.

Gjorde et lite søk og fant denne:

http://www.xperiablo...-cracked-glass/

 

Gikk igjennom komentarene, og det ble en lang liste med folk som hadde samme problem..

Endret av Faddn
Lenke til kommentar

Nåhar faktisk selger bevisbyrde de første 6 mnd. her i landet, så om det er et kjent problem kan du be de beviser at det er selvforskyldt.

Skal se litt nærmere på det.

 

Ser at flere antar det kan være et overopphetings problem, og legger du samme det kalde været da den gikk i stykker ligger det sikkert noe i den teorien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg har nettopp kjøpt meg en Xperia Z, og er generelt ganske fornøyd. Men det ligger mange programmer på den som jeg aldri bruker.

Er det mulig å slette noen av programmene som ligger på telefonen når man kjøper den? Og er det noen programmer man ikke bør slette? Det er jo f.eks plenty av Google progr. på den, Google+, Google Talk osv. Trenger man noen av dem for å bruke nettleseren?

Facebook er det eneste sosiale mediet jeg bruker, og jeg trenger ikke å streame musikk. Hva kan jeg kvitte meg med, og hvordan?

Gjetter på at dette skal gå.

Innstillinger > administrer apper > trykk deg inn på appene du ikke vil ha og deaktiver de.

Lenke til kommentar

På min Z er det følgende:

 

Innstillinger > Programmer > og så velge program som ønsket fjernet eller deaktivert.

Vær obs på at enkelte program kun kan deaktiveres ( de blir da liggende på bunnen

av lista).

Programinfo vises så og der bruker jeg "Fjern data" og så "Tving avslutning" før jeg "Avinstallerer"

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...