Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Skal se litt nærmere på det.

 

Ser at flere antar det kan være et overopphetings problem, og legger du samme det kalde været da den gikk i stykker ligger det sikkert noe i den teorien.

 

tenkte jeg skulle legge med dokumentasjon på påstanden min. Hadde ikke linken da jeg satt full på bussen hjemover på forrige post ;-)

 

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html#18a

 

Paragraf 18

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå lest igjennom alle sidene i denne tråden fordi jeg har vært usikker på åssen mobil jeg ska kjøpe meg.. står mellom denne og samsung galaxy s4. Ble veldig intr i z når jeg så den kom på markedet. Men er så mange for og mot argumenter og forskjellige meninger at jeg sitter fortsatt å klør meg i hodet over hvem jeg ska velge.. :p

Lenke til kommentar

Er det viktig for deg at den er vanntett?

Jeg er ofte ute i drittvær, og vil gjerne ha en mobil som tåler en seiltur med sjøsprøyt. Jeg har Z og liker den godt.

 

Det er ikke et must.. men helt klart en fordel siden jeg er mye ute.

 

Men er det fortsatt sånn at den ikke klarer å spille enkelte spill? Feks candy crush? Eller er dette rettet opp i..??

Lenke til kommentar

Min Z besluttet seg plutselig for å være litt vrang. Spiller ikke av noen medielyder. Ingen musikk, ingen lyd på youtube osv.

 

Men systemlydene ser ut til å virke fint fremdeles.

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

 

 

 

Edit: Var visst bare å restarte den et par ganger.

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Har nå lest igjennom alle sidene i denne tråden fordi jeg har vært usikker på åssen mobil jeg ska kjøpe meg.. står mellom denne og samsung galaxy s4. Ble veldig intr i z når jeg så den kom på markedet. Men er så mange for og mot argumenter og forskjellige meninger at jeg sitter fortsatt å klør meg i hodet over hvem jeg ska velge.. :p

 

 

Xperia Z er den jeg annbefaler.

Lenke til kommentar

Det er så delte meninger, og det er alltid noen som har noe drit å si uansett telefon, så velg den DU liker best. :)

 

Delte meninger er det om alt.. :p

Har kikka på begge to i butikken og liker egentlig begge to godt.. men trur det ender på Z..

 

Men for å spørre om noe annet, støtter djuice 4g??

Lenke til kommentar

Jeg er en aktiv bruker av trenings appen Endomondo. Denne appen bruker GPS'en og logger løpeturen eller fjellturen om du vil.

 

Mitt problem er at når jeg starter appen så tar det så lang tid før GPS'en finner signaler. noen ganger går det opp mot 20 minutt før gps'en finner signaler, er det noen andre som har dette problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Under posisjonstjenester i innstillinger skal det være to innstillinger. GPS-satellitter regner jeg med du har aktivert, men se om Googles posisjonstjeneste er aktivert. Denne finner din omtrentlige posisjon ved bruk av Wifi eller mobilnettverk. Når GPSen vet telefonens omtrentlige posisjon får den mye raskere fix.

 

Aktiver den så skal du se at det går mye raskere! :)

Lenke til kommentar

Hvilken beskyttelsesfilm anbefales? Trenger et sett for både foran og bak til min bror. Han prøvde å sette på filmen under påvirking av sterke smertestillende mens han lå på sykehuset, noe som iokke gikk særlig bra :p.

 

Ønsker ikke variasjoner laget av glass. Men ser etter Zagg/Copter med film både foran og bak. Trenger ikke være copter materiale bak.

Lenke til kommentar

Jeg undres litt over alle skriblerien om beskyttelsesfilmen, den er noe av det første jeg fjerner helt (enkelt med å lure spissen på et Stanley-blad under ene hjørnet og så trekke av). Nå har jeg vært bruker av X-10, ARC, S, V og nå Z og alltid fjernet filmen. Jeg mener skjermen både blir skarpere og får bedre tasterespons uten denne plastgreia. Det som jeg så langt har finni ut er at årsaken til denne filmen brukes er å holde glasset sammen når det knuses for å unngå splinter. Men skal jeg bruke hammer for å knuse glasset så kan jeg vel heller bruke vernebriller, og skulle jeg miste den i gulvet så kan jeg vel bruke kost og feiebrett til splintene.

 

Som alt av glass så er fettflekker/fingeravtrykk tydelige, men for egen del så pusser jeg bare telefonskjerm-glasset samtidig med brilleglassene, alt blir blankt og fint.

 

En annen detalj, jeg hiver ikke telefonen fra meg i sanden på stranda samt at jeg vrenger lomma og rister ut lommerusket med ujamne mellomrom.

 

Min påstand er at glasskjermene er holdbare, og at alle mobilfreakene her i forumet har byttet tlf.modell mange ganger før skjermen er ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...