Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvorfor denne har gått ned til 4300 i pris nå?

 

Det er vanlig at mobiltelefoner faller i pris etter at de har vært på markedet en stund. Og særlig hvis konkurrenter kommer med like bra eller bedre produkter. Nå har jo både HTC og Samsung akkurat kommet med nye toppmodeller, og Sony må derfor sette ned prisen for å hevde seg i konkurransen om kundene.

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Lurer på en ting. Kjøpte Xperia Z forrige uke. Det kom med noe beskyttelse. Er det noe vits å sette de på. Jeg trodde den hadde det allerede på når man kjøpte telefon?

 

Mobilen kommer med en såkalt "Anti shatter" film orginalt (både foran og bak), denne er ikke ripesikker, så derfor har Sony sendt med en ekstra film.

 

Så det anbefales å sette på en ekstra film, dog hadde jeg sett meg etter noe annet enn den orginale sony har sendt med. Spigen glas.t anbefales da denne er lagd av 0.26mm tynt glass med oleofobisk belegg.

 

Et alternativ er å fjerne anti shatter filmen, men da mister du Sony logoen i front, Xperia logoen forblir på baksiden. Selv har jeg fjernet Anti shatter filmen både foran og bak, og satt på Spigen glas.t

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Så det anbefales å sette på en ekstra film, dog hadde jeg sett meg etter noe annet enn den orginale sony har sendt med. Spigen glas.t anbefales da denne er lagd av 0.26mm tynt glass med oleofobisk belegg.

 

Et alternativ er å fjerne anti shatter filmen, men da mister du Sony logoen i front, Xperia logoen forblir på baksiden. Selv har jeg fjernet Anti shatter filmen både foran og bak, og satt på Spigen glas.t

 

Søkte på spigen, men dyrt det vil bli da? Med moms, frakt og toll?

Var på Ebay og amazon, virker som går over 200 kr grensen. Har du andre sider som du kjøpte den fra? Og var det lang leveringstid fra der du bestilte den?

Endret av TotallyUseless
Lenke til kommentar

Jeg har desverre ikke lest alle postene idenne tråden,

men skulle visst ;

 

1 Hvordan kobler jeg min Fiio e11 på denne (bruker vel limjeutgangen?)

 

2 Hvilken typ minnekort bruker den ? Er vel ikke de små sd kortene til kameraer som Canon ixus, men noen mindre

Lenke til kommentar

Hei, flere som har problemer med at bilder forsvinner?

 

Bilder som er tatt med mobilen eller overført fra en PC kan plutselig forsvinne. Først kommer det et svart ikon i stedet for preview av bildet. Hvis jeg restarter mobilen, blir bildet borte. Har ikke minnekort. Gjelder når jeg ser på bildene i Galleri.

Lenke til kommentar

I dag har Expert.no søndagstilbud: 4199kr. Billigste jeg har sett til nå.

 

Elkjøp har svart på tilbudet og kjører også 4199,- på alle farger.

 

http://www.elkjop.no/cms/s-3M.sGQVps7kAAAE.hlI0rYMc/elkjop-prispresser-uke-19?scid=EXT_FACEBOOK_PP_1_W19-13

 

Ang skjerm så er det to typer ja, men forskjellene er ikke store, skjermen syns jeg er helt grei, skarp og naturlig fargegjengiving. Men litt dårlige innsynsvinkler og sort kunne vært mørkere.

Lenke til kommentar

Jeg klarer å bruke DLNA for å vise bilder/film/musikk fra minnet på telefonen på min Samsung Smart-TV.

Men jeg greier ikke å sende lyd fra Spotify eller YouTube.

Noen som vet hvordan jeg kan sende lyden fra Spotify trådløst til radioen i stua?

Det er så dumt å være begrenset til kun høre på media som er lagret lokalt.

 

 

 

 

 

 

Da må mottaker ha bluetooth som feks med denne som du kobler i en RCA inngang: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=584473&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE68373591' :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte heller på DLNA / AirPlay.

Går ikke det?

 

 

Funker den varen du linker til i følgende scenario?

Jeg har bil med AUX-inngang, men ikke bluetooth.

Kan denne varen gjøre at ALLE lyder fra mobilen spilles av i bilens høyttaleranlegg?

Spotify, Youtube, mp3, telefonsamtaler........?

 

 

Hvor i telefonens menysystem setter jeg den opp til å sende ALLE lyder til blåtann?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg tenkte heller på DLNA / AirPlay.

Går ikke det?

 

 

Funker den varen du linker til i følgende scenario?

Jeg har bil med AUX-inngang, men ikke bluetooth.

Kan denne varen gjøre at ALLE lyder fra mobilen spilles av i bilens høyttaleranlegg?

Spotify, Youtube, mp3, telefonsamtaler........?

 

 

Hvor i telefonens menysystem setter jeg den opp til å sende ALLE lyder til blåtann?

 

Akkurat den jeg linket til må kobles til 230vac/5vdc så den virker ikke i bil, men Google finner nok adapter til bil også :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker min Z mye til trening sammen med Endomondo. Jeg bruker bluetooth pulsbelte og Sony Ericsson MW600 Bluetooth-stereoheadset (http://cdon.no/elektronikk/sony_ericsson_mw600_bt-stereoheadset_-_black-8366635 )samtidig under trening. Men når jeg gjør dette så faller pulsbelte inn og ut, men når jeg kun kjører pulsbelte så er alt i orden.

 

Er det begrensning med kun 1 bluetooth enhet om gangen mot telefonen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...