Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Innsynsvinkelen på Xperia Z er svært dårlig, men forfra fungerer den veldig fint.

 

Må også huske på at den kunn tåler 'normalt' vann.

 

ref

yofnjx.jpg

 

Så med mindre du dusjer i kaldt vann, bør du ikke ha den i dusjen.. :p

Er det andre ting jeg bør være oppmerksom på før jeg kjøper telefonen, eller er alt "som det skal være"?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det andre ting jeg bør være oppmerksom på før jeg kjøper telefonen, eller er alt "som det skal være"?

Tja, ikke som jeg kan komme på nå i farta. Bør gjøre litt research (youtube o.l). Er en del gode telefoner ute på markedet nå som har tilsvarende spesifikasjoner som Xperia Z

Xperia-Z har også noe dårligere batteri en konkurrentene. hvor mange minutter det vil være i praksis aner jeg ikke.

 

Bør gjøre godt med research før man kjøper en dyr telefon ;)

comparison.gif

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp XZ etter å ha studert blant annet denne tråden ++.

Fy f for en telefon, skjermen er råbra.

Kamera er topp.

At den er vanntett var nok en trigger for meg.

Når det gjelder innsynsvinkel som det prates om så skjønner jeg ikke problemet engang.

At den ble kåret til nr.1 av Amobil skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder innsynsvinkel som det prates om så skjønner jeg ikke problemet engang.

Er klart at folk ikke 'ser' alt.

 

Mange folk som ikke ser noe særlig forskjell på SD Tv og HD TV, andre hører ikke forskjell på lav kvalitet lyd og høy kvalitet lyd etc etc.

Det at du synes skjermen har god innsynsvinkel er jo bare bra for din del, men faktumet er noe annet (Om man skal sammenligne med andre konkurrerende telefoner).

 

En telefon kan ikke være best på alle punkter ;)

 

Edit: Synd at ikke Galaxy S4 og Find 5 ble med i amobils test på det tidspunktet, ville gjerne sett hvilken plassering de 2 telefonene hadde fått.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

-Tok en Z i øyesyn for første gang i går. Og jeg må si huff, huff og huff for en blass skjerm fra t.o.m rett vinkel. Dette var også i et dunkelt belyst rom. Greit nok at det gikk an å sku opp brightness, men hva er poenget med å svi av unødvendig batteri for å få den til å se ut som noe som tilhører et flaggskip anno 2013...

 

-Det er en fryktelig dårlig unnskyldning og forsøk på rasjonalisering at man ikke ser på skjermen fra vinkel. I tilfellet til fyren som eide mobilen så lå mobilen på kafébordet foran han, påslått nesten hele tiden, og det minte meg veldig lite om noe kostbart noe. Tror faktisk han ble misunnelig på skjermen til min eldgamle S2 da jeg tok den fram...

 

Jeg tror slettes ikke det er så uvanlig at en mobil ligger påslått på bordet (skrå vinkel) om man bruker f.eks sosiale medier mye, slik som han på det kafébesøket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei er vel i utgangspunktet ikke noen problem for de fleste. Men greit med god inn-synsvinkel om man skal vise ting på skjermen for andre personer enn seg selv :)

Jeg også foretrekker god innsynsvinkel, og hvis jeg ender opp med å ikke kjøpe denne telefonen er nok det en av grunnene...
Lenke til kommentar

Tror faktisk han ble misunnelig på skjermen til min eldgamle S2 da jeg tok den fram...

Meningene dine står i stil med nicket ditt.

 

Jeg leste hele denne tråden før kjøp, og du var faktisk en av de største motivatorene for at jeg kjøpte XZ.

Så det skal du ha.

Kommer du med mer tullete kommentarer nå går XZ salget til himmels. :w00t:

Endret av Mixen
Lenke til kommentar

Lett å gå seg bort i tekniske spesifikasjoner her, skjønner jeg.

Det er viktig med en grundig test av telefonen før man hopper på et kjøp. Xperia Z er en bra telefon fordi den er gjennomført bra. De appene som er inkludert er av god kvalitet og nyttige. De er god bildebehandling og god strømstyring som også hjelper på en god brukeropplevelse.

Jeg skal ikke si noe negativt om de andre 3 toppmodellene, men det hjelper lite med "stort" batteri hvis telefonen sløser med batteriet som er der. Hjelper heller ikke så mye at den er billig dersom det går utover kvalitet eller brukeropplevelse.

For all del, jeg mener ikke at Xperia Z være best (de andre får gjerne være bedre hvis de faktisk er det...), man får prøve seg frem hva man liker best selv. Men jeg tror man bør ta med litt mer enn teknisk innsynsvinkel og mah på batteriet i vurderingen.

Lenke til kommentar

Lett å gå seg bort i tekniske spesifikasjoner her, skjønner jeg.

Det er viktig med en grundig test av telefonen før man hopper på et kjøp. Xperia Z er en bra telefon fordi den er gjennomført bra. De appene som er inkludert er av god kvalitet og nyttige. De er god bildebehandling og god strømstyring som også hjelper på en god brukeropplevelse.

Jeg skal ikke si noe negativt om de andre 3 toppmodellene, men det hjelper lite med "stort" batteri hvis telefonen sløser med batteriet som er der. Hjelper heller ikke så mye at den er billig dersom det går utover kvalitet eller brukeropplevelse.

For all del, jeg mener ikke at Xperia Z være best (de andre får gjerne være bedre hvis de faktisk er det...), man får prøve seg frem hva man liker best selv. Men jeg tror man bør ta med litt mer enn teknisk innsynsvinkel og mah på batteriet i vurderingen.

Derfor man har youtube.com, hvor folk har reviews av telefonene ;) Noe man absolutt bør kikke igjennom før man går til innkjøp.

Lenke til kommentar

Derfor man har youtube.com, hvor folk har reviews av telefonene ;) Noe man absolutt bør kikke igjennom før man går til innkjøp.

Helt enig, så får man i tillegg sile ut informasjonen så best man kan.

Det er så mye tullprat ute å går at det ligner faktisk grisen.

Det virker som enkelte har ett nærmest religiøst forhold til enkelte merker.

Jeg har nok aldri før gjordt så grundig research før ett innkjøp som denne gang.

Og denne tråden var faktisk utslagsgivende for mitt valg. (på tross av gammalerik) :hrm:

Lenke til kommentar

-Tok en Z i øyesyn for første gang i går. Og jeg må si huff, huff og huff for en blass skjerm fra t.o.m rett vinkel. Dette var også i et dunkelt belyst rom. Greit nok at det gikk an å sku opp brightness, men hva er poenget med å svi av unødvendig batteri for å få den til å se ut som noe som tilhører et flaggskip anno 2013...

 

-Det er en fryktelig dårlig unnskyldning og forsøk på rasjonalisering at man ikke ser på skjermen fra vinkel. I tilfellet til fyren som eide mobilen så lå mobilen på kafébordet foran han, påslått nesten hele tiden, og det minte meg veldig lite om noe kostbart noe. Tror faktisk han ble misunnelig på skjermen til min eldgamle S2 da jeg tok den fram...

 

Jeg tror slettes ikke det er så uvanlig at en mobil ligger påslått på bordet (skrå vinkel) om man bruker f.eks sosiale medier mye, slik som han på det kafébesøket.

Meningene dine står i stil med nicket ditt.

Kommer du med mer tullete kommentarer nå går XZ salget til himmels. :w00t:

 

Du redigerte svaret ditt etter mitt svar, så jeg begynner på nytt.

Tullete kommentarer jada... Denne erfaringen var faktisk min egen, og ikke hentet ut fra en eller annen test. Og du tror vel ikke at jeg er den eneste som synes at skjermen ikke holder mål? Siden du har lest hele tråden og sikkert drøssevis av kommentarer, så vet du hva folk med en intakt kritisk sans mener om den saken.

 

Erfaringen min stemmer overens med "slakt" i kritisk media.

Lenke til kommentar

Helt enig, så får man i tillegg sile ut informasjonen så best man kan.

Det er så mye tullprat ute å går at det ligner faktisk grisen.

Det virker som enkelte har ett nærmest religiøst forhold til enkelte merker.

Jeg har nok aldri før gjordt så grundig research før ett innkjøp som denne gang.

Og denne tråden var faktisk utslagsgivende for mitt valg. (på tross av gammalerik) :hrm:

 

Jeg kan LOVE deg at jeg har neppe gjort større research jeg også før et valg av telefon. Denne var på ønskelista mi i oktober 2012, men det var før detaljerte opplysninger var publiserte som -grumsete bilder, at den ikke tåler sjøvann, og selvfølgelig det med skjermen da som er under middels.

 

Alt denne mobilen står igjen med da er nada for oss som har samme krav som meg.

 

Edit: Glemte jo også å nevne for en ufyselig fettklump mobilen blir etter noen minutter. Da kan fin finish bare være, det hjelper lite og virker bare mot sin hensikt i grunnen.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

@ Gammalerik:

 

 

Angående vann/sjøvann:

Det virker som enkelte skal ha den mest mulig i vann, for enten å dusje med den eller å bare teste den - med, i eller under vann. Personlig ville jeg vært velig forsiktig med det der. Sjøvann eller ei. Jeg ville jo definitivt holdt den unna vann, uansett.

 

 

Angående skjerm:

Det virker som det er ulike skjermer ute og går, fra ulike leverandører, skal man tro forumet. Noen melder om kjempebra skjerm, mens andre melder om skjerm med dårlig sidevisning. De aller fleste ser vel skjermen forfra. Men jeg skjønner poenget.

 

 

Angående utseende i daglig bruk:

Telefonen er i utgangspunktet stilig, men etter hvert vil den tiltrekke seg fettmerker, som alle andre mobiler. På denne telefonen er fettmerker meget synlige, meget stygge og ikke spesielt lette å bare gni bort. Da trenger man fille og det tar sin tid å få telefonen "blank" igjen. Det hele skyldes vel plastfilmen Sony har lagt over glassflatene foran og bak på telefonen. Kunne de ikke bare brukt Gorillaglass??

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...