Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aiai! Deb lager bråk. Er sikker på at Deb blir å overleve lenge i sesongen (og mest sannsynlig lengre enn Dexter). Har vanskelig for å tro at Quinn bare blir å la dette ligge, og ikke finne ut mer. Han er ikke verdens beste politimann, men han er ikke såå dum. :p

 

Ellers veldig god episode! Spent på å se hvem som er morderen, og om det blir å få noen større konsekvenser for utfallet av serien, eller om det er "sidespor" i forhold til hva som blir å skjed med Dexter (Fengsel/Død/På Rømmen?).

 

Merker presset virkelig er der, og Dex kan bli avslørt når som helst. Spesielt i og med at det er siste sesong. Hva som helst kan skje.

Lenke til kommentar

Hm... var en del tabber og feil jeg ikke likte helt. For å ta noen 'høydepunkter': Hun dama i buret var naken. Når Dexter fant henne hadde hun en kjole på seg. Har morderen kledd på henne bare for å drepe henne? Samme fyr rensket huset for å slette spor, men de aller viktigste papirene glemte ham. Ikke bare lot han datamaskinen med overvåkningskameraene også være igjen, men den var til og med påslått? WTF? Hvorfor lot han fyren Dexter overleve? Hadde han ventet til Dexter la på og så skutt ham, ville han nok ha vært ganske trygg. Han måtte jo stikke av uansett, så hvorfor ikke drepe fyren han vet er en trussel?

 

Og hva med selve slutten? Det er jo utenkelig at Dexter dør før helt på slutten, og kanskje ikke engang da. Å slutte med Deb bli reddet ut av bilen og Dexter nesten drukne blir for dumt. Selvsagt overlever han. At den siste scenen var Deb som fikk Dexter opp til overflaten tyder jo også på at han overlever. Men om Dexter hadde vært den som ble reddet, og om fyren som reddet ham akkurat rakk å se en bevisstløs Deb forsvinne under vann inne i bilen hadde det vært noe annet. Det er ikke logisk at hun dør allerede, men ulikt Dexter kan hun dø. Spesielt siden det er siste sesong.

 

En annen 'feil' var at når Deb slo på laptopen og satte i platen var det null loading-tid overhodet. Verken på selve datamaskinen, eller programmet hun bruker for å se filmer på. Har hun hatt laptopen ligge i hvilemodus i skuffen, eller noe sånt? Og hva med det flimre-bildet (i mangel på bedre ord) når hun var ferdig å se? Det er vanlig på gamle VHSer, men en DVD vil bare slå seg av når den er ferdig. Spesielt om filmene er lagret som enkelt-filer, noe de høyst sannsynlig er. (det så vi vel for øvrig et annet sted, når de velger film fra en liste.)

 

Ellers en helt grei episode som gikk mest på autopilot. Har en sterk mistanke om at Vogel drepte Harry, men ser ikke helt hvordan det skal ha noen betydning. Eneste må vel være at han 'hjernekirurgen' kan bli på lag med Dexter etterhvert, og Vogel den store fienden (i stedet for motsatt.)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Hm... var en del tabber og feil jeg ikke likte helt. For å ta noen 'høydepunkter': Hun dama i buret var naken. Når Dexter fant henne hadde hun en kjole på seg. Har morderen kledd på henne bare for å drepe henne?

Hun hadde da på seg den kjolen hele tiden.

 

Samme fyr rensket huset for å slette spor, men de aller viktigste papirene glemte ham. Ikke bare lot han datamaskinen med overvåkningskameraene også være igjen, men den var til og med påslått?

Han hadde forsvunnet fra huset, sansyndligvis bare tatt med seg det han anså som viktigst i all hast, at han etterlagt vogels filer var da ikke så rart med tanke på at han visste vogel jobbet med dexter. For alt han visste kunne dexter allerede ha tilgang til alle de data.

 

WTF? Hvorfor lot han fyren Dexter overleve? Hadde han ventet til Dexter la på og så skutt ham, ville han nok ha vært ganske trygg. Han måtte jo stikke av uansett, så hvorfor ikke drepe fyren han vet er en trussel?

På det tidspunktet visste han ingenting om dexter, kansje han hadde sin egen kode, eller bare ønsket å vite hvem det var doktoren hadde sendt etter han.

 

Og hva med selve slutten? Det er jo utenkelig at Dexter dør før helt på slutten, og kanskje ikke engang da. Å slutte med Deb bli reddet ut av bilen og Dexter nesten drukne blir for dumt. Selvsagt overlever han. At den siste scenen var Deb som fikk Dexter opp til overflaten tyder jo også på at han overlever. Men om Dexter hadde vært den som ble reddet, og om fyren som reddet ham akkurat rakk å se en bevisstløs Deb forsvinne under vann inne i bilen hadde det vært noe annet. Det er ikke logisk at hun dør allerede, men ulikt Dexter kan hun dø. Spesielt siden det er siste sesong.

Synes det fint illustrerte problemet til Debra, hun kan ikke drepe dexter da hun har tenkt over konsekvensene av det, hun kan ikke ta selvmord da hun ikke ønsker den smerten på dexter. Eneste løsningen hun så var at de begge døde.

 

Det vil da også forklare hvorfor hun ikke brukte en pistol eller noe mer direkte, det måtte se ut som en ulykke for å forsvare "æren" til henne selv og dexter.

 

En annen 'feil' var at når Deb slo på laptopen og satte i platen var det null loading-tid overhodet. Verken på selve datamaskinen, eller programmet hun bruker for å se filmer på. Har hun hatt laptopen ligge i hvilemodus i skuffen, eller noe sånt? Og hva med det flimre-bildet (i mangel på bedre ord) når hun var ferdig å se? Det er vanlig på gamle VHSer, men en DVD vil bare slå seg av når den er ferdig. Spesielt om filmene er lagret som enkelt-filer, noe de høyst sannsynlig er. (det så vi vel for øvrig et annet sted, når de velger film fra en liste.)

Både PC og Mac(som jeg mener det var hun brukte) starter veldig fort opp fra hvilemodus, det er snakk om sekunder. Datamaskinen lå på pulten hele tiden, og ikke i skuffen.

 

På tiden når vogel og harry snakket hadde de bare vhs, opptakene har senere blitt digitalisert og jeg regner med at de hadde noen sekunder med støy på slutten fordi det var på orginalopptaket om ikke annet for å bare vise at det var slutten på opptaket, hvis filen bare hadde kuttet hvordan ville man da vite om det var mer innhold etter. Dette ble gjort for å vise at dette var det enderlige ordet i motsetningen til den videoen som vogel først viste debra, litt filmspråk, men i samme slengen ikke urealistisk heller.

 

Ellers en helt grei episode som gikk mest på autopilot. Har en sterk mistanke om at Vogel drepte Harry, men ser ikke helt hvordan det skal ha noen betydning. Eneste må vel være at han 'hjernekirurgen' kan bli på lag med Dexter etterhvert, og Vogel den store fienden (i stedet for motsatt.)
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kræsjet har jeg ingenting imot. Det jeg mislikte var at Deb var den første som ble reddet. Hadde hun fortsatt vært bevisstløs og holdt på å drukne uten at vi fikk se hva som skjedde, kunne hun faktisk ha druknet. Det ville gitt en bra cliffhanger. I stedet fikk vi bare enda en kjedelig scene hvor jeg ikke er spesielt interessert i å finne ut hva som skjer videre. De vil nok bare hoppe flere dager frem i tid uansett, som vanlig.

Lenke til kommentar

Noen spørsmål oppe i hode mitt dukket opp løpet av denne sesongen.

 

Matthews tilkaller Dr.Vogel etter at Dex drepte Laguerta. Prøver Matthews å få kontroll over situasjonen, kjenner han fortiden til Dex?

 

Dr.Vogel får Dex til å drepe seriemordere som hun har eksperimentert med tidligere. Dr.Vogel kommer med mye halvsannheter og er manipulerende. Vi vet også at hun skjuler noe. Prøver henne å bli kvitt sine tidligere eksperimenter for å redde seg selv?

 

Hvor er Harry egentlig, Dex pleier å snakke med han. Har ikke sett han siden Dr.Vogel dukket opp. Har Dr.Vogel noe med hans dødsfall?

 

Forgiftet Hannah, Harry døde jo av hjertestans? Haha siste der var bare tull :p

Lenke til kommentar

Harry har vært død lenge, så Dexter så han bare i hodet sitt. Tror Harry forsvant sammen med den dark passenger-greia. Hannah kan umulig ha forgiftet Harry, men Vogel kan. Alt vi vet er at Harry døde av hjertestans, men det er senere forklart som selvmord ved overdose av den medisinen hans. Tok han overdose frivillig, eller ble han tvunget til det av Vogel?

Lenke til kommentar

Kræsjet har jeg ingenting imot. Det jeg mislikte var at Deb var den første som ble reddet. Hadde hun fortsatt vært bevisstløs og holdt på å drukne uten at vi fikk se hva som skjedde, kunne hun faktisk ha druknet. Det ville gitt en bra cliffhanger. I stedet fikk vi bare enda en kjedelig scene hvor jeg ikke er spesielt interessert i å finne ut hva som skjer videre. De vil nok bare hoppe flere dager frem i tid uansett, som vanlig.

 

To ting der, først og fremst kvinner og barn først, selvførgelig ville han mannen redde debra først.

 

For det andre tror jeg de ønsket å få fram at debra ikke kan drepe dexter, hun orker ikke tanken på å miste han, dette er et tema vi kommer til å se hele veien vertfall gjennom de 8 første episodene.

 

 

Når det kommer til Harry, eller egentlig dexter sine hallusinasjoner om Harry tror jeg dette er hva Vogel jakter etter. En teori er at denne hallusinasjonen er hvordan dexter sin empati kommuniserer med resten av hjernen, når han handler imot hva som er forventet av en psykopat er det fordi han har empati men at denne bare kommer fram som en høyere hjernefunksjon(noe han har lært seg istede for noe han bruker instinktivt). Og ja vi har sett han etter vogel kom inn i bildet, men Vogel vet enda ikke om dexter sine hallusinasjoner, hvis vogel lever lenge nok forventer jeg at det kommer til å bli veldig sentralt.

Lenke til kommentar

Tror Harry forsvant sammen med den dark passenger-greia.

Dark passanger forsvant da aldri, slutten på sesong 5 forklarte ganske godt hvorfor.

 

Hannah kan umulig ha forgiftet Harry, men Vogel kan.

Hun sa: "you cant kill me, i dont fit the code" Hvis hun faktisk var en morder vet hun hva dexter kan gjøre, og da ville det vært en veldig dum ting å si. Når hun sier hun ikke passer til koden tror jeg på henne.

 

Og før noen andre kommer med det: "Hannah var en av vogels pasienter også, og vogel fikk hannah til å drepe harry" Nei, koden krever ikke at en person har blod på sine egene hender, dette har vi sett tidligere. Så hvis vogel hadde noe som helst med "selvmordet" passer hun koden og det er fritt fram for dexter.

Lenke til kommentar
To ting der, først og fremst kvinner og barn først, selvførgelig ville han mannen redde debra først.
Du misforstå igjen. Jeg driter i hva de prøver å si i denne sammenhengen. Alt dreier seg om å skape den beste cliffhangeren som mulig. Da er det bedre å la folk tro Deb kan være død, fordi det 100% sikkert at Dexter ikke kan dø. That's it.

 

Dark passanger forsvant da aldri, slutten på sesong 5 forklarte ganske godt hvorfor.
Jo, dark passenger forsvunnet. Ikke for Dexter, men for resten av oss. Dermed for vel Harry samme vei, med mindre du har en bedre forklaring?

 

Hun sa: "you cant kill me, i dont fit the code" Hvis hun faktisk var en morder vet hun hva dexter kan gjøre, og da ville det vært en veldig dum ting å si. Når hun sier hun ikke passer til koden tror jeg på henne.
Ville ikke du sagt det samme om du prøvde å narre Dexter til å drepe for deg, i stedet for å drepe deg? For øvrig droppet Dexter koden i forrige sesong, så "I don't fit the code" er meningsløst uansett.

 

Og før noen andre kommer med det: "Hannah var en av vogels pasienter også, og vogel fikk hannah til å drepe harry" Nei, koden krever ikke at en person har blod på sine egene hender, dette har vi sett tidligere. Så hvis vogel hadde noe som helst med "selvmordet" passer hun koden og det er fritt fram for dexter.
Som sagt, Dexter følger ikke koden lengre. Når det er sagt tror jeg Hannah ikke har noe som helst med Vogel og Harry å gjøre. Jeg tror heller det var Vogel selv om drepte fyren.
Lenke til kommentar

Nja, det kan jo være som Saw, forhåpentligvis. Når man har sett så mange skrekkfilmer som jeg har opp gjennom årene skjer det fint lite nytt. Men i Saw var slutten helt åpenbar mange ganger, men hver gang endret de den. Resultatet var at jeg ikke så slutten komme før filmen var over. Det kan nok skje med Dexter også. Du tror du vet hvordan det slutter, men ingenting er bekreftet ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...