Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Teori: Dr. Vogel skapte Dexter sammen med Harry, det er jo ikke noe tvil om at hun vet om han. Morderen som drepte fyren og kødda med hjernen hans er en annen "pasient" som gikk vekk fra koden. Ender dette med at Dexter må jakte på en annen seriemorder som er akkurat lik ham?

 

Det er jo ikke så mye teori med tanke på at det var hva de viste mens rulleteksten kjørte på slutten av episoden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For øvrig så jeg den usensurerte versjonen nå, og du gikk ikke glipp av mye med å se den sensurerte, du kunne ikke høre all banninga til Debra, gikk glipp av puppene til en tilfeldig skuespiller i starten og rompa til Jamie. Ingen scener var kutta i den sensurerte versjonen. For øvrig ser den sex scenen med Jamie ganske idiotisk ut, enten får hun vise puppene eller så får de sette opp scenen bedre.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke så mye teori med tanke på at det var hva de viste mens rulleteksten kjørte på slutten av episoden :p

 

Kan vi unngå å snakke om ting som skjer i previews? Det er ganske mange, blant annet meg, som unngår dem fordi det avslører litt for mye. IMO bedre om vi bare holder oss til innholdet i episoden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så, spoileradvarselen i trådtittelen er ikke der for noen grunn, og du ønsker å lese spekuleringer bare hvis de spekuleringene ikke er basert på annen informasjon enn den som har kommet i den siste episoden?

 

Har jeg misforstått formålet med spekulasjonstråden?

 

Redigert: og hva er poenget i å spekulere i hva vi vet kommer til å skje?

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Sesong 8, episod 1 er ute. Lovlig, til og med. :) (men ikke her i Norge, dessverre. Men det kan vel ordnes med litt proxy og sånt?)

 

http://www.ign.com/a...ason-8-premiere

 

Edit: Episoden er som sagt lagt ut helt lovlig, men bare i USA. Det betyr derimot at den fint kan streames over nettet fra litt tvilsomme sider, for de som ønsker det. Aner ikke hva reglene for forumet er om å streame ting som er lovlig lagt ut og regionlåst, så legger nok ikke ut link. Ikke her, i alle fall. Pm er jo en annen sak... ;)

 

Edit 2: Og der var episoden over. Litt skuffet over første halvdel, men tok seg opp en del mot slutten. Kan bli spennende å se hva som skjer videre. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Lovende start, spennende hun nye dama. Kanskje det er hun som er den nye seriemorderen?

 

Men hva er reglene i denne tråden kontra andre serietråder? Står spoileradvardsel så er det lov med spoilere? Eller er det som i alle andre tråder at man bare kan diskutere det som har skjedd i episoden og spekulere om ting man tror skjer videre?

Lenke til kommentar

Trådtittelen har vært der mellom sesongene. Spekulasjoner var fritt fram, men håndfaste ting måtte i spoiler.

 

Slik jeg ser det kan man diskutere sist sendte episode (USA-sendetid) fritt, og spekulere videre. Alt som man får vite i previews og annet håndfast om videre episoder må i spoiler (Gjerne forklar hvorfor/hva du legger i spoiler, så man ikke må gjette hva som er oppi den).

 

 

Ellers synes jeg der er en god start! Hadde sett previews før episoden, så samtalen i butikken hadde jeg hørt før, og mye annet visste jeg igrunn på forhånd. Skal holde meg unna de framover. Gikk helt okei tempo første halvdel, men tok seg virkelig opp etterhvert. Tydelig at dama har mye kunnskap om Dexter, og tydelig at Dexter holder på å miste grepet fortsatt. Greia i bilen, knivdrapet på slutten, kjefting på sønnen. Mye frustrasjon og sinne. Hadde man ikke visst at dette var siste sesong kunne fint kjerringa bare vært en helt vanlig antagonist, men jeg tror det får litt større konsekvenser denne gangen!

Lenke til kommentar
Men hva er reglene i denne tråden kontra andre serietråder? Står spoileradvardsel så er det lov med spoilere? Eller er det som i alle andre tråder at man bare kan diskutere det som har skjedd i episoden og spekulere om ting man tror skjer videre?

Ting som allerede har blitt sendt på amerikansk TV kan diskuteres fritt. Håndfaste ting som skjer i episoder som ikke har kommet ut skal gjerne legges i spoiler. Dette av hensyn til folk som ikke ønsker å se trailere og previews etc.
Lenke til kommentar

Ok, det høres bra ut Dysfunctional og Utukt

 

Kunne kanskje vært lurt å fjernet **spoileradvardsel* i trådnavnet, og heller skrevet **USA sendeskjema** som det er på de andre trådene på forumet. Jeg tolket det egentlig som at jeg var advardt mot at det var spoilere i tråden, men det er jo tydeligvis ikke. (utenom i spoilertags, men dette er jo normen)

 

Dette med at Dexter klikker kan bli veldig spennende å følge videre. Kanskje han ender opp med å drepe noen i familien som sønnen eller Debra? Jeg har i alle fall ingen tro på at det blir en fullstendig lykkelig slutt. Hvis Dexter er fri så har ofret noen andre som egentlig er uskyldige, men jeg heller mer mot at han ender opp død, kanskje etter å ha ofret seg for noen. Litt klisje akkurat det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...