Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje han ender opp med å drepe noen i familien som sønnen eller Debra?
Jeg forventet nesten at sønnen skulle bli drept da Dexter prøvde å redde Debra fra å bli skutt. Det meste annet mellom forrige sesong og denne har løst seg irriterende enkelt. Selv Batista er jo tilbake i politiet, men han pensjonerte seg jo i sesongavslutningen? Eller husker jeg feil? Uansett, hadde sønnen blitt drept, hadde de elegant løst det problemet også.

 

Angående hun der gamla får vi nok se mye mer til henne fremover. Hun har nok garantert en grunn til å lete etter Dexter, men hva? At hun er en seriemorder og kommer til å drepe ham håper jeg blir for enkelt. Vi har jo hatt det i samtlige sesonger, mer eller mindre. Men siden hun kjenner koden til Harry (og dermed Dexter) vil hun neppe arrestere ham heller. Da ville hun jo ha sagt til flere hva han egentlig er, og brukt flere ressurser på det. Hva om hun er i slekt med ham? Til og med den ekte moren hans? Eller moren til Deb? Skjønt det kan jo være hun som lærte Harry koden i første omgang? Vette fanken, men blir spennende å se videre. :)

 

Btw det er rimelig bekreftet at det blir en spin-off etter at serien er slutt, men hvem skal det handle om? Hadde vært tøft om hun gamla faktisk var en seriemorder og lærte Harry koden, og vi får en spin-off med henne som ung. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Om han hadde vært litt frynsete fordi han ikke hadde drept noen på en stund, skulle han vel ha vært minst like frynsete i tidligere sesonger? Jeg tror det er mer det at han trodde Deb var avhengig av ham, men han forsto nå at det er han som er avhengig av henne. Han har ikke hatt kontakt med henne på to måneder, og når han endelig møter henne igjen vil hun ikke ha noe med ham å gjøre. Ikke rart han er frynsete da. ;)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv Batista er jo tilbake i politiet, men han pensjonerte seg jo i sesongavslutningen? Eller husker jeg feil? Uansett, hadde sønnen blitt drept, hadde de elegant løst det problemet også.

 

Mener at Baptista sa at han var tilbake i politet pga det som skjedde med La Guerta.

Lenke til kommentar

Ser hva du mener, og det var "avkortet" på en måte. For min del gjør det ingenting i akkurat denne saken, da jeg ikke kunne fordra LaGuerta. God skuespiller må hun være, for jeg hatet karakteren :p.

 

Like greit at de kommer seg videre nå når det er ny sesong. Om de skulle vist flere reaksjoner og slikt, så burde det blitt gjort i forrige sesong. Ille nok med Batista som springer rundt og gir bort tingene hennes :p.

Lenke til kommentar

Nja, selve cliffhangeren i forrige sesong var jo at hun ble drept, så litt vanskelig å vise hvordan folk reagerer på at hun er død etterpå. Det måtte jo ha blitt i reklamepausen etterpå. :p Som jeg ser det er det ikke LaGuerta jeg er interessert i, men alle folkene rundt henne. Debra har jo klikket fullstendig, Dexter er på vei til å klikke, Batista droppet pensjonstilværelsen og gikk tilbake til politiet, og så videre. Hva skjedde egentlig mellom sesongavslutningen i forrige sesong og starten på denne sesongen? Jeg vil tro det kunne blitt mye mer interessant å vise hvordan folk taklet nyheten at hun var drept, enn hvordan Dexter takler ting nå.

 

I tillegg har vi jo dette med at det har gått seks måneder. Har Dexter klart seg så lenge, vil han nok klare seg en stund til. Hadde det derimot gått seks timer hadde vi fortsatt hatt drapet på LaGuerta friskt i minnet, og verken Dexter eller Deb hadde fått tid til å roe seg ned før folk fant ut hva som var skjedd. Da kunne det fort ha blitt mye mer kaotisk, og serien ville ha fått et mye større tempo og en bedre følelse av overhengende fare for Dexter. Han tabbet seg grundig ut, så hva nå? Å hoppe seks måneder frem fjernet den biten fullstendig. :(

Lenke til kommentar

Dette var akkurat den starten jeg håpet på. Personlig går faktisk episoden rett inn på topp 5 favorittepisoder av Dexter, ihvertfall beste sesongstart. Dog muligens litt påvirket av savnet på nye episoder. Syns episoden hadde alt, med overraskende mye (skjult/mørk) humor. Har aldri ledd så mye på de 7 foregående sesongene. Ellers virker det som et lovende plot for sesongen og avslutningen på hele greia. Når det gjelder hun creepkjerringa så syns jeg hun ble hun introdusert på en meget elegant måte. Ble direkte redd av måten hun opptrådte på til tider.

 

Er det flere som merka hvor glad man faktisk har blitt i gjengen på Miami Metro? "Gjensynsgleden" har aldri vært større på en serie hos undertegnede.

Lenke til kommentar

Elsket denne starten, det meste var lagt opp veldig bra. Deba er jo totalt fucked up, som forventet, så det blir spennende å se hvordan hun utvikler seg etterhvert.

Og så slutten da, dr. Vogel blir en spennende dame å ha med fremover. Skjønte jo tidlig at hun hadde Dexter i kikkerten og sikkert hadde sine mistanker, men alt tyder på at hun vet mye mer enn man først trodde. :D Herlig.

Lenke til kommentar

Hmm. Ser ut som alle var mer begeistret over premieren enn meg. Altså, episoden var bra, men jeg fikk ikke den "Yes, Dexter er tilbake. Han har jeg savnet"-følelsen som jeg har fått ved tidligere premierer. Jeg likte også forrige premiere bedre.

Men men.

 

Den beste scenen var samtalen med Vogel nede i underetasjen. Dexter trasker inn og ser henne bak et skrivebord, plukker og undersøke en hjerne. Akkurat det bildet forteller oss så mye om henne som en karakter, og det vil være interessant å se dette utvikle seg gjennom sluttstadiene av showet. Og deretter begynner hun å undersøke Dexter. "I was interested to have your take on this case". Hun er analytisk, og ser ting dypere enn noen andre. Og midt mellom dem, har du det slående bilde av et åpent hode, der hjernen ikke eksisterer. Så symbolsk. Hun bidro godt med til episoden og gav en fantastisk cliffhanger som passer serien godt.

 

Jeg har aldri likt "Deb elsker Dexter"-storylinen, og det virket som de skulle droppe det, men da det så ut som de kom tilbake til det igjen. Dexter sier "You don't belong with him" til den fyren. Hmm. Ikke sikker på om hva jeg føler om dette. Blir interessant å se hva de fører videre med dette.

 

Dette blir første gang siden sesong 2 hvor jeg faktisk følger med episode for episode. (Resterende sesonger har jeg ventet til finalen og sett alle 13 episoder i et kjør. Men siden det er siste, så er det greit, sånn med tanke på spoilere).

 

Kjenner det blir greit å konkludere serien nå og jeg kommer til å følge med, hver eneste episode framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har aldri likt "Deb elsker Dexter"-storylinen, og det virket som de skulle droppe det, men da det så ut som de kom tilbake til det igjen. Dexter sier "You don't belong with him" til den fyren. Hmm. Ikke sikker på om hva jeg føler om dette. Blir interessant å se hva de fører videre med dette.
Jeg vil tro det er lett å misforstå dette (noe Dexter selv også gjorde). Teorien min er at han ikke vil at Deb skal være sammen med han andre fyren, fordi han selv er avhengig av henne. Når Deb nå hater ham, sliter Dexter ganske mye. ;)
Lenke til kommentar

Hvem har vel ikke jaget noen "negative elementer" vekk fra søster en gang i blandt, det er jo en av jobbene til en bror.

 

Og Debra hater på ingen måte dexter, hun er bare sinna på han. Hun vil jo ikke dexter no galt(hun har mulighet til å gjøre virkelig skade mot han), hun trenger bare litt tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...