Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jepp. Kronekursen er en skikkelig bummer. Eier både Xbox One, PS4 og PC, og denne utviklingen gjør at jeg ikke kjøper spill til konsollene lengre, annet enn eksklusive spill jeg bare må ha. Selv om kronekursen såklart påvirker prisen på PC-spill også, så er disse så mye billigere enn konsollversjonene.

 

I de få tilfellene jeg faktisk vil kjøpe noe på konsollene mine velger jeg heller å lete etter en god deal på fysiske spill, gjerne et par måneder etter lansering. Fikk fatt i Sunset Overdrive på denne måten for 230 kroner sist uke. (Herlig spill forøvrig, vet at det ikke er PS4)

 

Å kjøpe spill digitalt fra USA på dag én er utelukket for meg nå. Etter dagens kronekurs tilsvarer 60 dollar 457 kroner ... Usj.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har sett dette? http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=938443

En fyr har mistet tilgangen til kontoen sin, og tyven har klart å kjøpe spill for 500 pund før eieren fikk sperret maskinen. Spillene som ble kjøpt er ikke spill som eieren av kontoen er interessert i, så han ba Sony om å få igjen pengene. De blånekter, og sier at hvis han går til banken og får pengene trukket tilbake direkte vil kontoen hans bli stengt. Fyren har visst kjøpt spill for langt mer enn 500 pund opp gjennom, så han vet ikke hva han skal gjøre. Utrolig kjip situasjon, han vil enten tape 500 £ eller miste alle spillene han har kjøpt til PS3, PS4 og Vita, i tillegg til at han såklart mister trophies og venner etc etc.

 

På grunn av denne og lignende historier (jeg har selv blitt hacket) har jeg nå tatt en grundig oppfriskning av begge PSN-kontoene mine. Jeg har endret passordet på begge til et unikt, tilfeldig passord som er så langt som Sony tillater og som består av både tall og små/store bokstaver. I tillegg har jeg lagt inn en unik pin-kode for hver konto, slettet kortinfo (skal bruke paypal fra nå av), og lagt inn egne sikkerhetsspørsmål og svar. (Standardspørsmålene Sony har lagt inn er dårlige etter min mening, og for lette å gjette/finne svaret på).

 

I tillegg har jeg brukt et triks som gjør at selv om de kjenner passordet og brukernavnet ditt, så vil de ikke kunne få tilgang. Det lar deg forsette å bruke den samme e-postadressen som før, men med et annet og sikrere brukernavn på PSN. Det gjør du slik som dette (bare for gmail tror jeg):

 

"Without 2 step the best anyone can do is remove CC info and use a unique email.


If you use gmail just add a + after your username and anything you like. Email will always go to your account.

email+supersecretthing@gmail - done. Every time a mention of a hack occurs just change the email to +somethingdifferent

Then anyone who knows your email and pw but not your + still can't get in. "

Ulempen er jo at du må bruke dette muligens lange brukernavnet når du må logge deg inn på kontoen din. Men det er jo ikke så ofte du trenger det. Personlig lar jeg 1Password ta vare på all denne infoen for meg, samt alle andre passord jeg bruker.
Litt ekstremt kanskje, men jeg føler det er nødvendig i Sony sitt tilfelle. De har en dårlig track record med denne typen ting, og når de nekter å gi refusjon på kjøp tyver har gjort på din konto, og verst av alt, ikke tilbyr to-trinnsverifisering føler jeg det er nødvendig.
Jeg har som sagt blitt hacket selv, og selv om jeg var heldig nok til å ikke bli frastjålet noe penger var det likevel brysomt å styre med å få kontoen tilbake igjen, og en ordentlig tankevekker. Har alltid tenkt at det ikke kom til å skje med meg, men faktum er at slik kriminalitet bare blir mer og mer vanlig.
Derfor gjorde jeg dette, i tillegg til at jeg satte opp to-trinnsverifisering på de viktigste tjenestene jeg bruker, samt tok i bruk 1password for å lage og holde styr på alle de lange og vanskelige passordene. (Har unikt passord for alle innlogginger og tjenester jeg bruker stort sett)
Jeg anbefaler alle å gjøre det samme. Ha i alle fall et sterkt, unikt passord på de tjenestene du har noe å miste.
Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat selv hatt en dårlig erfaring med supporten til PSN.

 

Var med på gratistrial til Music Premium abbet, så ble jeg i etterkant fakturert/trukket 2 måneder som jeg ikke så før det ble trukket nå i januar. Ba om å få refundert januar da jeg ikke har brukt tjenesten at all. Men fikk blankt avslag fra support.

Veldig merkelig for nå jeg først kontaktet chat support så var de meget villig til å gjøre det men de jeg snakket med betjente kun USA så jeg fikk en e-post adresse jeg skulle kontakte for å få det utført.

 

PSN og Sony suger, hadde dette vært Apple sitt økosystem hadde jeg fått refundert asap.

 

 

Hei,

 

Takk for e-posten din om Sony Entertainment Network (SEN)-kontoen.

 

I e-posten som du har skrevet, kan jeg se at du gjerne vil ha refundert det siste kjøpet ditt av fra PlayStation Store. Som angitt i PlayStation Network Terms of Service (tjenestevilkårene) kan vi dessverre ikke tilby refusjon for kjøp som er gjort på PlayStation Store med mindre det er feil på innholdet samt at kontoinnehaver er ansvarlig for all bruk av SEN-konto, som også inkluderer alle kjøp, og går med på å betale for alle kjøp gjort med hjelp av sin SEN-konto. På grunn av dette kan vi ikke tilby refusjon.

 

Ønsker du å avslutte ditt prenumation av PlayStation ® eller Music Unlimited.

Du kan gjøre dette i www.sony.com/sen. Mer informasjon finner du i følge disse instruksjonene lenker:

http://faq.en.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5035/~/how-to-cancel-a-playstation®plus-or-music-unlimited-subscription

For referanse, kan du finne våre tjenestevilkår her.

 

Jeg håper dette hjelper, men hvis du har flere spørsmål, kan du ta kontakt med PlayStation Support ved hjelp av kontaktinformasjonen nedenfor eller ved å svare på denne e-posten.

 

Hilsen,

 

 

Aqila

PlayStation Support

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er sånn det funker. Har du gitt dem betalingskort og signet up på en trail går det automatisk over til betalt tjenste du abonnerer på om du ikke avslutter det selv. De spekulerer i at du kommer til å glemme å melde deg av sammen med at du vil ha noe gratis. Jeg er selv litt støttemedlemm på Netflix for tiden i.o.m at jeg sjelden bruker det.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over det, men det stod på siden at man kunne klage og få det refundert innen 14 dager etter trekket om man ikke hadde brukt tjenesten.

 

Er selv sterk motstander av slike måter å gjøre ting på og har alltid holdt meg unna slikt nettopp av den grunn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"The subscription service is currently available on PS4 across North America and two subscription plans are offered: one month for $19.99 or a three-month package for $44.99 (about $15 per month)"

 

Så når dette kommer hit så "skal" vi betale for PS+ for å kunne spille online PLUS ca 350kr for 3 mnd for PS NOW?

 

LOL.

Dette er da ikke så rart, det er jo en egen tjeneste man kan abonnere på om man vil, akkurat som netflix og music unlimited. Hvorvidt de kommer til å muliggjøre bruk av PS Now uten at man må ha PS+ gjenstår jo å se.

Lenke til kommentar

 

"The subscription service is currently available on PS4 across North America and two subscription plans are offered: one month for $19.99 or a three-month package for $44.99 (about $15 per month)"

 

Så når dette kommer hit så "skal" vi betale for PS+ for å kunne spille online PLUS ca 350kr for 3 mnd for PS NOW?

 

LOL.

 

Dette er da ikke så rart, det er jo en egen tjeneste man kan abonnere på om man vil, akkurat som netflix og music unlimited. Hvorvidt de kommer til å muliggjøre bruk av PS Now uten at man må ha PS+ gjenstår jo å se.

Trenger ikke PS+ for å bruke PS Now.

 

http://www.playstation.com/en-us/explore/psnow/faq/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig! I dag får jeg endelig, etter mange års "drømmer" en egen TV-krok og ny TV dedikert med nærmest ett formål : Spilling!

 

Spent på WIFI rekkevidden til det bedritne kortet i PS4 da :hm: I verste fall må man til med noe extender greier, for å dra noe kabel opp på loftstuen er helt uaktuelt.

 

Lydmessig får jeg nøye meg med Astro A-50 som hovedformidler, ettersom jeg har bestemt meg for å separere HIFI`en fra TV og annet kaos. Djises...kommer til å gro fast på loftstua i ukene fremover ( nye høyttalere og modifisering av ene platespiller pågår) :xmas:

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat wifi rekkevidden på PS4 synst jeg er ganske bra. Får fint inn signal på den fra routeren til husverten min, bærbare maskiner og mobiltelefoner i samme rommet klarer ikke å koble seg til det engang da signal styrken er for svak. Har en wifi repaeter stående som jeg har alt annet tilkoblet til, men denne nekter PS4 derimot tvert å koble seg til.

Lenke til kommentar

Har en ganske dugendes router stående i underetasjen(RT- AC66U) ,så tror i grunn ikke det skal bli noe problem :) Ingen av Apple produktene mine har noe problem der opp i hvertfall. Men nå spiller jeg jo ikke online på de enhetene da :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer fra å bestille spill med Elkjøp? Er de trege? :-) Hadde håpa på å få pakken til fredagen, da har jeg barnefri

 

EDIT: Jeg har pleid å bestille en del hos gamezone, da kommer det stort sett dagen etter jeg legger inn bestillingen (før 15:00), men de var rimelig mye stivere i pris nå

Endret av Josso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...