Jump to content

Craxmerax

Medlemmer
  • Content Count

    2534
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

505 :)

About Craxmerax

  • Birthday 09/26/1993

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Enig med Castlevania! Det er hovedsaklig mer "tekniske" nominasjoner i tillegg til beste dramaserie. Nominasjonene er: Outstanding Drama Series Outstanding character voiceover performance for Taika Waititi as IG-11 Outstanding guest actor in a drama series for Giancarlo Esposito as Moff Gideon Outstanding Production Design For A Narrative Program Outstanding Cinematography For A Single-Camera Series (Half-Hour) Outstanding Fantasy/Sci-Fi Costumes Outstanding Single-Camera Picture Editing For A Drama Series Outstanding Prosthetic Makeup For A Series, Limited Series, Movie Or Special Outstanding Music Composition For A Series (Original Dramatic Score) Outstanding Sound Editing For A Comedy Or Drama Series (Half-Hour) And Animation Outstanding Sound Mixing For A Comedy Or Drama Series (Half-Hour) And Animation Outstanding Special Visual Effects Outstanding Stunt Coordination For A Drama Series Limited Series Or Movie Veldig fortjente nominasjoner spør du meg.
  2. Eller kanskje, KANSKJE, fordi både Watchmen og The Mandalorian begge er noen hakk over The Witcher? (Jeg elsker forøvrig alle 3 seriene) Watchmen fikk forresten 26 nominasjoner, ikke 7.
  3. Poenget mitt var at spillet virker å være bygget slik at detaljene på modellene ligger i normal maps og gloss maps, og ikke i teksturene. Når da den løsningen de bruker nå for indirekte lys er så dårlig som den ser ut som pr. nå så mister modellene mye av detaljene sine. Virker som dette er grunnen til at alt virker så "flatt". Raytracing patchen vil forhåpentligvis kunne gjøre opp for dette, ved å tilføre mer lys til modellene. Men jeg er enig med deg jeg. De burde hatt en bedre løsning for dette når man ser alle andre spill klarer det. Jeg kommer til å spille det på PC i 120 fps, så jeg kommer nok uansett ikke til å ha noe raytracing aktivert 😛
  4. Digital Foundry har en video på dette temaet om hvorfor grafikken ser ut som den gjør. Problemet virker å ligge i at lighting-systemet de bruker ikke håndterer indirekte lys på noen god måte. Dette gjør at de ikke får vist frem teksturene skikkelig. De har lovet å komme med en raytracing patch etter launch som mest sannsynlig vil gjøre opp for en del av det "flate" utseende det har nå. Anbefaler uansett videoen. Den forklarer det bedre enn jeg klarer
  5. Dårlig at det ikke blir nevnt at dette kommer på Gamepass fra dag 1. Standardutgaven er tilgjenglig for å spilles i 1 måned for 10 kr om dere ikke har vært abonneneter tidligere - i tillegg er det over 200 andre spill der. https://www.xbox.com/nb-NO/xbox-game-pass/pc-games
  6. Reckful slet lenge med bipolar lidelse og depresjon, i tillegg til at hans eldste bror tok sitt eget liv.
  7. Spesielt at du mener det når Mixer er langt foran Twitch når det gjelder videokvalitet, men det er kanskje ikke du sikter til her?
  8. Det kan vel være så enkelt som at de allerede har andre personer til å skrive om GPUer, eller det at det ikke har vært noe særlig med GPU nyheter i det siste :)
  9. Ikke helt enig i dette utsagnet. Det snakk om en 15% forskjell i GPU performance, med potensiale for enda større forskjell nettopp fordi PS5 sin frekvens er variabel. Som Mark Cerny sa, så vil PS5 ikke klare å holde 2.23 GHz konstant. F. eks hvis PS5 GPUen klokker ned til 2.0 GHz, så er det snakk om ca. 9TFLops vs en konstant 12.1 TFLops i Xbox Series X. Samtidig så er også nokså stor forskjell på SSD hastigheter her. Det er godt mulig at denne kan gjøre slik at spillene "oppleves" kjappere for brukere fordi de kan laste inn ting kjappere.
  10. Skal innrømme såpass at det er en ren teraflops sammenligning, som nok ikke sier sannheten helt (men de er samtidig basert på akkurat samme GPU arkitektur, så det betyr en del her) Xbox: 52 CUs @ 1.825 GHz (låst) = 12.1 TFLopsPS5: 36 CUs @ 2.23GHz (variabel) = 10.28 TFLops Edit 2: Verdt å nevne her også at pga. denne frekvensen er variabel, så vil 36 CUs @ 2 GHz tilsvare ≈ 9TFLops, som er en enda større forskjell i ren compute performance. Men må også huske på at PS5 har en del custom controllere (Geometry Engine etc), så blir spennende å se hva disse kan gjøre! Edit: Geometry engine er visst en AMD sak, og ikke PS5 ekslusiv.
  11. Av det jeg kan se fra spec til så, har PS5 en langt kjappere SSD enn Xbox Series X, men samtidig ca. 15% svakere GPU sammenlignet med Xbox.
  12. Jeg tror det er her Xbox sin Smart Delivery tech spiller inn. https://news.xbox.com/en-us/2020/02/24/what-you-can-expect-next-generation-gaming/ Tanken er vel at utviklerne kan lage "versjoner" av spillet som støtter Xbox One, og som mer optimalisert versjoner til Series X. Jeg ville antatt at de bruker dette til å gjøre f. eks optimaliseringer på lagringen på Series X med å ikke bruke masse kopier av dataene osv, mens i Xbox One versjonen så vil de fortsatt ha dette. Må også huske at det bare er Microsoft sin first-party spill som er bekreftet å støtte Xbox One de neste 1-2 årene. Third-party spill trenger jo ikke å følge dette nødvendigvis.
  13. Jeg tenkte også slik lenge, men føler det bare blir mer og mer tydelig at det er Blizzard selv som er problemet. Activision er kjent for å gå etter pengene ja, men de publisher også veldig mye bra spill som f. eks Sekiro i fjor.
  14. Hvordan er skjermen på denne? Den forrige utgaven av den "billige" har ikke laminert skjerm slik som Pro og Air har, som gjør den merkbart dårligere.
×
×
  • Create New...