Jump to content

Craxmerax

Medlemmer
  • Content Count

    2526
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

498 :)

About Craxmerax

  • Birthday 09/26/1993

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Ikke helt enig i dette utsagnet. Det snakk om en 15% forskjell i GPU performance, med potensiale for enda større forskjell nettopp fordi PS5 sin frekvens er variabel. Som Mark Cerny sa, så vil PS5 ikke klare å holde 2.23 GHz konstant. F. eks hvis PS5 GPUen klokker ned til 2.0 GHz, så er det snakk om ca. 9TFLops vs en konstant 12.1 TFLops i Xbox Series X. Samtidig så er også nokså stor forskjell på SSD hastigheter her. Det er godt mulig at denne kan gjøre slik at spillene "oppleves" kjappere for brukere fordi de kan laste inn ting kjappere.
  2. Skal innrømme såpass at det er en ren teraflops sammenligning, som nok ikke sier sannheten helt (men de er samtidig basert på akkurat samme GPU arkitektur, så det betyr en del her) Xbox: 52 CUs @ 1.825 GHz (låst) = 12.1 TFLopsPS5: 36 CUs @ 2.23GHz (variabel) = 10.28 TFLops Edit 2: Verdt å nevne her også at pga. denne frekvensen er variabel, så vil 36 CUs @ 2 GHz tilsvare ≈ 9TFLops, som er en enda større forskjell i ren compute performance. Men må også huske på at PS5 har en del custom controllere (Geometry Engine etc), så blir spennende å se hva disse kan gjøre! Edit: Geometry engine er visst en AMD sak, og ikke PS5 ekslusiv.
  3. Av det jeg kan se fra spec til så, har PS5 en langt kjappere SSD enn Xbox Series X, men samtidig ca. 15% svakere GPU sammenlignet med Xbox.
  4. Jeg tror det er her Xbox sin Smart Delivery tech spiller inn. https://news.xbox.com/en-us/2020/02/24/what-you-can-expect-next-generation-gaming/ Tanken er vel at utviklerne kan lage "versjoner" av spillet som støtter Xbox One, og som mer optimalisert versjoner til Series X. Jeg ville antatt at de bruker dette til å gjøre f. eks optimaliseringer på lagringen på Series X med å ikke bruke masse kopier av dataene osv, mens i Xbox One versjonen så vil de fortsatt ha dette. Må også huske at det bare er Microsoft sin first-party spill som er bekreftet å støtte Xbox One de neste 1-2 årene. Third-party spill trenger jo ikke å følge dette nødvendigvis.
  5. Jeg tenkte også slik lenge, men føler det bare blir mer og mer tydelig at det er Blizzard selv som er problemet. Activision er kjent for å gå etter pengene ja, men de publisher også veldig mye bra spill som f. eks Sekiro i fjor.
  6. Hvordan er skjermen på denne? Den forrige utgaven av den "billige" har ikke laminert skjerm slik som Pro og Air har, som gjør den merkbart dårligere.
  7. Er vel verdt å nevne også at prisen på maskinen også ble satt ned med 100 USD. Denne lesehastighetsendringen kommer "ingen" til å merke.
  8. Får håpe det kommer tilbake. Veldig undervurdert spill, Alpha Protocol.
  9. Likte egentlig det jeg så av spillet, men føler det er nokså tydelig at dette ikke er final version av spillet. Det var en del "jankiness" i animasjonene, og texturene så ikke helt bra ut. Nå var det jo også en alfa versjon.
  10. Opplastingshastighet bør ikke ha høye krav da det kun er inputen fra kontrolleren som skal sendes den veien. Latency =/= bandwidth
  11. Kun skjermer Nvidia har personlig godkjent får støtte. Man kan tvinge det på gjennom Nvidia Control Panel for paneler som ikke er godkjente ennå.
  12. Kan man ha datatvilling i tillegg til "taletvilling"? Tenker i forhold til iPad med cellular.
  13. Prøvde dette i helgen siden det er på gamepass. Ble veldig positivt overrasket. Jeg pleier ikke å like turnbased spill, men detta var fett.
  14. Man registrere sin interesse hos Telenor her: https://nettbutikk.telenor.no/applewatch
×
×
  • Create New...