Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper en del å bruke kabel.

Istemmer der. Har 500Mbps linje og PS4 Pro, og fikk nytt meshruteropplegg via jobben og prøvde ut litt forskjellig da jeg var usikker på om det var bedre enn asus'en min (RT-AC66). Spiller i kjellerstua med ok dekning (ca 65% signalstyrke) på ruter som er i etasjen over.

På pc'en laster jeg ned ca 450Mbps med kabel, trådløst litt mindre, men alltid over 400Mbps.

 

Med Asusen - gikk opp fra ca 40Mbps på 2GHz til det rundt 80Mbps med 5GHz.

 

Bytta til Meshopplegget fra Telenor og har ca 80Mbps trådløst (sikkert over 5GHz).

Prøvde en rekkeviddeforlenger fra Clas Ohlson for moro skyld som kobler PS4 med kabel til en boks, sender trådløst fra denne boksen og opp til en mottaker som igjen er kablet til ruter. Hastigheten her var ca 90Mbps.

 

Til sist kabel rett i Asusruteren og fikk rett over 300Mbps.

 

Ikke tvil om at kabel er best og at nettverkskortet til Sony suger.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Vil ikke kunne få reel hastighet på PS4 pga harddisken. Du tester linjen ved å skrive og lese data fra nettet og siden PS4 har en ussel 5400 rpm disk så får du ikke testet nettet ordentlig. Du bør også ha CAT6 kabel hele veien fra kilde til mål hvis linjen deles av flere enheter som bruker en del av linjen. 

Lenke til kommentar

Fikk fiber i sommer. Hadde 500/500-linje et par uker i sommer, før jeg fant ut at det var i overkant jålete og gikk tilbake til 100/100. PS4-en min var ikke langt unna å makse 500-linja med nettverkskabel tilkoblet. Men jeg har SSHD, mulig den er litt kjappere enn disken som følger med.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Vil ikke kunne få reel hastighet på PS4 pga harddisken. Du tester linjen ved å skrive og lese data fra nettet og siden PS4 har en ussel 5400 rpm disk så får du ikke testet nettet ordentlig. Du bør også ha CAT6 kabel hele veien fra kilde til mål hvis linjen deles av flere enheter som bruker en del av linjen. 

Godt poeng. Jeg har ettermontert en 1TB SSD 7800 hvis jeg husker riktig så den skriver vel raskere enn en 5400

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Jeg bruker communities veldig aktivt, og legger ut det samme innlegget hvert tiende minutt eller oftere, men nå kan man ikke copy+paste lenger (med appen)? Hva er greia med det? Brukt communities i årevis og først blitt et problem i dag.

 

Mobilen husker heldigvis setningene, så det går raskt å skrive på nytt, men noe så teit...

 

Fungerer fortsatt på den gamle mobilen, men bare på glemme på den jeg vanligvis bruker. Jaja.

Endret av BVB09
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grei pris det. Angrer ikke på at jeg leverte inn jetmotoren i den originale PS4-konsollen til Gamestop og betalte en bitteliten sum for å oppgradere til PRO den dagen den kom på markedet.

 

Ellers ser det ut til at man kan forhåndsbestille PS5 hos CDON og Dustin. Bare 9999kr

https://www.dustinhome.no/product/5011155750/playstation-5?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146781

Lenke til kommentar

Det der er gode gamle placeholders. Og prisen bruker å endres til veiledende pris før den blir trukket fra konto. Ikke noen ny praksis dette.

 

Gamestop hadde og denne som placeholder til 9999,- på sine sider, men har sluttsolgt preorders på nett. Nå får man kun forhåndsbestilt i butikkene deres.

 

(Kjøpte Xbox One X Project Scorpio Edition på den måten på CDON. Endte faktisk opp med å betale kr. 3999,- for den. Dette var kr. 1000,- mindre enn veiledende pris. Så hva som skjedde der er ukjent for meg :-p)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Det blir uansett interessant å se hva PS5 er kapabel til. Den skal mest sannsynlig ta i bruk en AMD Zen 2 APU som skal klare å spille spill på oppløsninger opp mot 8K, forhåpentligvis på 60 FPS eller mer. Samtidig kan det være muligheter for ray tracing og HDR/REC 2100 og korte lastetider. Men jeg tipper man må velge en av disse tingene og ikke alle samtidig. Det blir for krevende.

Lenke til kommentar

Har ikke tro på at den vil klare 8k og 60fps, og for min del funker 4K 60fps helt fint på min 120". Fett med hardwarebasert raytracing - det vil gi mange spill et løft. Frykter dog at alle spillene og mora deres overdriver raytrace slik det var med at alt skulle ha lensflare på nittitallet.

 

Liker at UI blir enda mer dynamisk slik at man i menyene får previews av hva man skal spille, og på den måten hopper rett inn i det, litt som f.eks Netflix har i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...