Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var den så gammel at alle reklamasjonsmuligheter var borte?

 

Litt usikker på alder.. Det er nyeste revisjon og hadde 1TB harddisk så vil annta ca 2015?

Stikken er og grønn så antar det var en slags bundle eller noe.

 

Kjøpte den på finn.no for 400kr. Var markert som defekt da den slo seg av etter en stund og som jeg anntok så var det fordi den overopphetet. Så jeg plukka den i småbiter og tok ut 1kg støv og tjære (tydeligvis en skikkelig storrøyker som hadde den  :confused:) og la på ny kjølepasta.

Fungert fint i ca halvt år nå men viften har fått så mye juling av alt dette så anntok det var derfor den takket helt for seg. Var hele tiden en ulyd av den og man kjente at lageret var dårlig.

 

Er egentlig en Xbox mann (og pc forsåvidt) men tenkte det kunne være morsomt å spille Uncharted spillene, og det var det virkelig! For noen mesterverk. Imponert over at konsollen støtter HDR og. Det gjør ikke første version av Xbox One enda den har omtrent samme hardware.

 

Men på stikkefronten derimot så kan ikke Playstation 4 måle seg mot One X. Greit den har mye gimmics og touchpad og høytalere og slikt - men hvor er vibreringen i triggerne?? Har man blitt vant til det er det nesten umulig å spille bilspil og slikt uten. Håper dem får det inn på PS5 så skal jeg vurdere kjøp av den.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Men hadde heldigvis en stock kjøler til ett Radeon HD7970 kort liggende som jeg bygde om til vannkjøling engang.

 

Kappet bare av delen med viften og stappet den nedi. Nå er det kjøling nok i massevis, men desverre er lydnivået tilbake..

 

Overklokking.no artikkel det her :)

 

mener å huske jeg byttet vifte i ps3, og da var det bedre vifter å velge  enn orginal viften.

Lenke til kommentar

Kjøpte den på finn.no for 400kr. Var markert som defekt da den slo seg av etter en stund og som jeg anntok så var det fordi den overopphetet.

 

 

Det forklarer litt modden din. Du vet du får vifter som passer PS4 til under 100-lappen på eBay ?

Søkte på PS4 internal fan.

 

Men på stikkefronten derimot så kan ikke Playstation 4 måle seg mot One X.

Synes PS4-kontrolleren ligger godt over både Xbox 360 og den som følger med Xbox One X.

 

X360-kontrolleren er grei, men thumb-stikkene eter seg inn i sidene og lager er ru og ujenv overflate som påvirker hvordan stikken føles. Hverken DS3 eller DS4 har dette problemet.

 

Synes X-stikka bråker veldig hvis du makser thumbstikkene i en retning. De har nok valgt hardplast for å gjøre den mer holdbar som forsåvidt er bra, men de kunne gjerne støydempet den litt mer.

 

Den originale DS4-kontrolleren hadde problemer med gummien på thumb-stikkene så det kan lønne seg å ha på gummihetter før den er slitt av.

Lenke til kommentar

Er det noe morro å sette inn orginal da? :p

Dessuten må man åpne hele greia igjen da vifta er det siste man kommer til.

 

Og siden jeg har vært å loddet en del inni der og lakt opp nye ledninger så ville jeg ikke tukle med å ta ut hovedkortet igjen.

(Reiv av pluggen som kommuniserer med strømforsyninga første gang jeg åpna den, med printbaner å hele pakka..måtte trace opp andre plasser med samme punkt så jeg kunne lodde meg inn ?)

 

Xbox stikka bråker mye mere ja, er vel eneste negative jeg har å si om den.

Lenke til kommentar

Du kan i alle fall si du har en unik PS4. En trenger vel neppe å ha hele lokket tett heller, men modden påvirker innsugingen av luft slik at andre deler ikke får samme kjølingen.

 

Min begynner også dra litt på alderen, så burde absolutt få bytta til mer effektiv kjølepasta og renset den for støv.

Den begynner å bråke mer enn før.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bruker min PS 4 Pro til 3D filmer - noe den er bra på. Men det er ikke så bra med den sterkt lysende controlleren  :D i et mørkt rom. 

 

Ser det finnes noen enklere fjernkontroller for konsollen - noen som anbefale en? Som kan slå av og på også - slik at jeg ikke trenger på bruke controlleren? Må også ha "options" knappen.

Lenke til kommentar

Du kan justere lyset på kontrolleren til lavt nivå, men sist jeg sjekket gikk det ikke å slå det helt av i settings. Du kan imidlertid åpne kontrolleren og bare nappe ut en ribbon-kontakt til LED-stripa som slukker lyset uten at det påvirker kontrolleren ellers.

 

Ja, hehe, det ble å ordne kontrolleren. Jeg leste om fjernkontroller og det er bare sorgen, de spiser batterier osv.

 

Men sort elektriker tape løste saken  :D Dumt at jeg ikke tenkte på det tidligere, jeg har faktisk brukt sort tape på både PS4 Pro og Xbox X i stereobenken fra før. Begynner å bli gammel og fjern  :lol:

Lenke til kommentar

Svart elektrikertape er lagt på selve konsollen for å dempe lysstripa. En trenger jo bare en liten bit helt fremst for å se status.

 

For batteribruk lønner det seg å justere lyset til DIM under settings selv om man maskerer på utsiden. Fordelen med å åpne og nappe ut ribbon i kontrolleren er at det er permanent og at det trekker mindre batteri.

 

Poenget med lyset er vel både for menneskelig og maskinell identifisering. Sony burde tilby å slå det helt av, spesielt om bare en kontroller er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...