Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

BLASPHEMY!

 

Neida, skjønner godt at Rockstar sine spill ikke alltid faller i smak. Var aldri superfan av GTA 5, men som gammel Clint Eastwood-fan henger alle spill i ville vesten rimelig høyt. Pluss at selv om Rockstar gjør mye teit (spesielt online-bit), så er de gode til å fortelle historier. Kommer alltid til å huske John Marston, Red Dead Redemption er det beste spillet Rockstar har laget så langt, så klart jeg er hypet  for oppfølgeren.

 

Spider-Man derimot? Det er et vente-på-at-det-ramler-under-150-kroner-spill, selv om jeg har flere utgaver av Edderkoppen-blader i hylla. Smaken er som baken!

 

Skal faktisk ikke ha noen flere spill enn Red Dead 2 i år som jeg vet om. Har vært et uvanlig dårlig år på spillfronten.

Hehehehe, ja, mine meninger om Rockstar er defifnitivt godt forankret i kategorien upopulære spillmeninger. :p Men ja, den typen spill fenger ikke like mye som før. RDR 1 klarte jeg aldri å komme inn i, desverre. Kanskje også noe av grunnen til at RDR2 ikke står høyt på radaren.

 

Husker det var kult med Vice City, og delvis San Andreas, som ung tenåring, men etter det har kursen bare vært synkende.

 

Spider-Man som karakter har jeg ikke i nærheten av like godt forhold til som deg. Kanskje det har gjort det lettere for meg å bli begeistret for spillet. Jeg gleder meg mer pga Insomniac, enn pga at det er Spider-Man. Synes Insomniac alltid lager spill som det er gøy å spille, noe jeg også ser i dette spillet. Siden jeg ikke har så stort forhold til karakteren, så blir ikke kritikken på at det ikke "passer" Spider-Man like viktig for meg.

 

Kjipt å høre at det har gått dårligere på spillfronten for deg i år.  :( 2018 har ikke vært like bra som 2017 for min del heller, men jeg synes fremdeles det har vært et godt år, og mye bra som ennå gjenstår. Om året har vært labert, så har du kanskje hatt mulighet til å gjøre litt dypdykk i backloggen? ;)

 

Interessen og overskuddet til å spille går ofte opp og ned hos meg også, og ekstra varierende etter at jeg nylig giftet meg, men jeg følger allikevel alltid greit med på utviklingen, og hva som kommer. Lar meg nok også for lett rive med i engasjementet rundt nye spill og maskiner, så kjøper langt mer enn jeg realistisk sett kommer til å spille (selv om jeg fremdeles mener å få spilt alt en gang :p ). Det fører til en evigvarende backlog, så jeg har egentlig aldri vært i beit for noe å spille, selv om det kan ha vært et labert år, eller to.

 

 

Dragon Quest XI er på vei neste måned og det ser veldig lovende ut. Blir spennende å se om det slår åtteren.

Oh, yes. Det er et av de spillene som kommer i løpet av 10 dager som jeg gleder meg mest til, sammen med Divinity: Original Sin 2 og Spider-Man.

 

 

Blandt annet Destiny 2 på PS+ neste mnd.

 

Så bra gikk det for det spillet altså :p

Hehehe ja, er vel kanskje også for å lokke til seg litt flere salg på den nye utvidelsespakken som kommer nå også.

 

Det er forøvrig ute gratis allerede, la det nylig til i biblioteket selv (selv om det er lite trolig at jeg noen gang kommer til å spille det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det vart egentlig det jeg fant ut, ny DLC 4.september eller hva det var. Spillet har jo i og fer seg solgt ganske greit totalt sett :)

Det er nok en lur taktikk å gi ut spillet med ps+ nå mtp. Forsaken expansion som lanseres 4. September. Ut fra det jeg har skjønt har destiny 2 vært en grei suksess for activision og bungie. Spiller det regelmessig på PC selv. Liker det veldig godt. Så kan fint anbefale andre å teste det ut. Det har nemlig sine øyeblikk.

Lenke til kommentar

La fra meg Destiny 2 rett rundt første utvidelse. Kom tilbake nå da de har forbedret svært mye. Spillet har mye fokus på PVE, enten solo, egen tremannsgruppe eller i grupper som spillet matchmaker for deg, litt mindre fokus på pvp multiplayer og raid der man må være 6 mann.

Det er heldigvis lett å finne folk å spille med, særlig på reddit (r/fireteams), og det er flere store norske grupperinger man kan joine.

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehehe, ja, mine meninger om Rockstar er defifnitivt godt forankret i kategorien upopulære spillmeninger. :p Men ja, den typen spill fenger ikke like mye som før. RDR 1 klarte jeg aldri å komme inn i, desverre. Kanskje også noe av grunnen til at RDR2 ikke står høyt på radaren.

 

Husker det var kult med Vice City, og delvis San Andreas, som ung tenåring, men etter det har kursen bare vært synkende.

 

Spider-Man som karakter har jeg ikke i nærheten av like godt forhold til som deg. Kanskje det har gjort det lettere for meg å bli begeistret for spillet. Jeg gleder meg mer pga Insomniac, enn pga at det er Spider-Man. Synes Insomniac alltid lager spill som det er gøy å spille, noe jeg også ser i dette spillet. Siden jeg ikke har så stort forhold til karakteren, så blir ikke kritikken på at det ikke "passer" Spider-Man like viktig for meg.

 

Kjipt å høre at det har gått dårligere på spillfronten for deg i år.  :( 2018 har ikke vært like bra som 2017 for min del heller, men jeg synes fremdeles det har vært et godt år, og mye bra som ennå gjenstår. Om året har vært labert, så har du kanskje hatt mulighet til å gjøre litt dypdykk i backloggen? ;)

 

Interessen og overskuddet til å spille går ofte opp og ned hos meg også, og ekstra varierende etter at jeg nylig giftet meg, men jeg følger allikevel alltid greit med på utviklingen, og hva som kommer. Lar meg nok også for lett rive med i engasjementet rundt nye spill og maskiner, så kjøper langt mer enn jeg realistisk sett kommer til å spille (selv om jeg fremdeles mener å få spilt alt en gang :p ). Det fører til en evigvarende backlog, så jeg har egentlig aldri vært i beit for noe å spille, selv om det kan ha vært et labert år, eller to.

Vokste opp med det første GTA og GTA 2 på PC, og husker GTA 3 var helt sinnsykt når det kom. Deretter ble det bare nye høydare med Vice City og San Andreas som i mange, mange år var det beste spillet jeg noen sinne har spilt helt til RDR toppet det. Har ikke noe forhold til Insomniac, utenom Spyro på PS1, kanskje derfor jeg ikke finnes interessert i Spider-Man spillet som kommer.

 

Når jeg tenker meg om er nesten de eneste spillene jeg virkelig har likt de siste årene open world-spill. Utenom Super Mario Odyssey som var ok+, så var det bare BoTW og HZD som var bra i fjor. Før der igjen var det Witcher 3. Med hederlige unntak som Uncharted 4 og SoTC så er det svært få spill de siste årene som har vært bra for min del. Blitt kravstor på mine gamle dager.

 

2018 har vært helt krise for min del på spillfronten. God of War og Octopath var begge gigantiske skuffelser, spesielt God of War. Digger linære spill og digger åpen verden spill, men sånne hybrider som God of War takler jeg ikke. Det hadde vært uendelig mye bedre om det var mer linært og kortere gå-avstander. Har faktisk ikke kommet et eneste spill i år som jeg har likt, så håper RDR2 redder inn året på tampen. Skal ikke ha noen andre spill enn det i år.

 

Men jeg sitter jo fortsatt og spiller et "middelmådig" spill som Titan Quest som jeg har langt over tusen timer i, så ja. Rart hva som fenger. Har heldigvis fått ryddet unna en del i backloggen, det har vært digg. Crash Bandicoot på PS4 var gøy, Ratchet & Clank også.

Lenke til kommentar

Men jeg sitter jo fortsatt og spiller et "middelmådig" spill som Titan Quest som jeg har langt over tusen timer i, så ja. Rart hva som fenger. Har heldigvis fått ryddet unna en del i backloggen, det har vært digg. Crash Bandicoot på PS4 var gøy, Ratchet & Clank også.

 

Over tusen timer? Det er jo et halvt årsverk... Hvordan? 

Lenke til kommentar

Over tusen timer? Det er jo et halvt årsverk... Hvordan? 

Spillet har vært ute på pc i kanskje et tiår snart. Regner med han må ha spilt det på pc tidligere og ble fristet til å spille det igjen da det kom ut på ps4. Vurderte det samme selv. Er et bra spill om du liker mytologi (inkluderer bla både egyptisk og gresk).

Lenke til kommentar

GTA er en sånn serie som bare har blitt bedre og bedre. Jeg har spilt nesten hvert eneste spill som har kommet siden eneren. I dag klarer jeg ikke å spille de eldre spillene i serien i mer enn noen minutter, men GTA5 er noe av det beste jeg har spilt.

Tja, syns fortsatt både San Andreas og GTA 4 henger mye høyere enn GTA 5. Liberty City Stories også. Syns de forandra for mye i 5, og likte ikke historien så godt heller.

 

Over tusen timer? Det er jo et halvt årsverk... Hvordan? 

 

Spillet er gammelt. Tusen timer er ingenting i forhold til hva mange har i spill som forskjellige MMOer eller Dota. For ikke å snakke om CS.

 

Spillet har vært ute på pc i kanskje et tiår snart. Regner med han må ha spilt det på pc tidligere og ble fristet til å spille det igjen da det kom ut på ps4. Vurderte det samme selv. Er et bra spill om du liker mytologi (inkluderer bla både egyptisk og gresk).

Bingo! Har hatt spillet i 10 år nå, og spillet har nærmere 40 ulike klassekombinasjoner så går jo aldri lei heller. Har det kun på PC, tørr ikke kjøpe det på PS4 eller Switch for da får jeg aldri spilt noe annet. Vært mye av og på med det spillet, men har som regel et par reiser fra start til slutt i året. Det er et 10/10 spill på alle måter. Holder seg utrolig bra også, spesielt grafikkmessig. Ragdolleffekten er jo hysterisk i seg selv når man blir overpowered.

 

Lange gåavstander i God of War altså? Er jo fast travel punkter i fleng på kartet etter hvert :huh:

 

Eller har jeg bare en glansprydet hukommelse ?

Fader, det er det jo. Spiller som regel bare en time her og der før jeg går lei så glemmer alltid hva jeg skal mellom hver gang og at fast travel eksisterer. Trodde jeg var ferdig en kveld men så havnet Atreus i trassalderen og spillet ble avinstallert for å få plass til noe annet.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Playstation-tid er alenetid. Nok folk på jobben og i huset generelt. Vil ikke snakke med folk der også

For all del. Jeg spiller mye singleplayer også, og vi går en fin høst i møte med mange spennende SP-titler, men jeg synes det er chill å logge på, joine en partychat med jevngamlinger og raide eller lage mayhem mens vi diskuter barn, samfunn, jobb/ikke jobb eller er mer barnslige enn 12-åringer. Er det ingen kjente online fiser jeg rundt på egen hånd. Føler D2 er bedre på denne balansen nå enn for 6 mnd siden..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...