Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Man må skille mellom "Collectors edition", og "merchandise". Som regel er det snakk om f.eks. vinyl figurer fra spillene. Men til Borderlands  2? Fikk man jo også kjøpt en slik fysisk "Loot box" uten selve spillet. Man antar vel at kjøperen allerede har spillet, og ikke er interessert i å betale for det en gang til.

 

Når det gjelder "Collectors edition" til over tusenlappen ergrer det meg at spesielt Ubisoft ikke legger med "Gold" edition av spillet, slik at man må kjøpe "Season pass" i tillegg. Det føkker noe så jævlig med OCD'en min! :p

 

Sånn sett foretrekker jeg nesten "Merchandise" uten spillet, fordi man kan kjøpe "Gold" edition uten å måtte ergre seg over at man egentlig allerede har spillet i "Collectors edition'en" man kjøpte...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På slike pakker som ikke inneholder selve spillet burde de merke dem tydelig både i produkttittel og gjerne på et klistremerke på boksen som er lett å ta av for dem som måtte ønske en clean boks etter kjøp.

 

Selve konseptet er jo forståelig og sikkert til glede for noen, men det er bare irriterende om man som uinformert kjøper det og tror spillet følger med.

Lenke til kommentar

Folk må la være å kjøpe slikt....Ellers fortsetter de bare med det.. Har boikottet Sony mobiler fremover av samme prinsipp. Fjerner mini-jacken fordi apple gjorde det for å få mersalg, og finner på masse bullshitgrunner til at det er sånn. Brukerne vil ikke, men skjønner jo at de prøver seg, og gjør det fordi de kan (hvis folk likevel kjøper det, vel og merke)..

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg så stor på å kjøpe collectors editions så for min del gjør det lite hvordan de selger det.

Samlet masse på det da jeg var yngre, men til et visst punkt innså jeg vel at det bare var en masse billig kina-loot som ikke var verdt prisen de tok for det. Forsøkte å selge unna på finn og facebook, men endte opp med å gi bort mesteparten da ingen ville betale for det :-p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første gangen jeg spilte det spillet var jeg for ung/dumm til å helt forstå det aspektet av spillet, men når jeg i litt eldre alder spilte gjennom PS3 versionen av spillet kan jeg nok si at spillet fikk en ganske annen betydning for meg, samt ble en av mine absolutte favoritter av spill. Har enda ikke kommet meg rundt til å få spille PS4 remaken, men må få gjort det snart.

Lenke til kommentar

Vi var et par stykker som postet hvilke spill de hadde i Nintendo Switch-tråden, og da ble jeg nyskjerrig på hva jeg egentlig har på Playstation 4:
 

  • A Way Out - Forsåvidt kult, men ble for ensformig i lengden. 
  • Assassins Creed Origins - Mitt første AC-spill. Ble ikke veldig imponert over gameplayet eller historien, og ga meg etter 5 timer, men digger settingen. 
  • Crash Bandicoot N`sane Trilogy - Bra samling, og bra remaster. Har ikke fullført noen av de enda. 
  • Fallout 4 - Et eneste stort sukk, og det kjører elendig på vanlig PS4. 
  • Final Fantasy XV - Også et eneste stort sukk, tok 17 timer å fullføre og jeg angrer på de alle sammen. 
  • God of War - Absolutt et bra spill, men det blir for mye frem og tilbake overalt og mye "nedetid". Ganske skuffende. "BOY!"
  • Grand Theft Auto 5  - Fungerer veldig bra på PS4, selv om jeg fortsatt venter på enspiller DLC som vi ble lovet. 
  • Horizon Zero Dawn - Det beste spillet som kom ut i 2017, og et må-ha spill på PS4.
  • The Last Guardian - Har enda ikke fått spilt det ordentlig, ble ikke engasjert. 
  • The Last of Us Remastered - Et mesterverk, nå i bedre oppløsning og 60fps.
  • Life is Strange - Overraskende bra og spennende
  • Metal Gear Solid V - The Phantom Pain - Fortsatt uåpnet i plasten. 
  • NieR: Automata - Også fortsatt uåpnet i plasten. 
  • The Order: 1886 - Helt ok underholdning, var ikke så ille som folk skal ha det til. 
  • Ratchet & Clank - Morsomt og koselig spill, som å spille en Pixar-film. 
  • Shadow of the Colossus - Det var høydepunktet på PS2, og det er høydepunktet på PS4 også. Slik skal en remaster/remake gjøres!
  • Uncharted The Nathan Drake Collection - Fulgte med konsollen, absolutt kule spill selv om 1 og 3 er monumentalt kjedeligere enn 2.
  • Uncharted 4 - Fantastisk!
  • Uncharted The Lost Legacy - Uncharted fungerer overraskende bra uten Nathan Drake. Absolutt et bra spill!
  • The Witcher 3 - Wild Hunt - Et må-ha spill. Har rundet det 4 ganger.. 
     

Hadde færre spill enn jeg trodde, men så solgte jeg nylig halve Playstation 4-samlingen min men husker nesten ikke hva det var en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå måtte jeg tenke litt men, tror dette er en komplett liste:

 

  • Horizon Zero Dawn - Hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg en PS siden 1. gen Xbox. Så absolutt verdt det.
  • Uncharted The Nathan Drake Collection - Bærer preg av å være gammelt, 2'en best.
  • Uncharted 4 - Veldig bra
  • Uncharted The Lost Legacy - Helt ok
  • God of War - En av mine absolutte favoritter
  • Witcher 3 - Startet i utgangspunktet på PC, men trangen til å sitte på sofaen med en kontroller ble for stor. Et unikum, første og eneste singleplayer RPG som faktisk har fenget meg. Savner riktignok FPS'en jeg fikk på PC.
  • Ratchet & Clank - Kjøpt på tilbud, aldri spilt. 
  • NieR: Automata - Måtte prøve etter å ha hørt så mye positivt, fenget ikke meg.
  • Detroit: Become Human - Bra annerledes spill, vurderer en runde 2 hvor jeg tar helt andre valg.
  • Persona 5 - Litt som forventet, så var ikke dette noe for meg.
  • Crash Bandicoot Remake - Nostalgi alene, holder ikke mål mot moderne spill, det er tross alt en carbon-copy av spill for 1. gen PS med finere utseendet.
Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Haha. Begynte å laste ned Mafia III på Plus i går, og etter noen gigabyte var det "ready to use". Jeg startet opp og lurte på hva det kunne innebære. Jau, "ready to use" er i dette tilfellet at man kan sitte og glane på lasteskjermen inne i programmet, i stedet for å kjøre prosessen i bakgrunnen. Installing... 54%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Variety is the spice of life  :)

 

De bruker sine egne servere heller en PSN til formålet.

Alt PS4 kan aksessere må ikke være i PSN, så de har vel valgt å styre med oppdateringer selv.

Trodde Sony hadde en rigid QA på hva som slipper inn av kode på maskinene med signering, men dette skjer kanskje uavhengig av CDN.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hallo folkens! Trenger litt HJELP! Jeg tenkte jeg skulle prøve Ghost Recon Wildlands, de har standard, deluxe og gold, jeg kjøpte deluxe for 219 kr, men på selve utsjekkingen står det standard edition 219 kr, men på kvitteringen på mail står det Deluxe edition 219 kr kr så er ganske forvirret nå, selve nedlastningen er ikke ferdig, men hva skjer om jeg har fått standard edition og betalt for deluxe? Noe som vet hvem jeg kan kontakte da? 

Lenke til kommentar

Deluxe Edition er antagelig standard edition pluss noen ekstra nedlastbare tilleggspakker inkludert i prisen. Sjekk beskrivelsen til Deluxe Edition for å se hva som følger med ekstra, også må du sjekke om du kan laste ned dem gratis.

Ja fikk det opp nå, at det ble låst opp, takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...