Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Red Dead 1 er kroneksempelet på at Xbox 360 var mye bedre enn PS3. Klarer ikke spille Red Dead 1 på PS3, der ser forferdelig ut i forhold på 360.

 

Ja teksturene blinker omtrent, supper jaggy kanter og vanvittig lav framerate. Føles ekstremt mye mindre enn 30 hehe. Men frister fint lite å kjøpe en One X bare for dette, hvis ikke One X blir helt overlegen PS4 Pro på toeren også da........ det håper jeg ikke skjer.

Lenke til kommentar

Ja teksturene blinker omtrent, supper jaggy kanter og vanvittig lav framerate. Føles ekstremt mye mindre enn 30 hehe. Men frister fint lite å kjøpe en One X bare for dette, hvis ikke One X blir helt overlegen PS4 Pro på toeren også da........ det håper jeg ikke skjer.

 

Tanken var vel at du kunne funnet en "vanilla" XBOX One til noen hundrelapper og spilt det på den i stedte for på PS3. RDR flyter, og ser bedre ut, på XBOX One i backwards compatibility mode, enn på vanlig X360. Også får man en liten boost med XB1S over den igjen, fordi den har litt kjappere CPU. Mens på XB1X har de tryllet enda litte grann til med grafikken. Eurogamer har sammenliknet grafikken i versjonene og telt fps. :)

Lenke til kommentar

Tanken var vel at du kunne funnet en "vanilla" XBOX One til noen hundrelapper og spilt det på den i stedte for på PS3. RDR flyter, og ser bedre ut, på XBOX One i backwards compatibility mode, enn på vanlig X360. Også får man en liten boost med XB1S over den igjen, fordi den har litt kjappere CPU. Mens på XB1X har de tryllet enda litte grann til med grafikken. Eurogamer har sammenliknet grafikken i versjonene og telt fps. :)

 

Ja så Digital Foundry testen. PS3 dipper nedi 14 fps flere ganger mens Xbox One er stabilt 30. Vurderer nesten å stoppe å spille det på PS3 og kanskje vurdere X'en så jeg får spilt beste versjonen. Er vel flere spill etterhvert man trenger X'en til også.....mye penger men.

Tenker på det, var nettopp lave frameraten som gjorde at jeg stoppet å spille det på PS3 for mange år siden husker jeg. Blir seriøst sjøsyk når det er så lav framerate.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Lånte RedDead Redemption selv på PS3 tilbake den gang,men tror bare jeg spillte en 3-4 timer eller noe. En ganske treg start kombinert med horribel fps førte vel til at jeg aldri spilte noe mer. Plukket opp spillet på 360 + Undead Nightmares (regner med det også funker) for litt siden som jeg tenkte å spille igjennom på One S :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja så Digital Foundry testen. PS3 dipper nedi 14 fps flere ganger mens Xbox One er stabilt 30. Vurderer nesten å stoppe å spille det på PS3 og kanskje vurdere X'en så jeg får spilt beste versjonen. Er vel flere spill etterhvert man trenger X'en til også.....mye penger men.

Tenker på det, var nettopp lave frameraten som gjorde at jeg stoppet å spille det på PS3 for mange år siden husker jeg. Blir seriøst sjøsyk når det er så lav framerate.

 

Det er "DnB kampanje" på Power nu! Frem til lørdag er et veldig fint tidspunkt å handle X på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke huske at RDR kjørte dårlig på PS3. Men da var jeg jo vant med GTA4, og det var bare sorgen.

 

GTA 4 fra 2008 spiller jeg på GTX 1070 og i7-7700HQ i 1920 x 1080 med ENB, og selv det er i minste laget, så en må legge crack over i Steam-katalogen og legge inn stub som erstatter games for windows så kjører det greit nok.

 

Vil ikke engang tenke på hvordan det var upatchet når det kom ut.

 

GTA 5 er rimelig bra optimalisert i forhold, men de har barbert vekk den gode fysikk-simuleringen. Det kjører bra på PS4.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

RDR har en lang, treg start. Faktisk synes jeg ikke spillet ble skikkelig bra før vi kom til Mexico. Da får historien fart på seg.

Syns fremdeles starten på RDR er en av de beste startene på et spill noen sinne. Armadillo føltes som en storby, hjalp sheriffen der litt, møtte Bonnie som hadde mye bra dialog sammen med Marston. Det som gjør RDR til et fantastisk spill er at det er litt "tregt", man rekker å leve seg inn i western-settingen på en bra måte.

 

Håper RDR2 kjører samme opplegg. At det ikke nødvendigvis er action fra første minutt men at man rekker å "leve" i ville vesten.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Syns fremdeles starten på RDR er en av de beste startene på et spill noen sinne. Armadillo føltes som en storby, hjalp sheriffen der litt, møtte Bonnie som hadde mye bra dialog sammen med Marston. Det som gjør RDR til et fantastisk spill er at det er litt "tregt", man rekker å leve seg inn i western-settingen på en bra måte.

 

Håper RDR2 kjører samme opplegg. At det ikke nødvendigvis er action fra første minutt men at man rekker å "leve" i ville vesten.

Enig! Jeg foretrekker faktisk delen av spillet som er frem til Mexico.

Lenke til kommentar

Har du link? Sett gjennom hele power.no og googla uten å finne noe. 

 

Du betaler bare med DnB Mastercard, så trekker de av 20% på regningen. :)

 

https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/supertilbud.html?tms_click=link_text_p_supertilbud

 

Edit: Jeg har kjøpt alle mine iPads slik, og var visst ikke eneste som gjorde det, da de er unntatt fra kampanjen nå. :p

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...