Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Tomb Raider reboot spillene syns jeg er en helhetlig bedre opplevelse enn de gamle Uncharted spillene for og være ærlig. Uncharted 4 er jo i en helt egen klasse syns jeg da, men så er det også en sinnsykt latterlig forbedring i forhold til de gamle spillene som jeg med hånden på hjerte syns er vanvittig oppskrytte greier.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tomb Raider-rebooten og spesielt Rise of the Tomb Raider er fullt på høyde med Uncharted 2 og 3 og milevis bedre enn 1, men ikke på høyde med 4. Gameplay-messig vil jeg si de er likeverdige, men historien i Uncharted 4 er veldig mye bedre skrevet enn noe Tomb Raider har levert noensinne. 

 

Uncharted 1 var såvidt jeg husker en launch-tittel og det var et av de bedre spillene du kunne kjøpe til PS3 da den var helt ny. Det toppet vil jeg påstå alt av lignende spill på PS2 og på det tidspunktet hadde Tomb Raider gått på tomgang en stund. Når Uncharted 2 kom ble det totalt overskygget.

Lenke til kommentar

Tomb Raider rebooten på PS3 var bra, syns det fungerte bra på øya der som man låste opp nye steder etterhvert når man gikk bedre utstyr. Men jeg spilte Rise of the Tomb Raider like etter Uncharted 4 og fytti grisen så mye dårligere det er på alle måter, historie, animasjon, samle ditt og datt og alt mulig. Nei uff, stor fan av Tomb Raider 1 og 2 (de gamle) men etter Rise dropper jeg i hvertfall Shadow. Håper på en reboot av rebooten, med mer fokus på gåter og utforskning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes personlig at både Uncharted 1-4 + Lost Legacy (?), samt reboot-serien av Tomb Raider er latterlig bra, alle sammen. Spilte vel alle og gjennomført alle i den rekkefølgen de kom ut. Jeg koser meg /har kost meg utrolig med alle sammen, og har egentlig ikke noe behov for å rangere dem :) De er uansett i spilltopppen for meg.

Lenke til kommentar

Collect-a-thon-elementer i spill har vært en pest og en plage i mange år. Jeg forstår ikke hvorfor dette fortsatt er så utbredt eller hvem det er som faktisk synes denne typen gamplay er gøy. Selv toppspill med mer enn nok ben å stå på, som God of War 2018 eller The Witcher 3, føler seg nødt til å ha denne typen repeterende og gørr kjedelig gameplay. Jeg håper denne trenden dør en stille død snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så la være? 

Spill med "collect-a-thon-elementer" gjør det veldig sjeldent som en obligatorisk del av spillet (i den forstand du MÅ gjøre det for å fullføre hoveddelen av spillet), og at det er heller er noe ekstra for de som faktisk får noe glede av det.

Lenke til kommentar

Collect-a-thon-elementer i spill har vært en pest og en plage i mange år. Jeg forstår ikke hvorfor dette fortsatt er så utbredt eller hvem det er som faktisk synes denne typen gamplay er gøy. Selv toppspill med mer enn nok ben å stå på, som God of War 2018 eller The Witcher 3, føler seg nødt til å ha denne typen repeterende og gørr kjedelig gameplay. Jeg håper denne trenden dør en stille død snart.

Tja, kommer litt an på hvordan det gjøres også. Spill der det å samle ting egentlig er hovedfokuset, som i gode gamle spill som Mario, Banjo-Kazooie, Spyro, Jak & Daxter, Ratchet & Clank, osv, slike spill elsker jeg fremdeles den dag i dag. Samme med god gammeldags point & click adventure, der er jo også fokuset på å samle ting for å løse gåter, og elsker den typen spill også.

 

Men ja, det er mye regelrett dritt der ute også, med et tonn collectibles kastet inn kun for å kunstig forlenge spilletiden. Tror det var Assassin's Creed 2 der jeg først begynte å føle på denne trenden, men det plager meg foreløpig ikke så mye egentlig, bare litt lettere irritasjon i ny og ne. Jeg er sånn at jeg liker å gå for å fullføre spillene mine 100% der det er mulig å gjøre det, så jeg samler bare dette smånipset uansett. :p

Lenke til kommentar

Elsker Uncharted, har aldri helt klart Tomb Raider. Alt for mye collect ditt og datt og att og fram.

 

Uncharted 2 og 3 er jo litt mer intensitet enn Tomb Raider selv om det er noen innslag av det også i Tomb Raider, selv om ingen av dem er i FPS-land, men synes Uncharted 4 er litt nærmere

Lenke til kommentar

Om man faktisk går glede av å finkjemme hver krik og krok for å finne 100/100 av den samme gjenstanden eller gjøre den samme oppgaven om og om igjen i håp om en eller annen belønning, så må man ha det ganske kjedelig sånn generelt sett. Å finne alle 51 av Odins ravner i God of War er et perfekt eksempel. Det minner meg om den langt verre sidequesten i Grand Theft Auto 4 der du skulle finne og drepe 200 duer spredt rundt i byen, noe som tok utrolig lang tid og var omtrent umulig uten guide.

 

Ja, det er valgfritt og jeg kommer aldri til å gjøre denne typen quests, men det ville hevet kvaliteten på spillet om det ikke hadde denne typen padding. Utviklerne bør heller stole på at spillet er langt nok som det er, og at et spills kvalitet på ingen måte måles i hvor lang tid det tar. Verdens beste kake er ikke verdens største kake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...