Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke kan gjøre grafikkinstillinger på konsollspill. Da hadde Sony kunne skryte av fantastisk grafikk i trailerne sine, og brukerne kunne velge selv om de vil ha flottest mulig grafikk, eller 60fps.

Har stilt samme spørsmål selv flere ganger og forklaringen jeg har fått er vel i utgangspunktet at CPUen til konsollenne er for svake til å takle 60 fps uten å gjøre endringer som har større innvirkninger enn bare grafisk. Har en del å gjøre med objekter på skjermen samtidig, fysikk osv. Som i ganske mange spill gjør 60 fps umulig å oppnå uten større redesigns som vil slå negativt ut på 30 fps versionen av spillet.

Lenke til kommentar

Faktisk er jeg glad for at PS4 har så få innstillinger som den har og ønsker egentlig at den skulle hatt enda færre. Noe av argumentet for å spille på konsoll fremfor PC har vært nettopp enkelheten, selv om den dessverre er blitt utvannet de siste par konsollgenerasjonene. Så får heller de som vil ha full kontroll for å optimalisere ytelsen holde seg til PC. 

 

PS2 var for min del en perfekt konsoll; et absolutt minimalt OS og bare å slenge inn spillene og spille. Ingen installering og ingen oppdateringer nødvendig, og jammen var den bakoverkompatibel i tillegg. Hva man fikk til før altså.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

2 innstillinger kunne jeg tenkt meg. En preset knapp som tillot deg å endre mellom 30 eller 60 fps i de spillene dette var mulig samt at en FOV slider var påkrevd i alle fps spill. Sistnevnte fordi jeg har måtte gi opp på somme spill som ikke har dette da jeg blir fysisk dårlig og kvalm av å spille de med for smal FOV.

 

Ellers er det helt greit at store innstillings menyer for grafikk holder seg til PC.

Lenke til kommentar

Sitter man på god avstand så ser man ikke forskjell mellom 4K og 1080P. Har testet dette flere ganger i spill og i filmer. Har en heftig OLED TV og switcha mellom 1080p innhold og 4K uten å se noe forskjell, men HDR og alt annet er det klar forskjell med. 

 

4K er nok viktigere for PC gaming da man sitter tett oppi skjermen. Der er det klar forskjell bare fra 1080p til 1440p.

Lenke til kommentar

Er dette headsettet bra utenom micen? Kunne tenkt meg et trådløst headset til PS4 men spiller aldri multiplayer.

Ingen av de headsettene har vært noe særlig bra lydmessig.

Ville hoppet over dette også og heller kjøpt noe mer gjennomtestet som TurtleBeach, Tritton, Astro, Steelseries......

Jeg hadde forrige gold-heaset og det gikk rett i retur pga elendig lydkvalitet.

Lenke til kommentar

 

Nå gidder jeg ikke mer.

 

Drar og kjøper meg Pro i dag eller i morgen. Skal derfor selge bare PS4 konsollen med en håndkontroll. Ser at prisene spriker litt på finn. Klarer man å selge den for 2000,- mon tro? Har 1 TB HD..

Endelig. :green::thumbs:
Yup. Endte opp med innbytte hos Gamestop. Et par spill med og 2k i mellomlegg. Ok når man bare vil bli ferdig med det.
Lenke til kommentar

Mange taktiske gamingheadset er vel mest designet for å ha en papplyd fordi det er de viktigste frekvensene for å høre best mulig viktige lyder som skjer rundt en i presens-frekvensspektret. God lyd er vel mest en uting i denne sammenheng selv om det er mer realistisk og høres mye mer fyldig ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser det har kommet en ny revisjon av det klassiske Gold headsetet, men nok en gang er det snakk om en rimelig potet mic. Trist at Sony ikke makter å få til den mikrofonen altså :p

Fin pris! Mikrofon brukes sjeldent, men savner "surround"-lyd som virker til spill. Kanskje det må handles.
Lenke til kommentar

 

Er dette headsettet bra utenom micen? Kunne tenkt meg et trådløst headset til PS4 men spiller aldri multiplayer.

Ingen av de headsettene har vært noe særlig bra lydmessig.

Ville hoppet over dette også og heller kjøpt noe mer gjennomtestet som TurtleBeach, Tritton, Astro, Steelseries......

Jeg hadde forrige gold-heaset og det gikk rett i retur pga elendig lydkvalitet.

 

Støtter dette. Har brukt Turtle Beach Elite 800 i flere år, og er fremdeles veldig fornøyd, men selvfølgelig, du får det du betaler for, og Gold headsettene er jo vesentlig billigere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...