Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt glede og sorg på samme tid. Forstod det sånn på Level 5 at handlingen i Ni No Kuni var gjort ferdig i eneren, og at det ikke ville bli noen direkte oppfølger. Håpte derfor på Dark Cloud 3 :( Blir nok fantastisk med et nytt NNK, men har sett frem til et nytt dark cloud lenge. Får kose meg med nyversjonen av dark cloud imens :)

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan det plutselig er helt greit å betale to ganger for spill man allerede kanskje eier. Mer enn prinsipp sak for meg at jeg betaler ikke to ganger for et spill jeg allerede har. Nok av utlegg I hverdagen.

Hva mener du? Har det noengang ikke vært greit så lenge det er valgfritt, og kunden ikke blir lurt på noe vis? Jeg har flere versjoner av enkelte spill av forskjellige årsaker, og hvis Valkyria Chronicles kommer ut til PS4 neste år, så kommer jeg til å kjøpe det også, til tross for at jeg allerede har det til PS3. Grunnen til det er så enkel som at jeg ønsker å støtte produkter jeg liker.

 

Når det kommer til spill som Full Throttle og Day of the Tentacle så er ikke disse mulig å få tak i lengre. Og selv om man skulle ha softwaren fremdeles, så er det kanskje lettere sagt enn gjort å få det til å fungere på moderne maskinvare.

Jeg er ekstremt glad for at Grim Fandango kom ut på PS4 tidligere i år.

 

Det er mange gode grunner til å kjøpe spill på nytt, men den eneste grunnen til at det skulle være en uting er, som sagt, om man skulle bli lurt eller tvungen til å gjøre det.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Mener du at forbrukere ble lurt fordi XB-One og PS4 ikke er bakoverkompatible? Ble det noengang lovet at de garantert skulle være det? Hvis ikke er det naivt å anta denslags. PS3 var bakoverkompatibel en periode, men det ble det slutt på. Xbox 360 var ikke det da den kom ut, men den ble det etterhvert. Delvis i alle fall. Konsollprodusentene ønsker åpenbart ikke å gjøre konsollene bakoverkompatible hvis de kan unngå det, så jeg må bare riste på hodet hver gang jeg hører om folk som kvitter seg med forrige generasjons konsoll så fort det kommer noe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om jeg er kjempefan av bakoverkompatibilitet, og hele veien siden PS2 har bejublet det mye, så syns jeg kanskje, når jeg tar et steg tilbake og ser det i perspektiv, at spillere har blitt litt bortskjemte med det. Eller ihvertfall at vi ble det med PS2-PS1 (og delvis PS3). 

Ja, det er kjempekult å få spille spill fra eldre generasjoner på din nye konsoll, men det blir feil når vi som forbrukere skal kreve dette, og at det atpåtil ikke skal koste noen ting. At PS2-spill nå kommer til PS4 er en kjempebonus, det var aldri noe noen har blitt lovet eller garantert. At jeg da må betale 129 kr for å f.eks få spille Dark Cloud igjen, er en liten pris å betale. Det er ingen som tvinger meg til det, og om jeg ønsker å spille den fysiske kopien jeg allerede eier, så kan jeg fint fyre opp PS2 og spille den der. Der den var ment å spilles, på den eneste maskinen jeg som forbruker faktisk kan kreve at den skal fungere. Alt annet er en bonus.

Har du ikke lenger den gamle PS2-maskinen til å spille spillet ditt, sier du? Nei vel, da må du faktisk godta å betale litt for å spille.

 

Så jeg betalte gladelig for Dark Cloud i dag, selv om jeg kjøpte det for alle lommepengene mine back in the day for 13 år siden.

129 kr i dag for å vise Level-5 at jeg elsker spillet deres, og at jeg håper de en dag lager Dark Cloud 3.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Mener du at forbrukere ble lurt fordi XB-One og PS4 ikke er bakoverkompatible? Ble det noengang lovet at de garantert skulle være det? Hvis ikke er det naivt å anta denslags. PS3 var bakoverkompatibel en periode, men det ble det slutt på. Xbox 360 var ikke det da den kom ut, men den ble det etterhvert. Delvis i alle fall. Konsollprodusentene ønsker åpenbart ikke å gjøre konsollene bakoverkompatible hvis de kan unngå det, så jeg må bare riste på hodet hver gang jeg hører om folk som kvitter seg med forrige generasjons konsoll så fort det kommer noe nytt.

 

har ikke sagt noe om det, jeg bare sier at MS ikke tvinger folk til å kjøpe de spillene på nytt.

noe Sony også mest sansynelig kunne ha fått til også hvis de ville.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan det plutselig er helt greit å betale to ganger for spill man allerede kanskje eier. Mer enn prinsipp sak for meg at jeg betaler ikke to ganger for et spill jeg allerede har. Nok av utlegg I hverdagen.

I utgangspunktet forsøker jeg å unngå det så langt som mulig. Men i noen tilfeller har man gjort ekstremt mye arbeid med tittelen. Noen remakes fra en plattform til en annen er vesentlig mer enn bare en port og da ser jeg ikke dette som det samme produktet. Ost er ikke alltid bare ost.

 

Eks. kjøpte jeg GTAV på PS3 men fikk aldri tid til å spille det utover noen få timer. Når det hadde blitt gjort mye arbeid for å få det ut på PS4 ville jeg heller spille en vesentlig bedre versjon enn PS3 utgaven og kjøpte det igjen til PS4. Hadde det dog kommet il PC samtidig hadde jeg heller kjøpt det der, men jeg kjøpte det selvsagt ikke på PC i tillegg. Hører til historien at GTA ofte er et bomkjøp for min del og det kun ble 10 dyre timer totalt sett. Stort sett klarer jeg å stagge nysjerrigheten til å ikke bruke en krone om det ikke kommer en demo eller trial og jeg er usikker på om jeg kommer til å spille mer enn en brøkdel, men i dette tilfellet var jeg i for stor grad nysjerrig på kvaliteten av arbeidet.

 

Uansett er Rockstar en aktør jeg gjerne støtter da jeg venter som veslegutten på lille julaften til RDR2 skal komme.

Skulle jeg hatt stor glede av å kjøpe en PS2 tittel på PS4 så hadde jeg også gjort det men det skjer nok ikke for min del da jeg vet at rosa-nostaligen ofte overgår den faktiske gleden jeg får av opplevelsen for min del.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...