Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Ok, her kommer et hypotetisk teknisk spørsmål:

 

Gitt at man har en PS4 500GB man har brukt en stund, og får en splitter ny ut av boksen PS4 med samme kapasitet som gave. Istedenfor å bruke tid på å ta backup av eksempelvis 300+ GB med data, kan man rett og slett bytte om HDD på konsollene og alt vil virke som før på den nye konsollen? Bør man evt. starte opp den nye konsollen først og logge inn med samme bruker så systemet registrerer samme bruker først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På PS3 var jo dataene kryptert så det der ikke gikk. Vet ikke om det er annerledes på etterfølgeren.

Mener det er slik på PS4 også.

Min var på service, og jeg tok vare på harddisken med alle spillene på.

Da jeg fikk ny PS4, ville den ikke godta den gamle HDD. Den måtte formateres i nye PS4, og jeg måtte laste ned alle spillene på nytt.

Nettlinjen gikk i ett kjør en 2-3 dager.

Lenke til kommentar

 

På PS3 var jo dataene kryptert så det der ikke gikk. Vet ikke om det er annerledes på etterfølgeren.

Mener det er slik på PS4 også.

Min var på service, og jeg tok vare på harddisken med alle spillene på.

Da jeg fikk ny PS4, ville den ikke godta den gamle HDD. Den måtte formateres i nye PS4, og jeg måtte laste ned alle spillene på nytt.

Nettlinjen gikk i ett kjør en 2-3 dager.

 

stemmer det, harddisken må formateres før den virker i ny konsoll

Lenke til kommentar

Er mer det at spillet er vel ikke gått Gold enda... Ikke lest det noen plass ihvertfall. Derfor reagerer jeg litt når spillet tilsynelatende er blitt trykt opp og allerede sendt ut til lager.

 

Og jeg er helt enig newman221. Selv synes jeg det er mye bra som blir lansert for tiden. Men det er mye bugs å dritt altså. Jeg er glad jeg har ventet med å spille mange spill flere mnd etter lansering. 2-3 mnd etter lansering så er det ok å kjøpe nye spill idag synes jeg.

Lenke til kommentar

Er mer det at spillet er vel ikke gått Gold enda... Ikke lest det noen plass ihvertfall. Derfor reagerer jeg litt når spillet tilsynelatende er blitt trykt opp og allerede sendt ut til lager.

 

Og jeg er helt enig newman221. Selv synes jeg det er mye bra som blir lansert for tiden. Men det er mye bugs å dritt altså. Jeg er glad jeg har ventet med å spille mange spill flere mnd etter lansering. 2-3 mnd etter lansering så er det ok å kjøpe nye spill idag synes jeg.

 

Problemet nå er at utgiverne vil legge ut spillene for salg så fort som mulig for å tjene raske penger. Dermed går de ikke over ulike detaljer i spillet som til slutt bugger eller ikke fungerer ved launch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...