Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Fordi en film koster kanskje opp mot 150 kr. Spill tar de 500 kr for. Det er stor forskjell på å bruke 450 k og 1500 kr.

 

Tenkte mest på disse PS2 spillene som er kommet nå. Men det samme går forøvrig for dyre spill. En film koster gjerne det samme eller mer når en kjøper det på nytt. Og er et produkt en bruker et par timer på. Mens spill varer 6-100 timer alt etter hvilke spill det er. 

 

Hva er det med at endel mener at et spill mister verdi pga det ikke er nytt. Og at arbeidet med å gjøre det bedre ikke er verdt prisen? Og hvorfor er det ikke slik med filmer? 

 

EDIT: Og ja jeg skjønner at det er ikke det samme å bruker 120kr og 500kr. En dritter jo ikke penger. Men er tankegangen bak det hele jeg ikke helt skjønner. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi en film koster kanskje opp mot 150 kr. Spill tar de 500 kr for. Det er stor forskjell på å bruke 450 k og 1500 kr.

Igjen, hvis man ikke tvinges til å kjøpe spill på nytt, så ser jeg ikke problemet. Spill er en hobby og interesse, og man kan ikke sette grenser for pengebruk på noe man liker. Hadde jeg fortalt deg hvor mye jeg har brukt på radiostyrte modellbiler, så hadde du kanskje fått bakoversveis. Men jeg pleide å være inn i det, så jeg har aldri angret på noen av kjøpene.

Lenke til kommentar

 

 

Fordi en film koster kanskje opp mot 150 kr. Spill tar de 500 kr for. Det er stor forskjell på å bruke 450 k og 1500 kr.

Tenkte mest på disse PS2 spillene som er kommet nå. Men det samme går forøvrig for dyre spill. En film koster gjerne det samme eller mer når en kjøper det på nytt. Og er et produkt en bruker et par timer på. Mens spill varer 6-100 timer alt etter hvilke spill det er.

 

Hva er det med at endel mener at et spill mister verdi pga det ikke er nytt. Og at arbeidet med å gjøre det bedre ikke er verdt prisen? Og hvorfor er det ikke slik med filmer?

 

EDIT: Og ja jeg skjønner at det er ikke det samme å bruker 120kr og 500kr. En dritter jo ikke penger. Men er tankegangen bak det hele jeg ikke helt skjønner.

Jeg er tildels enig jeg. GTA V eier jeg både til Ps3 og Ps4. Begge er også betalt fullpris for.

 

Jeg har ikke satt meg veldig inn i Ps2 spillene og hvordan de er gjennomført til Ps4, men det er relativt gamle spill som er gjort kompatible med ps4. I tillegg har Xbox en lignende løsning og der betaler man ikke på nytt. Man sammenligner ofte mot tilsvarende løsninger.

Lenke til kommentar

 

Jeg er tildels enig jeg. GTA V eier jeg både til Ps3 og Ps4. Begge er også betalt fullpris for.

 

Jeg har ikke satt meg veldig inn i Ps2 spillene og hvordan de er gjennomført til Ps4, men det er relativt gamle spill som er gjort kompatible med ps4. I tillegg har Xbox en lignende løsning og der betaler man ikke på nytt. Man sammenligner ofte mot tilsvarende løsninger.

 

 

 

PS2 spillene har blitt oppgradert til 1080p og med mer AA. Og full trophy støtte. Har ikke prøvd noen av dem selv enda så kan ikke si noe om hvordan dem er...men det er det sikkert andre her som kan?

 

Det Xbox har gjort er fint for kundene. Selv om det mest trolig er gjort pga dem henger endel etter og vil få så mye god vilje som mulig. Og det vinner jo kunder på. Men det koster jo å oppgradere disse spillene. Hvor tar Microsoft dem pengene ifra? 

 

Anyways...er fint vi har valgmuligheter :) Så får en håpe at bakover kompatibilitet er noe som vil være på plass når PS5 kommer. 

Lenke til kommentar

På et tidspunkt har jo disse ps2 spillene blitt utviklet og det kostet jo penger på den tiden også, så at utviklerne vil ha betalt for noe de har lagt mye arbeid i forstår jeg veldig godt! Dessuten hadde jo de titlene utgivere og, og de skal jo også tjene penger her. Jeg mener at det er rettferdiggjort å ta betalt for de spillene, så får de som eier de fra før heller stå over hvis de føler for det :) Bakoverkompatiblitet er tross alt ikke en folkerett..

Endret av Ooinaru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen her  som har lasta ned  Final Fantasy VII Re-releasen ?

Jeg lasta det ned i sted og det var et godt gjensyn! :)

Det er mange år siden sist jeg spilte det, men det er jo stort sett sammenspillet bare litt glattere i kantene . Jeg synes de kunne laget en funksjon for 16:9 ,men det kan hende det ikke er så lett med tanke på teksturene i spillet.

 

P.S fulgte med et nice tema også

 

 

 

post-111084-0-37694100-1449433356_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kjører heller FF7 via emulator. Da får jeg både oppskalert til HD og 16:9-perspektiv. I tillegg finnes det et utall mods, for de som er interesserte i det. No encounters-funksjonen i PS4-utgivelsen høres riktignok grei ut når man skal gå gjennom områder der fiender er veldig svake eller man bare skal hente noe. "Juksefunksjonene" som full HP og level trainer synes jeg er helt unødvendige i et av de letteste JRPGene som er laget; det er ikke nødvendig å grinde i FF7 uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nei, viss du har spillet får du den updates gratis.

Bare om du har season pass, eller en av de dyre dlc'ene. Har du bare basic spillet må du kjøpe patchen.

post-72841-0-17037700-1449493078_thumb.jpg

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...