Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva innebærer forskjellen på custom kernel og stock?

 

custom kernel kan ha flere funksjoner, sleep2wake foreksempel der du bare drar fingere fra venstre til høyre mens mobilen sover for å vekke den, overklokkes er oxo en ting, mangen forbedringer ovenfor stock, godt utvalg på xda forums

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å bytte til Franco kernel, hva kan jeg forvente av forbedringer? Bedre batteritid feks?

 

Kjører roota stock 4.2.2 nå.

Stille fargene, sette opp volumet på headphone out, bedre batteritid (franco tweaker spesielt for dette i alle kernelene sine) er vel noen av tingene.

Definitivt verdt det.

Lenke til kommentar

Håper google klarer å gjøre noe med batterisluket. Par timer surfing og du mister lett 50% med Nexusen, selv om den har et ganske stort batteri.

 

Hvordan får du til det?? Da har du bakgrunnsprosesser som sluker strøm. Min varer i mer enn 2 døgn ved normal bruk. Se hvordan du får til det her: http://teknologibloggen.no/2013/03/hvordan-fa-maksimalt-ut-av-batteriet-pa-en-android-telefon/

Lenke til kommentar

Hvordan får du til det?? Da har du bakgrunnsprosesser som sluker strøm. Min varer i mer enn 2 døgn ved normal bruk. Se hvordan du får til det her: http://teknologiblog...ndroid-telefon/

Han nevner også at han har deaktivert google now/nå - jeg finner ikke den under apper, takk for linken - har aldri tenkt over å slå av disse så la oss se om dette hjelper, er akkurat derfor jeg har minimalt med apper da mange er elendig designet og trekker mer strøm enn nødvendig.

Lenke til kommentar

For personer som også sliter med batteritiden med Nexus 4 anbefaler jeg folk å titte innom ovennevnte teknobloggen, etter trening (har som regel 100%) når jeg drar dit så bruker jeg spotify og skjerm veldig ofte og da etter hjemkomst er jeg som regel nede i 40-50%, nå var jeg oppe i 80% batteri.

 

Det var da ikke måte på da. :)

Lenke til kommentar

Som sagt, idle tid er bra, dekningen var dårlig bare når jeg tok bildet, og bluetooth bruker ikke så altfor mye strøm så lenge den ikke er tilkoblet en annen enhet.

 

Batteriet var på 95% når jeg sto opp, så det hadde falt 5% over natten, noe som er godkjent.

Men med en gang jeg begynte å surfe på wifi så faller det som bare det. Og som du ser der, etter en liten time så falt det fra ca 95% til 66%.

 

Så problemet mitt er ganske enkelt ved bruk. Det må være noen dårlige optimaliseringer fra google et eller annet sted.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...