Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg må trekke meg ut av denne tråden her, og dra tilbake til windows phone 7 tråden jeg kom fra. Min 925 skrur seg nå på. Men:

Om jeg trykker raskt på power/sleep knapp, så får jeg alltid "slide down to turn off"

Etter 4-5 sekunder så slutter touch å fungere, men ikke touch knappene :S

Om jeg skrur den av, skrur den seg på igjen med en gang

 

Fakk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ta noen med min lumia 800! Redigerer de inn her.

 

EDIT: Har vasket metallflatene på pcben, men der jeg har laget blå sirkel var det dekket med tørr maling. Der det er røde sirkler er det størknet maling blandt komponenter. På det siste bilde har jeg laget sirkel rundt noe svart som ser ut som forkulling på faradayburet til telefonens SoC. Jeg tror ikke det har noe med vannskadene å gjøre.

 

EDIT2: Jeg må nok ha ny PCB, funker fortsatt ikke. Funker maks like bra som før jeg tok den i fra hverandre.

 

EDIT3: Var GPS info i de bildene. Må ikke gjøre det for lett for framtidige privatdetektiver å finne ut hvem jeg er.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Min 1020 er nå sendt tilbake, og skal bruke min 920 litt til.

 

1020 ble for klumpete, og bilde-kvaliteten var ikke verdt det... Syns også at DN var utrolig treg å lagre bildene når di tok

 

Jeg har totalt motsatt opplevelse, føler at den er mindre klumpete og tar mange ganger bedre bilde. Ikke var den særlig treg heller, sammenlignet med min 920 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker at jeg savner WP etter å ha gått tilbake til Android igjen.

 

Problemet for meg, som for mange andre mangel på tilgjengelige apper til WP.

 

Dumt at dette fortsatt skal være en faktor når en velger mobil. WP har nå vært så pass lenge på markedet at dette med apper burde vært løst og ALLE de mest populære appene til Android/iOS var tilgjengelig.

 

Jeg håper MS gjør det som trengs ganske så kjapt for å få dette på plass, om det koster de penger pr nedlastet app eller om de gir en engangssum til utviklere bryr jeg meg lite om, det viktigste er å få det på plass.

 

På sikt vil det uansett lønne seg, for fakta er at det fortsatt er mange som verger seg for WP grunnet mangel på apper.

Lenke til kommentar

Merker at jeg savner WP etter å ha gått tilbake til Android igjen.

 

Problemet for meg, som for mange andre mangel på tilgjengelige apper til WP.

 

Dumt at dette fortsatt skal være en faktor når en velger mobil. WP har nå vært så pass lenge på markedet at dette med apper burde vært løst og ALLE de mest populære appene til Android/iOS var tilgjengelig.

 

Jeg håper MS gjør det som trengs ganske så kjapt for å få dette på plass, om det koster de penger pr nedlastet app eller om de gir en engangssum til utviklere bryr jeg meg lite om, det viktigste er å få det på plass.

 

På sikt vil det uansett lønne seg, for fakta er at det fortsatt er mange som verger seg for WP grunnet mangel på apper.

Jeg tror problemet for mange, meg inkludert, er at mange Tror det er sånn, slik du sier her..

men så viser det seg ofte at WP har netopp en lignende eller bedre app som gjør samme nytten.

 

jeg har ihvertfall opplevd det 100 ganger i dette forumet, at folk savner det ene og det andre...så får de et tips og blir mer fornøyd enn noensinne :)

Lenke til kommentar

Nja, min erfaring med Windows Phone er at offisielle applikasjoner (det er disse folk flest er ute etter) ikke eksisterer, eller finnes i en eller annen form for mindreverdig utgave sammenlignet med Android og iOS. Det er null High Quality option i Spotify fremdeles og jeg syntes appen i seg selv har vært fryktelig ustabil til tider og WiMP mangler jo fullstendig fremdeles og versjonen som var til Windows Phone 7 var jo temmelig ubrukelig å støttet jo heller ikke noen High Quality setting.

 

Skulle koble opp mot Google Drive som vi brukte på jobb og det var jo bare pes det også da det eksisterer null offisiell app, og de fleste tredjepartsalternativene koster penger (!) og ingen av de støttet noen form for redigering eller noe og Microsoft har vært så gnien med API'ene til Office i Windows Phone at selv ikke Excel og Word dokumenter lar seg åpne rett i Office så måtte bruke den noe horrible innebygde leseren i selve applikasjonen.

 

 

Offisiell Snapchat uteblir vell fremdeles, og de uoffisielle opplevde jeg som veldig til og fra med null støtte for video og var ofte de hang etter så nye snaps rett og slett ikke dukket opp med det første. Skype applikasjonen syntes jeg fremdeles er den dårligste på samtlige plattformer da den er håpløs på å kjøre i bakgrunnen å holde deg oppdatert om noe faktisk skjer så du er nesten helt avhengig av å kjøre den aktivt om du skal være tilgjengelig. Mye det samme problemet med Facebook hvor det skjer alt, alt for ofte at noen har skrevet til deg osv uten at du har noen anelse om dette på Windows Phone 8.

 

 

Dette er abnormt populære applikasjoner som ikke gir noe mersmak, og det at de beste YouTube alternativene også koster penger blir en tøff barrière for mange å bryte. Kan skylde på nøyaktig hvem man vil her men faktum er at dette selvfølgelig blir et stort problem for Microsoft i lengden da ting som dette gjør Windows Phone uaktuelt for mange da tilgang på apps og at apps er av en viss kvalitet har mer eller mindre blitt en selvfølge i dagens marked.

 

Ting begynner å komme seg men det er fremdeles milevis igjen og kvaliteten på mye av det som ligger der må flere hakk opp og oppdateringer må skje mye raskere og mer effektivt for at det skal bli aktuelt for massene. Det hjelper ikke at du i 99% av tilfellene kan glemme Windows Phone støtte når du kjøper tilbehør og produkter, ser du noen Windows Phone støtte fra Logitech på deres universallfjernkontroller og lignende? Ser du noe støtte for Windows Phone fra diverse matbutikker, kiosker osv som veldig, veldig mange har begynt å bruke?

 

 

EDIT:

 

Og utfordringen med uoffisielle tredjepartvarianter som du ofte må ty til med Windows Phone er at dette ikke er praktisk lagt opp for folkemassene. Ola og Kari Nordmann vil søke opp "Ruter" og ikke måtte ty til "Trine i farta" som attpåtil da har en betalbar versjon. Du kan argumentere med at Trine i farta fungerer bedre, poenget er dog at det å måtte skumme igjennom et mangfold av ukjente tredjepartsapplikasjoner ikke er noen god eller oversiktlig måte for folk flest å løse ting på og blir ikke dette forbedret så vil plattformen heller aldri være aktuelt for massene sammenlignet med Android og iOS.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har totalt motsatt opplevelse, føler at den er mindre klumpete og tar mange ganger bedre bilde. Ikke var den særlig treg heller, sammenlignet med min 920 :)

 

Det eksiterer ikke lagg på Lumia 920, ihvertfall ikke min opplevelse.

 

Selvfølgelig er det mangler av apper som folk her nevner, kan ikke sammenlikne en nyere OS med et som har passert 5 år? Er helt merkelig.

 

Har et problem med Snapchat tho på 1020, når jeg trykker send skjer det ikke noe, akkurat som knappen ikke fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har et problem med Snapchat tho på 1020, når jeg trykker send skjer det ikke noe, akkurat som knappen ikke fungerer.

Dette problemet har jeg fått på 920 etterhvert..men mener å huske at det kom etter en eller annen oppdatering og vil derfor skylde på det fremfor å legge det på "telefonen".

 

Det gjelder i 6tag, remove comments eller delete comment - her må jeg ofte trykke 3-10 ganger for action slår inn..

gjelder også i Connectivity Tiles, må trykke mange ganger på feks wifi-tilen før den slår inn og lar meg slå av/på...

som om knappen/tilen ikke fungerer..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mangler av apper som folk her nevner, kan ikke sammenlikne en nyere OS med et som har passert 5 år? Er helt merkelig.

 

 

Dette argumentet skjønner jeg meg rett og slett ikke på? Microsoft var sent ute med sin satsing og konkurrerer nå i et marked satt av Android og iOS. Skal det at de var senere ute være en slags glorifisert unnskyldning for at økosystemet og apputvalget ikke er godt nok?

 

Microsoft har et stort problem fordi de må få gjort Windows Phone mer populært og mer aktuelt i markedet for å tiltrekke seg prioritert og ressurser fra utviklere, men samtidig så sliter de med å få denne etterlengtede tyngden i markedet som et resultat av at denne interessen og prioriten fra utviklere ikke er der. Det at de nå skal utvide Windows Phone til å også dekke nettbrett kan nok være et riktig steg i retningen av å gjøre Windows Phone mer utbredt og aktuelt. Windows Phone nærmer seg forøvrig straks 3 år og hastigheten på oppdateringene og applikasjonsutviklingen går jo ikke akkurat i rekordfart når de allerede var late to the game til å begynne med.

 

 

Skal vi følge denne logikken og tankegangen så skal alle ny programvare vurderes utifra hvor lenge det har vært på markedet? Betyr det at om et selskap utvikler et nytt operativsystem i dag så skal man justere ned kravene og forventningene til operativsystemet abnormt sammenlignet med la oss si Windows bare fordi Windows har eksistert på markedet i en årrekke?

 

 

Hadde kjøpt dette argumentet om Windows Phone var knappe året gammelt og ergo ikke hadde hatt nok tid til å tiltrekke seg oppmerksomhet i markedet, men det er tross alt selveste Microsoft med sin markedtyngde som står bak, med en mobilsansting som nå er straks 3 år og det setter ting i et helt annet lys om du spør meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...