Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hva du forventer deg egentlig.

 

Det kommer stadig nye apper, og flere er faktisk relativt gode. Det vil ta tid, og det er faktisk ikke en problemstilling, fordi dette visste man selv når man gikk inn for å kjøpe en Windows Phone. Basic apps er der, og det er ingen klare mangler hvis du har et mongo behov. Skjønner hva du vil fram til, men hva kan du kreve? Du får uansett ikke det du krever.

 

Windows Phone for meg, er det beste som finnes. Foretrekker det forran Android og iOS. En Lumia 620 er f.eks en flott tlf som koster meget lite, og "lagg" eksisterer ikke. Lykke til med å finne med Android tlf med samme spesifikasjoner som faktisk har den samme brukeropplevelsen.

 

Jeg synes det er også meget postivt at det lanseres færre Windows Phone telefoner. La meg si det slik at, Lumia 920 er snart 1 år, men er forsatt en helt fantastisk tlf som kommer til å få oppdateringer framover i god tid. Den oppererer med svakere hw enn de fleste tlf, men hva så, det er brukeropplevelsen. Alt går sømløst for helvete. Min Note f.eks, hadde ikke sjangs. S4, LG2, One og slike tlf kan ikke erstatte brukeropplevelsen jeg får med Windows Phone, og slik er det..

 

FOR Å IKKE SNAKKE OM DEN FANTASTISKE BYGGEKVALITETEN DET ER PÅ DISSE NOKIA TELEFONENE.... Tåler alt, billig plastikk eksisterer ikke i samme måte som Samsung plastikk f.eks..

 

Gode navigasjonsmuligheter finnes også, nei guri så flott Windows Phone er ....

 

Er kanskje der der ikke burde være, men er ihvertfall et helt nydelig OS som har mye potensiale og kommer til å bli brukt i alle tlfer her framover hvis ikke noe drastisk skulle skje!!

Lenke til kommentar

For meg er app utvalget dealbreakern når det gjelder wp8. Ikke bare det som mangler, men også kvaliteten på appene som finnes. Den dagen appene er på ios nivå så skal jeg vurdere.

 

Selve oset er kanon.

Kommer nok aldri på nivået med iOS sitt utvalg, skal bare være heldig om det kommer som Google Play-utvalget.. God FB og Skype app finnes. God Spotify og Wimp finnes ihvertfall. Flott er det å se på...

Lenke til kommentar

Hvor finner du en god WiMPapp? Og hva er et godt alternativ til Spotifyappen som ikke engang støtter High Quality musikkinnstillinger? Facebook har kommet seg men lider av systemet som ikke har noen god løsning på å la slike programmer jobbe effektivt i bakgrunnen så det blir svært lite pålitelig med tanke på varslinger osv.. Det samme gjelder forsåvidt Skype.

Lenke til kommentar

Hvor finner du en god WiMPapp? Og hva er et godt alternativ til Spotifyappen som ikke engang støtter High Quality musikkinnstillinger? Facebook har kommet seg men lider av systemet som ikke har noen god løsning på å la slike programmer jobbe effektivt i bakgrunnen så det blir svært lite pålitelig med tanke på varslinger osv.. Det samme gjelder forsåvidt Skype.

 

Jeg mente det slik her da, beklager min dårlige forumulering, det har blitt veldig mye bedre enn det som var på spesifikke programmer, men er forsatt en god vei igjen.

 

Btw, er valg av "High Quality" på Spotify nå, på offline også. Windows Phone er min store kjærlighet. *__*

 

Gleder meg til 8.1, blir spennende å se hva som er forskjell. Gladelig nyhet til Lumia 820 og Lumia 920 og..

Spotify tømmer batteriet på min 920 så mye at det er nesten ikke brukbart hvis du skal lengre enn til og fra jobb. Desverre.

 

Hmm, dette var merkelig. Batteriet mitt på både 920 og 1020 har aldri vært et problem med Spotify, og bruker spotify til jobb, og tilbake, og er forsatt ikke noe problem, hmm.

Lenke til kommentar

Wimp har jo egen native app, ikke noe tredjeparts greier. Fungerer faktisk bedre på WP enn på min SG4.

 

Facebook kom også med en oppdatering på WP i dag. Har brukt min Lumia925 i akkurat en uke nå, og bare på disse dagene har det jo kommet massevis av spennene greier, GDR3, Glance backgrounds osv.

 

Min Galaxy S4 er degradert til vekkerklokke og surfe-dings på soverommet. Lumian er med på jobb hver dag.

Lenke til kommentar

Wimp var forhåndsinstallert på min L920 når jeg fikk den for et drøyt år siden.

 

Og det er høy-kvalitets-valg på Spotify.

 

Jøsses, WiMP klient står det null og niks om på WiMP sine nettsider sist jeg sjekket og jeg får WiMP gratis som Telenor forhandler og selv de nevner ikke Windows Phone med så et pip, bare Windows, OS X, Android og iOS.

 

Regner med at WiMP for Windows Phone ikke støtter HiFi (Lossless)? Ettersom det vil kun støttes via FLAC og ALAC så er det vell lite håp for Windows Phone ettersom den ikke støtter noen av disse typene.

Lenke til kommentar

Kurio: forsøkt lengre bilturer, sammenlignet med feks android.

 

Har ikke det, har prøvd offline liste i 8 timer på busstur Oslo - Ålesund, og det gikk fint. Kanskje noe med din da, idk.

 

Jøsses, WiMP klient står det null og niks om på WiMP sine nettsider sist jeg sjekket og jeg får WiMP gratis som Telenor forhandler og selv de nevner ikke Windows Phone med så et pip, bare Windows, OS X, Android og iOS.

 

Regner med at WiMP for Windows Phone ikke støtter HiFi (Lossless)? Ettersom det vil kun støttes via FLAC og ALAC så er det vell lite håp for Windows Phone ettersom den ikke støtter noen av disse typene.

 

Windows Phone 8 støtter FLAC.

Lenke til kommentar

Virkelig? Når jeg overførte mitt bibliotek bestående av FLAC og ALAC så fikk jeg bare en haug med feilmeldinger når jeg forsøkte å spille de av, og til min store frustrasjon så er jo disse feilmeldingene i kjent Microsoft komplett ubrukelige og sier jo ingen noe som helst men regner med at det var formatstøtten som var problemet.

 

Litt spesielt at Microsoft er så ivrige på å fortelle meg "Hei! Vi kan overføre iTunes biblioteket ditt over på din nye Windows Phone på null, komma, null" uten å ta høyde for at formatene ikke støttes..

Lenke til kommentar

Virkelig? Når jeg overførte mitt bibliotek bestående av FLAC og ALAC så fikk jeg bare en haug med feilmeldinger når jeg forsøkte å spille de av, og til min store frustrasjon så er jo disse feilmeldingene i kjent Microsoft komplett ubrukelige og sier jo ingen noe som helst men regner med at det var formatstøtten som var problemet.

 

Litt spesielt at Microsoft er så ivrige på å fortelle meg "Hei! Vi kan overføre iTunes biblioteket ditt over på din nye Windows Phone på null, komma, null" uten å ta høyde for at formatene ikke støttes..

 

Jeg har ikke noen problemer med FLAC eller ALAC på min 1020. For kanskje 1 år siden, så hadde man problemer med det på 920, men det problemet eksisterer ikke med 920 lenger.

 

Jeg vil også fortelle deg at Lumia 1020 har helt fantastisk lydkvalitet, noe som 920 oppererer med og...

 

Det som er så fint med Windows Phone 8 er at du kan bokstavelig talt hive inn på "hva du vil", så kjører den det. Dette er utrolig deilig. På min Note 2 var det større begrensninger kontra enn hva det er her.

 

RAW filer er heller ikke et problem. ;)

Lenke til kommentar

Godt mulig det er noe med min. Offline liste på en lang biltur (4h+ timer) samt litt browsing og kartlesing og suser uten å skru av feks 4g, skru på powersaving osv, gjør at jeg leker chicken med batteriet.

 

Ingen av Windows-telefonene er kjent for utmerket batteritid, men nå har det aldri vært en formål heller med telefonene. Ser du har SGS4, som har et bedre batteri, det kan man si seg enig i. Men kjøper ikke en telefon for dens batteritid. Har lader ved nattbord og jobb, så det er ikke et problem. Har lader i bil og, og slik er det.

 

Målgruppen til Windows Phone er nok litt annerledes, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...