Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

 

Uflaks kalles nok dessverre dette, selv om du har vært maks uheldig så trenger jo ikke det nødvendigvis å bety at Nokia har dårligere byggekvalitet enn konkurrentene men det dessverre veldig mange i dagens samfunn som drar slutninger som dette basert på at de er uheldige men sin enhet.

 

Hvor ofte ser du ikke folk som opplever problemer med en enhet argumentere og oppføre seg om sine problemer skulle vært tilfellet med alle liknende telefoner?

 

synes det bare var veldig rart da jeg faktisk har beskyttelse på hele telefonene

 

Blir dette reklamasjon eller må jeg kontakte forsikringsselskapet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er autofullfør buggen fikset i GDR3? Den buggen som gjorde at det tok 2 sekunder fra du skrev noe til forslag kom opp (og listen som allerede var der tok ikke imot touch input).

 

Om jeg ikke får min 925 fikset til en ok pris, så blir det aldri mer WP8 for meg. Jeg er tilbake til min lumia 800, og jeg synes de har tatt store steg tilbake fra WP7. Endelig holder batteriet en hel dag.

Du må være fryktelig uheldig, både med batteri og telefon. Nå har jeg riktignok GDR3, men kan ikke huske at autofullfør var så ille på GDR2.

 

Tok en test nå og forslagsordene kommer opp på nanosekundet når jeg skriver :) Batteriet mitt har også vært stabilt og bra siden kjøp i sent desember.

Lenke til kommentar

 

synes det bare var veldig rart da jeg faktisk har beskyttelse på hele telefonene

 

Blir dette reklamasjon eller må jeg kontakte forsikringsselskapet mitt?

 

Om skaden ikke er synlig så tar man den bare med til forhandler, sier den ikke fungerer og får det ordnet på garanti eller reklamasjon. Er skaden synlig så kan du godt prøve likevel, om den ikke er smadret på noen måte så går det stortsett greit.

Lenke til kommentar

 

synes det bare var veldig rart da jeg faktisk har beskyttelse på hele telefonene

 

Blir dette reklamasjon eller må jeg kontakte forsikringsselskapet mitt?

 

Å sykle med hjelm forhindrer ikke en eventuelt hjerneskade når man faller og slår hodet, men det reduserer sjansen betraktelig. Det samme kan sies om beskyttelse på telefonen, det gjør den ikke uovervinnelig, men det reduserer omfanget av et eventuelt støt.

 

Dersom du kontakter Nokia/utsalgssted og forteller at årsaken til at den ikke fungerer er at den er mistet i bakken, så gjelder ikke reklamasjon. Du kan derimot forsøke å si at den bare sluttet å fungere :) Om det tærer på samvittigheten din, og du har forsikring, er det veien å gå. Helt opp til deg.

Lenke til kommentar

Jeg har også at ymse erfaringer med batteriet, noen dager så fungerer det flott andre dager så kan det gå fra type 80% til nærmest null og niks iløpet av natta uten bruk. Det jeg syntes har vært den største utfordringen med batteritiden med Windows Phone 8 er at jeg overhode ikke ser noen sammenheng med hvordan batteritiden fungerer, med iOS så vet jeg stortsett at batteriet går til helvete på grunn av dårlig skrevet Facebook app eller en Skype applikasjon som ligger å sluker batteri bakgrunnen. På Windows Phone 8 derimot så kan batteriet forsvinner fort helt uten at jeg kjører noe særlig i det hele tatt, mens en annen dag holder det lenge og kjører jeg faktisk flere ting på telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Autofullførproblemet er det ikke bare jeg som har. Jeg har hatt samme HW og SW som alle andre. Så vi har kanskje bare forskjellige meninger om hva bra batteri. Det er helt klart at S4 SoCen i WP8 telefoner har mye bedre ytelse, men den har også mye værre worst case effektforbruk. Feks når man bruker baconit appen eller spiller spill, blir telefonen varm og batteriet dør så alt for fort. Jeg ble overasket over hvor mye batteri det var igjen på en kamerat sin iphone 5 etter jeg hadde spilt spill i en time.

Lenke til kommentar

 

Å sykle med hjelm forhindrer ikke en eventuelt hjerneskade når man faller og slår hodet, men det reduserer sjansen betraktelig. Det samme kan sies om beskyttelse på telefonen, det gjør den ikke uovervinnelig, men det reduserer omfanget av et eventuelt støt.

 

Dersom du kontakter Nokia/utsalgssted og forteller at årsaken til at den ikke fungerer er at den er mistet i bakken, så gjelder ikke reklamasjon. Du kan derimot forsøke å si at den bare sluttet å fungere :) Om det tærer på samvittigheten din, og du har forsikring, er det veien å gå. Helt opp til deg.

 

 

 

Jeg kommer til å si at den falt i bakken, så får jeg ta saken videre vist de mener det ikke går på rekalamsjon, det er ingen synelig sakder på telefonen (ikke riper engang) da jeg har hatt beskyttelse på fra dag 1,

 

Det er første gang den har falt ordentlig i bakken og jeg kommer til å kjøre på vist de nekter..

 

Kommer uansett til å være ærlig med dem.

Endret av Danda
Lenke til kommentar

Du tjener garantert ingenting på å være ærlig i den situasjonen. Den sluttet å fungere, enkelt og greit. Det er din påstand, så er det deres jobb å motbevise det. Om du sier den sluttet å virke når du mistet den i bakken, sier du ifra deg reklamasjonsretten i en og samme setning.

Ærlighet varer lengst, det er jeg fullstendig enig i, men det skaffer deg ikke en reparert/ny mobil.

Lenke til kommentar

Tenger vel egentlig ikke si noe om hvordan skaden har skjedd da det (for verkstedet sin del) ikke er relevant for reparasjonen, kun oppgi hva som er feil med telefonen. Skaden trenger ikke nødvendigvis ha noen direkte sammenheng med fallet og gjøre og nevner du dette øker du sjansen for at teknikeren forhåndsdømmer det som en "ikke garanti" sak, og da muligens er strengere med kontrollen før de begynner reparasjonen.

 

Kan være noe så enkelt som en kabel som har løsnet.

Lenke til kommentar

Og 499,- for 620. Dette må vel kalles grisebillig... :)

 

Takk for tipset!

 

Da ble det en glossy limegrønn Lumia 620 på meg! Har vurdert denne en stund som leketøy, den har stadig vært på tilbud. Har brukt Android i flere år, men følger med på de andre mobile plattformene også. Det måtte bli en Nokia hvis jeg skulle prøve WP8. Kan jo brukes som GPS, for Drive har vel offline kart?

 

WP-mobilene skal ikke være låst. Ref. en tråd fra i sommer når de solgte Ativ S til 999kr. Da var det flere som bekreftet dette her på forumet.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Blir uten tvil 1520 på meg!! :w00t:

http://www.youtube.com/watch?v=nLhT56YjOto&feature=youtu.be

 

  • Windows Phone 8
  • 6” full HD 1080p LCD, ClearBlack, Sunlight readability, Super sensitive touch, Gorilla Glass 2
  • PureView 20 MP, ZEISS optics,OIS, 2x lossless zoom, oversampling, dual LED flash
  • Video 1080p @ 30 fps full HD video with optical image stabilization
  • 4G LTE
  • Nokia Music for unlimited streaming of ad-free music
  • Free global HERE Maps and HERE Drive+, HERE Transit available in the Store
  • Microsoft Office built-in
  • Qualcomm Snapdragon 800 (2.2GHz Quad Core)
  • 3400 mAh (integrated) with built-in wireless charging
  • Yellow, white, black, glossy red

post-76958-0-58423000-1382431275_thumb.jpg

post-76958-0-44707000-1382431271_thumb.jpg

post-76958-0-85287500-1382431266_thumb.jpg

post-76958-0-41087100-1382431261_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...