Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må jeg ærlig innrømme at det ble mange merksnodig argumenter her, og det du sier om FLAC og ALAC støtte kan da ikke stemme? Sitter med en fult oppdatert Nokia Lumia 925 her og den spiller ikke av FLAC eller ALAC, ei heller står disse formatene nevnt noe som helst sted på verken Microsoft sine egne nettsider, Wikipedia, i noen av testene jeg har lest av Windows Phone eller noe som helst.

 

En raskt Googlesøk og det dukker opp utallige tråder fra blant annet WPCentral hvorav alle sier det samme, at det er null native støtte for verken FLAC eller ALAC så jeg skjønner ikke helt hvor du tar faktene dine ifra nå? Det er ingenting galt ved å like Windows Phone og alt det, men er litt synd om du kommer med oppdiktede fakta bare for å sette Windows Phone i et bedre lys og det at den ikke støtter ALAC er jo heller ingen sjokkerende nyhet for selv om ALAC har gått open source så er det ytterst få plattformer som har støtte for ALAC, like så er det med FLAC for såvidt.

 

 

Og hva lydkvaliteten til Nokia Lumia 920, 925 og 1020 så er det helt ok, men faktisk noe av det svakere hva gjelder toppmodeller anno 2013. Det fleste andre toppmodeller fra HTC, Sony, Apple og Samsung har bedre innebygd DAC og effektforsterker sammenlignet med disse Nokia modellene så vet ikke helt hvilket utstyr du bruker men med mine Westone 4R ørepropper så merker jeg grei forskjell på Lumia 925 og iPhone 5 som er det to telefonene jeg primært bruker for øyeblikket.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg kan ihvertfall spille av mine FLAC filer på min Lumia 1020, hvorvidt dem blir konvertert under, er en annen ting....

 

Jeg har også noen litt dyrere Logitech ørepropper Hi-Fi ish, er ihvertfall blåe med svært god lyd og klang. Fungerer bra, og synes lyden er mye bedre enn på f.eks Note 2...

 

Men det er så merkelig at du sammenlikner telefoner som ikke har dem samme egenskapene...

 

Jeg opplever ihvertfall Windows Phone som langt bedre enn Android og iOS, og har strengt tatt bare hatt iOS og Android før Windows ble lovende...

Lenke til kommentar

Hei,
Jeg har en Nokia Lumia 800, og har alltid brukt Zune for å synkronisere bilder, musikk osv. på min mobil. Min mor har nå fått en Nokia Lumia 925, med Windows 8 og jeg tenkte da at denne også bruker Zune. Men da jeg koblet mobilen til PCen reagerte ikke Zune på dette (selv om den var logget inn på hennes konto).
Bruker ikke Windows Phone 8 Zune-programvaren? Hva erstatter da Zune, slik at vi likevel får synkronisert innhold?
Takk for svar

Endret av leaherd
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har en Nokia Lumia 800, og har alltid brukt Zune for å synkronisere bilder, musikk osv. på min mobil. Min mor har nå fått en Nokia Lumia 925, med Windows 8 og jeg tenkte da at denne også bruker Zune. Men da jeg koblet mobilen til PCen reagerte ikke Zune på dette (selv om den var logget inn på hennes konto).

Bruker ikke Windows Phone 8 Zune-programvaren? Hva erstatter da Zune, slik at vi likevel får synkronisert innhold?

Takk for svar

Hvis du Windows 8 på pc...

Gå inn på Store og hent Windows Phone appen, da er det bare å plugge inn USB så synker den automatisk. Der kan du også legge inn musikk, video, spillelister++

Drag and drop funker også i utforsker.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Nå er jeg faktisk litt irritert. Jeg kjøpte en Lumia 920 i rundt Mars i år, den har fungert helt top (elsker wp). har full beskyttelse på den, gummi rundt og under og plastikkfilm på glasset, dattera mi holdt telefonen mens jeg bærte på henne, så mistet hun tlf i bakken fra ca 1.80 m høyde og etter det har tlf sluttet å virke!!

 

Bruker min "gamle" Ativ S.

 

Trodde at Nokia tlf tålte litt?

Lenke til kommentar

det går på noen, men ikke alle.. Får ikke trykket "slett"

 

Sørg for at du har mobildata eller Wifi på, åpne så Onenote notatet og la den laste inn notatet helt, deretter kan du slette den enten inne i notatet eller utenfor. Har opplevd det flere ganger, spesielt på disse eksempelnotatene. De ligger eksternt og kan ikke slettes før de er synkronisert, noe som kun gjøres ved å åpne de hver for seg å vente :)

 

 

Lenke til kommentar

Nå er jeg faktisk litt irritert. Jeg kjøpte en Lumia 920 i rundt Mars i år, den har fungert helt top (elsker wp). har full beskyttelse på den, gummi rundt og under og plastikkfilm på glasset, dattera mi holdt telefonen mens jeg bærte på henne, så mistet hun tlf i bakken fra ca 1.80 m høyde og etter det har tlf sluttet å virke!!

 

Bruker min "gamle" Ativ S.

 

Trodde at Nokia tlf tålte litt?

 

Nokia telefoner tåler masse, og det er det mange andre telefoner som gjør også. Men en smarttelefonen i dag er skjør uansett hvordan man vrir og vrenger på det, og lander de feil så kan resultatet bli en død telefon, nettopp slik du opplever nå.

 

Jeg har mistet min i bakken mange ganger, knapt nok en ripe, men den dagen den lander svært uheldig er nok gleden over :) Men enn så lenge har landingene vært på min side ;)

Lenke til kommentar

 

Sørg for at du har mobildata eller Wifi på, åpne så Onenote notatet og la den laste inn notatet helt, deretter kan du slette den enten inne i notatet eller utenfor. Har opplevd det flere ganger, spesielt på disse eksempelnotatene. De ligger eksternt og kan ikke slettes før de er synkronisert, noe som kun gjøres ved å åpne de hver for seg å vente :)

 

 

takk for hjelp. Dette var jo egentlig logisk:-)

Lenke til kommentar

Nå er jeg faktisk litt irritert. Jeg kjøpte en Lumia 920 i rundt Mars i år, den har fungert helt top (elsker wp). har full beskyttelse på den, gummi rundt og under og plastikkfilm på glasset, dattera mi holdt telefonen mens jeg bærte på henne, så mistet hun tlf i bakken fra ca 1.80 m høyde og etter det har tlf sluttet å virke!!

 

Bruker min "gamle" Ativ S.

 

Trodde at Nokia tlf tålte litt?

 

Uflaks kalles nok dessverre dette, selv om du har vært maks uheldig så trenger jo ikke det nødvendigvis å bety at Nokia har dårligere byggekvalitet enn konkurrentene men det dessverre veldig mange i dagens samfunn som drar slutninger som dette basert på at de er uheldige men sin enhet.

 

Hvor ofte ser du ikke folk som opplever problemer med en enhet argumentere og oppføre seg om sine problemer skulle vært tilfellet med alle liknende telefoner?

Lenke til kommentar

Er autofullfør buggen fikset i GDR3? Den buggen som gjorde at det tok 2 sekunder fra du skrev noe til forslag kom opp (og listen som allerede var der tok ikke imot touch input).

 

Om jeg ikke får min 925 fikset til en ok pris, så blir det aldri mer WP8 for meg. Jeg er tilbake til min lumia 800, og jeg synes de har tatt store steg tilbake fra WP7. Endelig holder batteriet en hel dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...