Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Du påpeker ikke at din 1020 bruker X sekunder, du påstår at det er pisspreik at andre opplever lengre tid.

Enorm forskjell.

Påstår ikke at opplevelsen RamGuy hadde med enheten han prøvde er drittpreik. Muligens noe feil på enheten? Men hvis alle 1020 hadde vært slik ville det nok vært ganske mange spaltemeter om emnet.

 

Hvis du leser gjennom skrev jeg tester, altså anmeldelser av 1020 hvor testeren tydelig ikke har fått med seg helt hvordan 1020 og WP fungerer. Samme anmelder skriver også at det ikke finnes fotoredigerings-apper til WP.

Derav drittpreik, opplevelsen RamGuy hadde med mobilen regner jeg med er helt reell. Det er absolutt ikke ham jeg sikter til med drittpreik og beklager hvis det ble oppfattet slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva blir de store nyhetene i gdr3, eller shimmer (eller hva det het) til nokia sine telefoner.

 

er ett par ting jeg savner til min lumia 920(snart 1020)

-bedre samtalelog(samle samme kontakt under EN loggføring)

-mere apps for barn

-lett måte å legge inn nye ringelyder/alarmlyder

 

når dette er på plass er jeg fornøyd!:)

Lenke til kommentar

Hva blir de store nyhetene i gdr3, eller shimmer (eller hva det het) til nokia sine telefoner.

Uoffisielt, men en samling av ting som har blitt rapportert eller skimtet. Fra WPCentral:

 

GDR3:

 

  • Support for 1080p display for new devices like the Lumia 1520.
  • Support for new processors.
  • 3 medium or 6 small tiles on a row for phones with screen resolution of at least WXGA (1280 x 768) including Lumia 920, 925, 928, 1020 and of course the Lumia 1520.
  • Close apps by tapping on the X on top right in multitasking view. The icon of the app appears below.
  • Custom tones for text or IM, voicemail, email and reminders (confirmed earlier by Windows Phone Central)
  • Screen Rotation lock: When auto-rotate screen is off, your screen will stay in the current orientation when you rotate your phone.
  • Driving Mode: Turns of all notifications except texts and phone calls when you're driving. You can also turn calls and texts off completely or set Driving Mode to text and automatic reply like "Hey, I am driving right now. I'll reply you later." Driving Mode can start automatically when your phone connects to a Bluetooth device.
  • Connect to WiFi in OOBE when switching on your new phone for the first time or after you your reset your phone, so you can restore your data even before connecting to a cellular network.
  • Attach Office files (.doc, .xls, .ppt) and .pdf files in email.

 

Shimmer:

 

  • Glance Screen: Notifications in glance screen similar to the notifications on the lock screen. Choose from any of the 20 accent colours for night mode instead of just red in Amber. You can choose whether you want to keep the glance screen always on when charging, in Amber it is always on when charging.
  • New apps: Nokia Camera, Storyteller, etc.
Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Kan noen forklare kjapt hva som er dealen med glance? Er det dette som er klokken som vises når skjermen er "av" ?

 

Jeg har slått det av for å spare strøm, for når skjermen er av så ser man jo som regel heller ikke på den? Eller har jeg misforstått noe?

 

En annen ting, når man skriver tekst, og f,eks har en skrivefeil midt inne i et ord, hvordan skal man få markøren på rett plass? Trykk og holde inne gir meg alltid markøren 2-3 linjer over fingeren min, og det er ikke mulig å dra den ned uten at jeg havner på keyboardet.

Lenke til kommentar

Glance skrur seg av når mobilen er i lomma.

Aha, det var det jeg ikke hadde fått med meg.

 

Sliter litt med at batteriet ikke varer hele dagen på min lumia 925. Nå er det på 19%, tok ut av alderen ca kl 07 i dag. Har deaktivert 4G, deaktivert doubletap, deaktivert glance og høy touch sensitivitet. I dag har jeg bare tatt 5-10 korte samtaler på jobb, lest et par mailer.

 

Egentlig så -vil- jeg like denne bedre enn min galaxy s4, men det eneste som holder meg igjen er batterilevetiden. Med s4 holdt det til lang på kvelden, og det var uten noen form for sparebluss, der var alt slått på.

Lenke til kommentar

Har opplevd at min 925 blir varm i lommen og bruker 40% på et par timer uten at den har vært ute av lommen. Jeg er mega streng på hvilke apps som får kjøre i bakgrunnen !

 

Opplevd nesten samme selv, men min er litt mer unnskyldt siden det var under bruk. Den ble glovarm når jeg så en video gjennom metrotube, og mistet hele 40% på 30min. Greit nok at det ikke er så bra batteri som tablets, men jeg synes dette var litt i meste laget. tipper det var noen apps i bakgrunnen som er skyldige.

Lenke til kommentar

Sliter litt med at batteriet ikke varer hele dagen på min lumia 925. Nå er det på 19%, tok ut av alderen ca kl 07 i dag. Har deaktivert 4G, deaktivert doubletap, deaktivert glance og høy touch sensitivitet. I dag har jeg bare tatt 5-10 korte samtaler på jobb, lest et par mailer.

Batteritida på min 820 blir jeg aldri helt klok på. En gang så varer den halvannet døgn, en annen gang bare 12 timer med akkurat samme bruk. Spørs om det ikke er en eller annen bugs i Windows Phone...

 

En annen ting jeg sliter med. Når jeg har koblet den opp med blåtann og bruker navigasjon, har den kuttet slutten på talehenvisningene. Nå, etter at jeg oppdaterte noen apper (som vel strengt att ikke burde ha så mye med lyden å gjøre), stopper all avspilling av musikk etter 10-20 sekunder når jeg spiller av med blåtann, uansett hvilket program jeg bruker. Med kabel fungerer det fint. Flere som sliter med det? I tillegg har Spotify en lei tendens til å stoppe å spille ganske ofte. Veldig irriterende...

Lenke til kommentar

Eneste som kjører i bakgrunnen er Lockscreen Widgets, og Battery. Har deaktivert alt annet.

Har også satt ned mobilnettet til kun 2G i dag, så langt har jeg kun mistet 15% batteri på 4 timer.

 

Jeg sliter også litt med lyd over BT, dvs det fungerer helt fint, intill jeg slår av og går ut av bilen. Da pauses musikken. Men det starter igjen på telefonens høytaler etter ca 10-30 sekunder. Veldig irriterende om man er på vei inn en butikk eller noe.

Lenke til kommentar

En annen ting, når man skriver tekst, og f,eks har en skrivefeil midt inne i et ord, hvordan skal man få markøren på rett plass? Trykk og holde inne gir meg alltid markøren 2-3 linjer over fingeren min, og det er ikke mulig å dra den ned uten at jeg havner på keyboardet.

Bare å dra fingeren til siden, markøren flyttes opp så du skal se den under fingeren, når du slipper så flyttes den ned igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...