Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Derfor jeg kjøper hos komplett med 45 dagers returrett. Beholder min LG til jeg er sikker på hva jeg vil beholde

Jeg vet allerede svaret...

Forhør deg skikkelig om returrett på telefon - der har jeg gått fem på selv, i god tro om at returretten er gyldig, noe butikken sier den ikke er. Dette har skjedd flere ganger hos komplett. Vel og merke for noen år siden.

Lenke til kommentar

Bestilt meg lumia 930 i oransje. Håper jeg blir fornøyd:) kommer nokk til å savne batteriet og skjermen til LG g3 mest

WP pleier å slå Android ned i støvlene på batteritid, så ikke bekymre deg for det før du har prøvd. :)

 

 

 

Bestilt meg lumia 930 i oransje. Håper jeg blir fornøyd:) kommer nokk til å savne batteriet og skjermen til LG g3 mest

Tror du kommer til å savne det meste... Gikk fra android til windows og kjapt tilbake til android igjen. Nokiaen dekket dessverre ikke mine behov i større grad men håper den gjør det for deg :)

 

Det beste med telefonen var kartene!

 

Slikt tenkte jeg også, men det er veldig lite å savne egentlig. Plex, Netflix, Kindle og Wimp er på plass. Facebook og Twitter likeså. Det meste annet er fyll-apps. ;)

 

Den innebygde funksjonaliteten (som epost, kalender, etc) er jo det beste man får på et mobil OS (og grunnen til at jeg bytter til WP igjen).

 

 

Windows Phone er bare et skikkelig godt mobil OS. For å sette det litt på spissen: Hvor fornøyd du er med det, kommer an på hvor lite "fjortis" du er. :p

Lenke til kommentar

Tror du kommer til å savne det meste... Gikk fra android til windows og kjapt tilbake til android igjen. Nokiaen dekket dessverre ikke mine behov i større grad men håper den gjør det for deg :)

 

Jeg gikk fra noen år med iOS til noen år med Android til Windows. Skal jeg bytte igjen blir det til iOS, men det er ikke fordi Windows Phone ikke dekker mine behov. Morsomt om du forteller hvilke behov du ikke fikk dekket.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Bestilt meg lumia 930 i oransje. Håper jeg blir fornøyd:) kommer nokk til å savne batteriet og skjermen til LG g3 mest

WP pleier å slå Android ned i støvlene på batteritid, så ikke bekymre deg for det før du har prøvd. :)

 

 

 

Bestilt meg lumia 930 i oransje. Håper jeg blir fornøyd:) kommer nokk til å savne batteriet og skjermen til LG g3 mest

Tror du kommer til å savne det meste... Gikk fra android til windows og kjapt tilbake til android igjen. Nokiaen dekket dessverre ikke mine behov i større grad men håper den gjør det for deg :)

 

Det beste med telefonen var kartene!

 

Slikt tenkte jeg også, men det er veldig lite å savne egentlig. Plex, Netflix, Kindle og Wimp er på plass. Facebook og Twitter likeså. Det meste annet er fyll-apps. ;)

 

Den innebygde funksjonaliteten (som epost, kalender, etc) er jo det beste man får på et mobil OS (og grunnen til at jeg bytter til WP igjen).

 

 

Windows Phone er bare et skikkelig godt mobil OS. For å sette det litt på spissen: Hvor fornøyd du er med det, kommer an på hvor lite "fjortis" du er. :p

 

Jeg hadde problemer med å synkronisere med Google, grupper under kontakter ble bare rot. Facebook var direkte dårlig som så mange andre apper. Det å finne en app som holdt øye med forbruket som antall sendte sms, mms og ringeminutter var ikke enkelt når man ikke brukte telenor eller netcom. Batteriet på min var en katastrofe. Som nevnt var jeg kun fornøyd med samtalekvalitet og karttjenestene. Lyden ved musikkspilling var også helt ok.

 

Det var stor mangel på lokale apper som rutetilbud forskjellige steder i Norge, mange banker manglet apper osv. Så norske apper er det dårlig med - får håpe det har blitt bedre nå!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med å synkronisere med Google, grupper under kontakter ble bare rot. Facebook var direkte dårlig som så mange andre apper. Det å finne en app som holdt øye med forbruket som antall sendte sms, mms og ringeminutter var ikke enkelt når man ikke brukte telenor eller netcom. Batteriet på min var en katastrofe. Som nevnt var jeg kun fornøyd med samtalekvalitet og karttjenestene. Lyden ved musikkspilling var også helt ok.

 

Det var stor mangel på lokale apper som rutetilbud forskjellige steder i Norge, mange banker manglet apper osv. Så norske apper er det dårlig med - får håpe det har blitt bedre nå!

Jeg er helt uenig ang. Facebook. Windows Phone sin er den siste brukenes Facebook appen. Resten er ubrukelige. Grunnen er enkel:

Det er den eneste som gir deg "Siste nytt" i steden for å la Facebook velge hva som skal være viktig for deg ("Topphendelser"). Men jeg er redd Microsoft blir presset til å sette Topphendelser som standard til slutt.... :(

 

Pass ang. Google. Andre (og jeg selv) får det til.

 

Hvordan du får batteritiden på en WP-telefon til å bli katastrofe er for meg en gåte. De aller fleste andre uavhengige tester viser det motsatte.

 

Ang. apper for rutetider kan jeg ikke hjelpe deg mer med ett tips som jeg bruker selv: Mobile nettsider fungerer fremdeles. :)

 

 

 

Hmm. Kanskje er noe av grunnen til at jeg er så fornøyd med Windows Phone at jeg synes dette app-hysteriet burde ta slutt! Absolutt alt skal ha apper, til og med det som er rene nettjenester "trenger" visst en app! Hvis man som webutvikler lener seg tilbake etter å ha satt opp en mobil versjon og tenker "Ja, her hadde det vært på sin plass med en app" så har man feilet!

 

Brukerne får ikke mer av å installere en app! Gi dem heller en bedre mobilside opplevlse. :)

Informasjon er til for å bli søkt etter, og det er enklest med Google. ;)

Lenke til kommentar

Euhm... Er jeg fjortiss fordi jeg liker å kunne laste velge hvilket program som skal forbindes med forskjellige ting, som sms, epost, pdf, torrents, bilder, nettleser, tastatur osv?

Eller fordi jeg liker å kunne bruke en stor mobil med en hånd?

Eller fordi jeg ønsker å bruke Chromecast og play music?

Lenke til kommentar

Hvis vi følger den logikken er du bortskjemt hvis du har en lege som vasker hendene sine før operasjonen, spiser mat som er varm eller kald, osv. Sånn fordi "det var en gang det ikke var slik".

 

Jeg husker også mobiler før i tiden. Det var før i tiden.

 

Alt jeg sier er at det er absurd å si det er "fjortiss" å ha ønsker for et mobil-OS ut over hva WP tilbyr.

 

Personlig digger jeg WP for de som WP er laget for: folk flest som ønsker seg en mobiltelefon uten å nødvendigvis ha spesielle krav. Jeg ser 830 og 735 og tenker "herre, at folk engang VURDERER kjøpe iphone når disse to telefonene gjør samme jobben til langt under halv pris". Det gjelder de fleste som har Android og.

 

Men den "fjortiss"-påstanden blir helt på trynet.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd det...i forskjellige rekkefølger, ved å starte et album ved å velge shuffle, for så å stoppe og nei...gidder ikke en gang..

 

Hvordan stopper dere shuffle da??

Blir det automatisk unshuffled så fort dere starter en ny skive?

 

Jeg nekter å reinnstallere appen nok en gang altså, jeg har 18G lastet inn musikk i denne appen.

 

 

Det starter å koooke mens jeg skriver her!!

Mer og mer!! Ennå en gang en frastsk møkksfritt som ikke vil fungere i dette systemet!

 

Forbanna møkka wp system og apper!

 

(:

Shuffle-knappen har etter den siste stor-oppdateringen av Spotify vært å finne sammen med Play/pause-, forrige- og neste-knappene i enkeltsangsvisningen - der hvor tidslinjen for sangen samt albumcoveret vises. Sjekk det siste skjermskuddet her, så ser du den rett under albumcoveret til venstre:

 

http://www.windowsphone.com/nb-no/store/app/spotify/10f2995d-1f82-4203-b7fa-46ddbd07a6e6

Lenke til kommentar

Hvis vi følger den logikken er du bortskjemt hvis du har en lege som vasker hendene sine før operasjonen, spiser mat som er varm eller kald, osv. Sånn fordi "det var en gang det ikke var slik".

 

 

Folk døde fordi legene ikke vasket hendene. Ingen dør fordi de ikke får velge torrent-klient...

 

Og ja, vi nordmenn er nokså bortskjemt på mange områder. Vi har forventninger hinsides det livsnødvendige. Om det alltid er et gode hører hjemme i en annen forumkategori.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Euhm... Er jeg fjortiss fordi jeg liker å kunne laste velge hvilket program som skal forbindes med forskjellige ting, som sms, epost, pdf, torrents, bilder, nettleser, tastatur osv?

Eller fordi jeg liker å kunne bruke en stor mobil med en hånd?

Eller fordi jeg ønsker å bruke Chromecast og play music?

 

Velkommen til "Mosku' Generelle Regler for Kategorisering av Mobile OS" eller "MoGeReKAMOS".

De er ganske enkle:

  • Alle er litt fjortis.
  • Fjortis er ikke direkte linket til alder. Å være 14 år, eller der omkring, hjelper på, men det er ingen direkte sammenheng.
  • Fjortis er direkte linket til valg av mobil OS. Andel fjortis bestemmer valget som følger bestemte spilleregler og vi begynner med dem på toppen.

     

    a. 1%-20%: Windows Phone

    Dette er folk som "følger med i tiden og forventer effektivitet". Når en jobb skal gjøres, så skal den gjøres effektivt og korrekt. Litt fjortis-tendenser må likevel tillates ettersom valg av bakgrunn, styling, etc fremdeles kan forekomme. Denne gruppen kan i imidlertid bli litt overlegne, og dermed litt vanskelige å ha med å gjøre, men husk å vær snill med dem: Det er jo ikke så lett å alltid ha rett.

     

    b. 21-65%: Android

    De som også kan faktisk også like effektivitet. To hovedkategorier: 1. Dem som ikke vet opp og ned på telefonen, gir blaffen og egentlig burde hatt en feature-phone, men vil ikke for den har ikke Facebook, Secret eller Snapchat. Også kjent som "Blond fjortiss" 2: De som bruker 4-5 uker på å velge launcher, plassere widgets til optimale posisjoner, og resten av tiden frem til jul på å finne en epostklient de liker. Også kjent som "Nerde-fjortis".

     

    De siste 10% (55%-65%) kobles også med de "sære" OSene, som Blackberry og Jolla. "Vi er litt spesielle, og liker å skille oss ut"

     

    c. 66-101%: iOS

    "De håpløse". Igjen er det to hovedkategorier: 1. Dem som har iPhone fordi alle andre har iPhone. "Monkey-see-monkey-do-fjortis". 2. De som, utrolig nok, liker oppbygningen til OSet og mener at "det er fornuftig". En "Wannabe-nerde-fjortis".

  • Reglene er absolutte.

 

Regner med å innføre disse på dag to når jeg blir World Supreme Ruler. Unnskyldninger som "ja, men jeg bruker jo Chromecast" gjelder ikke da man kan bruke Chromecast fra en nettleser også.

 

 

 

Leses med en solid dose humor, og helst litt selvironi. Hvis du har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Lagres nye kontakter seg der og

 

De vises i lista over kontakter, men de slår seg ikke sammen med andre kontoer. De går an å koble sammen kontakter på telefonen, men den koblingen utveksler ikke noen data mellom kontoene.

 

Det går også an å velge at man kan ha en google konto, mens kontaktene til den googlekontoen ikke vises.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...