Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Morsomt, men like fullt er jeg lei meg fordi jeg ikke kan ha en 930 og få det jeg ønsker meg med =( ... Den er så kul. Og 8.1 er myyyye bedre enn 8. Sukk =/

Som med alt annet (og da mener jeg alt) så må man inngå et kompromiss med seg selv. Har du egentlig behov for å detaljkontrollere "som sms, epost, pdf, torrents, bilder, nettleser, tastatur osv". SMS/epost ordnes jo best av OSet, pdf'er kan velges, torrents kan vel åpnes, nettleser... (ja OK, jeg ønsker med Chrome), tastatur (ja OK, jeg ønsker meg swype, men spørsmålet er jo om man har et behov.

 

Det som holdt meg mest tilbake var Pebble. Fungerer ikke med Windows Phone (iallfall ikke enda). :(

Men samtidig ville jeg ha noe som fungerte skikkelig til epost og annen kommunikasjon, og til slutt ble irritasjonen over Android for stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik er det ingenting WP gjør bedre enn Android, men mye Android gjør bedre enn WP. Det er derfor jeg ender på WP.

 

Og ja, SwiftKey er ganske viktig. Det største irritasjonsmomentet på WP8 var tastaturets dårlige autocorrect. Småting som store forbokstaver i ord som ikke skulle ha det, til at jeg ikke kunne legge inn norsk og engelsk samtidig under et norsk layout.

 

Ellers har vel WP sitt tastatur swype innebygd?

 

En annen relativt stor ting er enhåndsbruk på stor telefon.

 

Sms og pdf osv kunne jeg klart meg med default etter litt styr. Men igjen; note3 gjør alt WP gjør, bare at den gjør mer. Så det er liksom ikke stor grunn til å bytte =/ .

Lenke til kommentar

For å si det slik er det ingenting WP gjør bedre enn Android, men mye Android gjør bedre enn WP.

Dette er jo feil, men jeg kan jo gjenta meg selv til døde: Epost, kalender, og generell kommunikasjon (telefondel, SMS, etc) er jo vesentlig bedre på WP enn på Android, spesielt Samsung sine modeller. :)

En annen relativt stor ting er enhåndsbruk på stor telefon.

Enig. Der fungerer jo også WP fantastisk. :)

Lenke til kommentar

Moskus: Og jeg er uendelig uenig. Jeg foretrekker feks Hangouts eller HoverSMS foran smsløsningen til WP. Ikke enormt mye, jeg kunne godt brukt WP sin. Epost... Meh, der foretrekker jeg bare den jeg bruker per i dag fordi den er vant, den kunne jeg godt bytte ut.

 

Men det er ingenting ved WP som jeg tenker "åh skulle ønske det var like bra på Android".

 

Utenom 1 ting, og det er Nokia Camera. Digger det UIet der :p .

 

 

Men fordi jeg er nysgjerrig:

 

Telefondelen er bedre på WP? Hvordan er den bedre?

Hvordan er SMS bedre på WP enn Android?

Samme med kalender og epost?

 

Ellers funker ikke WP fantastisk med en stor skjerm, den har absolutt ikke i nærheten av enhåndsfunksjonaliteten til en Note 3. Det er absurd å si at WP fungerer fantastisk i relasjon til en Note 3 når det kommer til enhåndsbruk på en stor enhet :p .

 

edit:

Moonman: ah... weird :s . Ikke stor swyper selv, men det kommer vel straks til norge og.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Telefondelen er bedre på WP? Hvordan er den bedre?

Hvordan er SMS bedre på WP enn Android?

Samme med kalender og epost?

Det fungerer!

 

Kalenderen på WP er mer oversiktlig enn på Samsung S4 (med og uten CyagenMod) og det er lettere å håndtere flere kalendere.

SMS-appen for begge var også i beste fall buggy med/uten CM). MMS kunne være et helvete, spesielt på Samsung sin versjon.

 

Epost ligger så mange lysår foran på WP at det nesten ikke er noe poeng å diskutere engang. Bare noe så enkelt som å kunne få "unread count" på en undermappe på startskjermen er jo verdt hele WP for oss som organiserer epost.

 

Et manuelt oppsett på en Exchange-konto på Android tar overraskende nok lengre tid enn på WP, selv om man skal trykke inn den samme informasjonen, og best av alt: Oppgraderer du en fra en WP-telefon til en annen, så får du med deg oppsettene dine. Det eneste du gjør er å bekrefte passordet ditt! Jeg ble helt paff! Etter knoting med Android noen år, resetting, etc var dette en gledelig oppdagelse.

 

Android er fragmentert, både på godt og vondt. Det vonde er at hver leverandør har funnet sin måte å gjøre det på, og for sikkerhetsskyld kan en oppdatering (si fra 4.1 til 4.2) gjøre at den gamle måten ikke fungerer lenger. (Samsung er etter min mening blant de verste i klassen, det er som å kjøpe en Acer-laptop: Du får med deg en haug med dritt som du likevel aldri bruker eller finner bedre alternativer til).

 

 

Vi har nok en forskjellig tilnærming til mobilbruk. Jeg er som nevnt i gruppen som faktisk jobber med mobilen, og dermed har jeg muligens litt andre krav?

Ikke bruker jeg Gmail, ikke Hangouts eller andre Google-produkter som ikke finnes i en nettleser.

Lenke til kommentar

Telefonen funker fint. Kontaktlisten funker fint. SMS funker fint. Det er ikke noe der som gjør WP bedre. Bare annerledes utseendemessig. Er ingenting buggy med smsene mine i alle fall.

 

Kalenderen til Samsung er stress, bruker Cal selv, uten at jeg bruker kalenderen like mye som du gjør. Godt mulig den er bedre på WP til tyngre bruk enn casual use.

 

Epost makes no sense for meg som privatbruker. Jeg får pushmail på eposten jeg bruker, og har kun en konto som er relevant å få pushmail på.

 

Selv bruker jeg ikke Gmail, Picasa osv. Jeg bruker dog Chrome, Chromecast og YouTube, blandt annet.

 

Sol sagt, for meg er det ingenting WP gjør bedre enn Android. Men det er ting Android gjør bedre enn WP.

 

For meg er mobilen mer til underholdning enn jobb, som du nevner. Det blir helt annerledes. Og som privatbruker gjør den det jeg trenger helt supert. Teamviewer, torrents, Chromecast, pennen, multitasking, tastatur, video, osv.

Og såklart enhåndsfunksjonen som jeg bruker overraskende mye.

 

En del av dette er jo Samsung sine ting, en del er Android.

 

Når det gjelder bloat, blir det irrelevant for meg siden jeg enten fjerner det eller deaktiverer det.

 

Har hatt WP8 en god stund, og det er absolutt et sjef OS. Men det er tider jeg irriterte meg. Som hvis jeg lastet ned en fil, og jeg faktisk fikk lov å laste den ned, kunne jeg ikke finne den i en utforsker. Det er muligens en filutforsker som funker, men jeg fant dem ikke engang når jeg koblet telefonen til PCn. Tastaturet er helt greit, men irriterte i lengden.

WP8.1 er en betraktelig facelift, men er likevel ikke noe der som jeg ikke får like bra på Note.

 

That being said ønsker jeg meg en 930 fordi den er fin, kjapp og har Nokia camera =p .

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Opera Mini kommer, og er ikke helt lik den fulle Opera nettleseren til mobil.

Jeg vet, men for min del blir det nok den beste nettleseren i bruk uansett om det ikke er den fullverdige.

Lenke til kommentar

For meg er mobilen mer til underholdning enn jobb, som du nevner. Det blir helt annerledes. Og som privatbruker gjør den det jeg trenger helt supert. Teamviewer, torrents, Chromecast, pennen, multitasking, tastatur, video, osv.

Ja, akkurat. Mine underholdningsbehov dekkes greit av WP, jeg har Plex, Netflix, Kindle, WiMP, en tegneserie-leser og et utvalg gode spill. Mer krever jeg ikke, til mer har jeg laptop (nå: Surface Pro 3).

(TeamViewer finnes til WP også).

 

 

Som en nerd med sans for effektivitet liker jeg at det krever veldig lite innsats å lage en egen app til WP, og jeg er ikke en god programmerer...

Lenke til kommentar

Ser den, jeg har bare litt andre behov. Som feks enhåndsgreia, pennen, div ting angående nedlastning, osv. Som sagt, digger WP, men ser ikke at WP gjør noe for meg bedre enn Android, men dog er det visse fordeler for meg med Android.

I en perfekt verden hadde jeg fått alt jeg ønsket meg, men det skjer jo ikke :( .

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Klart det, men regner med Opera holder samme kvalitet som på Android og iOS. Synes IE11 er en god nettleser, men den har sine mangler. Bl.a. er det irriterende at man ikke kan åpne faner i bakgrunnen.

Jeg testet ut den nye betaen av UC Browser, versjon 4. Enorm forbering fra v3.9, så det blir en sterk konkurrent.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har en Samsung Ativ S, Windows Phone 8.1 Developer Preview. I det siste er det slik at kameraet har åpnet seg automatisk mens skjermen har vært låst (altså helt sort). Fikset dette ved å gå innpå innstillinger -> programmer -> bilder + kamera -> forhindre at kamera starter av seg selv mens mobilen er låst.

 

Det funket. Nå er det slik at med engang jeg prøver å låse opp tlf (før jeg drar opp bilde for å skrive inn koden for å låse opp tlf), starter kamera opp av seg selv. Ganske irriterende i og med at kameraet rekker å starte opp før jeg rekker å låse opp tlf. Dette skjer ikke når mobilen er låst opp, kun før jeg låser opp. Ganske irriterende når jeg skal sjekke klokken f.eks.

 

Dette er noe som kun skjer "en" gang. Vekker mobilen, kamera starter opp før jeg rekker å låse opp skjermen. Avslutter kameraet og ikke noe mer skjer, helt vanlig igjen (selv før jeg låser opp). Låser skjermen seg igjen derimot, og jeg vekker tlf, starter automatisk kamera opp.

 

Noen som har opplevd noe lignende/har en fiks til dette?

 

Hvis det er slik at jeg må tilbakestille mobilen, da mister jeg jo alt av filer. Det meste kan jeg ta backup av, men apps og sånt, det er registrert på microsoft-kontoen min? slik at jeg kan laste dem ned på nytt ved å logge inn (i teorien, skal en kunne laste ned apps til flere forskjellige enheter med samme microsoft-konto?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Da har jeg faktisk noe som irriterer meg litt på 930en. Hvordan se klipp på feks tv2.no? Står at jeg trenger flash til dette. Noen som har fix?

Har aldri fungert. Hadde ikke holdt pusten, for å si det sånn. :/

Lenke til kommentar

Jeg tilbakestilte min for å fjerne Developers preview etter at cyan ikke kom på preview.

Tok bare en backup og slettet alt.

Reinstallerte og da kom alle appene tilbake automatisk.

Mister bare bilder og savegames i noen spill..

Bare gå på "instillinger" og "sikkerhetskopi"

 

Tror ikke jeg kan fjerne developers preview. Har Samsung Ativ S :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...