Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IRA oppfatter jeg ikke først og fremst som kirkelige el. katolske, men som irske.

 

Historien skal ha det til at hvis du ble stoppet i irland av bevæpnede menn og du ble spurt om du var katollsk eller protestant så lå du tynt an samme hva... For svarte du ateist kom spørsmålet om du var katolsk ateist eller protestantisk ateist....

 

Men du tar feil, det var den samme guden de kjempet om på begge sider... Helt håpløst såklart, men det er jo all religion i utgangs punktet... helt håpløst. Kommer aldri til å bli og har aldri vært fred med noen religion...

Lenke til kommentar

IRA oppfatter jeg ikke først og fremst som kirkelige el. katolske, men som irske.

Funfact: to av tre sider i konflikten var irske. Det var/er irer mot irer. Katolikker mot protestanter. Republikanere mot monarkister.

 

Men dette er egentlig en avsporing fra poenget mitt. Du er flink til å unngå det folk egentlig poengterer. Enten det er med vilje eller pga. uvitenhet. Poenget var at du tilla muslimer terrorisme generelt og sannheten er at det er et mindretall av terrorister som er muslimske.

Det er mulig det er min egen feil som ikke utbroderte mitt utsagn mer, men jeg trodde virkelig det ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvem som skrev om tillegg til Bibelen?

 

Det forblir vi trolig uenige om.

 

Vi kan vel være enige om at det absolutt ikke var Jesus, så da spør jeg... Hvorfor i alle dager skulle akkurat den delen av bibelen være mer troverdig enn alt det andre som er beviselig feil?

Og jeg sier selvsagt ikke at alt er feil, men noe av det er det, og mye mer er motsagt andre steder i bibelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aztekerne som levde i angst for å bli ofret, hadde det sikkert bedre enn oss?

 

http://en.wikipedia....n_Aztec_culture

(human sacrifice in Aztec culture)

 

Slikt har vært vanlig i mange oldtidskulturer, men nok ikke så omfattende menneskeofringer som i aztekernes tilfelle. Nå ser det ut til at de har begynt på'n igjen i Mexico, der landet er preget av menneskeofringer i narkotikaens regi. Og ja, jeg vil påstå at disse menneskene burde bli frelst.

 

Jeg har tidligere linket til en detaljert artikkel om menneskeofring utført av yorubastammen fra Nigeria.

 

Før kristendommen var det blodhevn, blot og tilbedelse av trefigurer.

Kelterne drev med menneskeofring.

 

Vi må ikke glemme at oppdagerne møtte kannibalisme mange steder, da de skulle utforske "den nye verden".

Men, dere mener nok at de innfødte var lykkelige med sin kannibalisme!

Jeg tror Aztekerne hadde det langt bedre før europeerne satte sine føtter i Amerika, i likhet med de fleste andre folkslagene som ble en del av de europeiske imperiene.

 

Ja, Aztekerne og flere andre kulturer har hatt innslag av menneskeofring, inkludert den europeiske, sist i form av heksebrenningen vi har diskutert tidligere i tråden. Kristendommen har helt klart ikke vært botemiddelet mot denne skikken.

Lenke til kommentar

Ja apropos den fyren som falt ned i et hull. Var han religiøs? Dersom han var, så er vel dette et temmelig dårlig eksempel på hva som kan skje med "oss ateister" også.

 

Da er det jo plutselig slik at man kan falle ned i hull uansett om man er troende eller ikke... skulle du ha sett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja apropos den fyren som falt ned i et hull. Var han religiøs? Dersom han var, så er vel dette et temmelig dårlig eksempel på hva som kan skje med "oss ateister" også.

 

Da er det jo plutselig slik at man kan falle ned i hull uansett om man er troende eller ikke... skulle du ha sett!

Poenget var vell at når man sitter og koker i gryta til satan så er det for sent å angre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De som fikk denne skjebnen og de som unnslapp den gjorde nok det.

 

Jeg lurte på om kanskje aztekerne hadde ett litt annet syn på døden, slik som eks. vi finner i den japanske kulturen, hvor selvdrap kan ses på som en "renselse" fra skam og personlige nederlag.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vet vi at Aztekerne levde i angst for menneskeofring?

 

Nei, jeg tror de var temmelig trygge. Naboene til aztekerne, derimot...

 

luringen ... :p

Lenke til kommentar

Her ser vi en stakkars norsk politiker som fikk problemer på ferie... neida.

Artikkelen viser at vi vemmes av uidentifiserte dyr.

Hvis evolusjonen virkelig foregikk, ville ikke uidentifiserte dyrearter bli betraktet som monstre:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2179062/The-beast-East-River-Was-washed-pig-really-dead-rat-maybe-dog.html?ICO=most_read_module

 

Det sies at det ikke kan være en gris, siden en gris har klover. Dette er en meget korrekt observasjon, og viser at vi mennesker er meget klar over dyreartenes kjennetegn. Disse dyreartene er inndelte i DNA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...